עדן שוחט, ג'נסיס: "ה-PC מת; אין יישומים שלא נהנים מהמיחשוב הנייד"

"תחום היישומים למיחשוב הנייד בעולם הצרכני הוא בעל הסיכוי הטוב ביותר עבור חברות סטארט-אפ לאקזיט", אמר שוחט, שותף כללי בג'נסיס ● הוא ציין שתי בעיות שעולם היישומים לסלולר ניצב בפניהן: פילוח היישומים הללו והאופן שבו החברות שפיתחו אותם ירוויחו

"ה-PC מת. כיום כבר אין יישומים שלא נהנים מהמיחשוב הנייד. המחשב האישי הנייח הפך להיות רכיב משתמש משני", כך אמר עדן שוחט, שותף כללי בג'נסיס.

שוחט היה בין הדוברים בכנס Mobility 2011. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך שלשום (א') במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-700 איש – מפתחים ולקוחות בתחום המיחשוב הנייד הארגוני. מנחה המליאה המרכזית של הכנס היה פלי הנמר, יזם ונשיא אנשים ומחשבים. שוחט דיבר במסגרת פאנל קרנות הון-סיכון אותו הנחה רפאל פוגל, מנהל תוכנית הוועידות המקצועיות של הקבוצה.

לדברי שוחט, "תחום היישומים למיחשוב הנייד בעולם הצרכני הוא בעל הסיכוי הטוב ביותר עבור חברות סטארט-אפ לאקזיט. המצב כיום הוא שבני נוער כלל לא מסתכלים על אי-מייל".

הוא הוסיף, כי "הסיכוי להצלחה עבור חברות סטארט-אפ שעוסקות בפיתוח לעולם המובייל קשור באופן הדוק למידת ההתאמה לעולם הצרכני ולדרישות שלו. ככל שיהיה יותר מענה לדרישה קיימת בשוק, שטרם נמצאה, כך סיכויי ההצלחה גדולים יותר. אנשים מתנהגים באופן שמתאים לאינטרסים שלהם, ולכן ICQ הצליחה. היא ענתה על הצורך של אנשים לדבר עם חברים שלהם וזה מה שהביא לוויראליות בשימוש ביישום".

רינה שאינסקי, שותפה כללית בכרמל ונצ'רס. צילום: קובי קנטורשוחט סיים בציינו שתי בעיות שבפניהן ניצב עדיין עולם היישומים לסלולר. "פילוח היישומים לטלפונים החכמים השונים הוא בעיה קשה", אמר. "בעיה אחרת היא זמנית – האופן שבו החברות שפיתחו את היישומים ירוויחו. לכן, מחפשים מודלים עסקיים אחרים".

"מיינפריים של פעם בכיס של היום"

רינה שאינסקי, שותפה כללית בכרמל ונצ'רס, אמרה ש-"השקענו במובייל כבר מאז תחילת העשור הקודם. תחום מובייל מאוד מעניין אותנו. הסיבות לכך, הן, בין השאר, שבטלפונים חכמים יש כמה רכיבים מיוחדים, ביניהם מודעות-מיקום".

"הרעיונות בתחום היישומים לטלפונים חכמים אינם חדשים", הוסיפה. "השאלה היא כיצד לפתח וליישם אותם בצורה מושכת". לדבריה, "הטלפונים החכמים יוצרים מצב של חיבור מאוד מעניין בין העולם הפיסי לזה הווירטואלי, כאשר המכשיר בכיס של האנשים מכיל יכולות של מיינפריים של פעם".

שאינסקי סיימה בציינה, כי אחד האתגרים הניצבים בפיתוח לעולם הסלולר הוא הצגה ישימה של מודל רווחיות. "בווב יש כבר מודלים עסקיים ישימים, לדוגמה מיונים או ספירה של הקלקות, שעל בסיסם נבנה מודל עסקי. בעולם הנייד זה עוד לא נקלט. הרווחיות יותר מאתגרת בעולם הנייד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים