דיווחים: בריטניה מתכוונת להפעיל מתקפות דוגמת סטוקסנט נגד מדינות אויב

האסטרטגיה של בריטניה בתחום האבטחה המקוונת כוללת טקטיקות 'פרו-אקטיביות' ותוכניות 'להשיג תוצאות צבאיות' כדי להכשיר את השימוש במזיקים דוגמת סטוקסנט נגד מדינות אויב - כך על פי דו"ח שפורסם בסוף השבוע ● ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, אמר ש-"אין ספק שרשת האינטרנט היא כוח בעל השפעות חיוביות על החברה, ואין עוררין על חשיבותה לצמיחה הכלכלית שלנו; לכן, אנחנו חייבים להתגונן מפני איומי אבטחה"

התוכניות של בריטניה בתחום האבטחה המקוונת מתמקדות אמנם באמצעים להגנה על התשתיות הלאומיות הקריטיות מפני איומים שמקורם במדינות אויב ושירותי מודיעין זרים, אך הן כוללות גם יכולות התקפיות בתגובה למי שתוקפים את תשתיות הרשת שלה. זאת, בדומה לבנות הברית של בריטניה, ובהן ארצות הברית וישראל, שעל פי פרסומים זרים ניצבות מאחורי התולעת סטוקסנט (Stuxnet), שתקפה את תשתיות הגרעין של איראן.

כוונה זו נרמזת בדו"ח על האסטרטגיה של בריטניה בתחום האבטחה המקוונת, שפורסם בסוף השבוע. הדו"ח כולל, בין השאר, המלצה להגביל את הגישה לרשת של עברייני אינטרנט ולהעניק לעסקים פרטיים מובילים גישה לטכנולוגיות שנחשבות סודות מדינה, על מנת שיוכלו להתגונן מפני חדירה מהרשת – לצד רמזים על יכולות התקפיות. הדברים אושרו על ידי מקורות ששוחחו עם כתבי הטלגרף (Telegraph) הבריטי.

האסטרטגיה סוללת את הדרך להקמת "יחידה קיברנטית משותפת" שתפעל מבסיס צבאי סמוך לקורשם שבווילטשייר. ביחידה יעסקו ב-"פיתוח שורה של טכניקות חדשות, ובכלל זה אמצעים פרו-אקטיביים לפגיעה באיומי אבטחה מקוונים, ושימוש בהן". שירות המודיעין השלישי של בריטניה, ה-GCHQ, שממונה על הגנת התשתיות הקריטיות של המדינה, ייקח חלק ב-"פיתוח של טקטיקות חדשות".

במסגרת חשיפת האסטרטגיה לאבטחה מקוונת אמר ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, כי "אין ספק שרשת האינטרנט היא כוח בעל השפעות חיוביות על החברה, ואין עוררין על חשיבותה לצמיחה הכלכלית שלנו. לכן, אנחנו חייבים להתגונן מפני איומי אבטחה".

יצוין, כי בתחילת השנה הופיעו בבריטניה דיווחים שעל פיהם תקפו האקרים שעובדים בשירות המודיעין הבריטי MI6 מגזין מקוון של אל קאעידה והחליפו מדריך להכנת פצצות במתכון להכנת קאפ-קייקס בלתי נפיצים בעליל.

בדו"ח האסטרטגיה לא נזכרו במפורש סין ורוסיה, אך הברונית פאולינה נוויל-ג'ונס, שהייתה שרת ההגנה הבריטית, ציינה בעבר, כי שתי מדינות אלה הן "האויבות המרות ביותר" של בריטניה בתחום האבטחה המקוונת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים