הושקה הגרסה החדשה של אובונטו

הגרסה, 9.04 - המכונה Jaunty Jackalope, כוללת מהדורה שולחנית, מהדורה לשרתים וכן מהדורה מיוחדת למחשבי Netbook ● לטענת המפתחים, זמני הטעינה של הגרסה השולחנית קוצרו באופן משמעותי - עד 25 שניות ● עוד כוללת אובנוטו החדשה את הגרסה המלאה של OpenOffice.org 3.0 ● ג'יין סילבר, מנהלת התפעול של קנוניאל, הספונסר המסחרי של אובונטו: "חבילת היישומים המשרדיים המעודכנת, התמיכה בסקייפ ובפלאש וזמני הטעינה המהירים, יגרמו ליותר אנשים להצטרף לפלטפורמה"

גרסה 9.04 של הפצת הלינוקס הפופולארית אובונטו הושקה בסוף השבוע והיא זמינה כעת להורדה. ההשקה של הגרסה החדשה, שידועה בכינוי Jaunty Jackalope ("אייל עליז"), כללה גרסה שולחנית, גרסה לשרתים וכן גרסה מיוחדת למחשבי Netbook שמכונה Netbook Remix. הגרסה השולחנית, שמנסה לקרוץ גם למשתמשים צרכניים, מציעה בעיקר שיפורים שקשורים לזמני התגובה והפעילות של מערכת ההפעלה. כך, לדוגמה, טוענים המפתחים שזמני הטעינה של המערכת קצרים יותר – עד כדי 25 שניות, כולל במחשבים ניידים וזעירים.

אובנוטו החדשה כוללת גרסה מלאה של OpenOffice.org 3.0, חבילת התוכנות המשרדיות החינמית, מציעה גם תכונות משופרות עבור השהיה וחידוש של המערכת, כשהמטרה היא לחסוך בזמן סוללה במחשבים ניידים. המערכת גם יודעת לבצע מעבר אינטליגנטי בין שימוש בסביבת Wi-Fi לסביבת 3G, והתמיכה בתחום הזה הורחבה במיוחד.

גרסת מחשבי ה-Netbook היא מהדורה מותאמת לתחום מחשבי ה-Netbook של הגרסה השולחנית של אובונטו, שדרישות המערכת שלה מסתכמות ב-384 מגה-בייט זיכרון RAM, כונן קשיח בנפח של ארבעה ג'יגה-בייט בלבד ומעבד אטום של אינטל. היא עולה מהר יותר מאשר מהדורות האחות שלה ומטרתה לספק גישה כמעט מיידית לגלישה באינטרנט. הממשק הותאם למסכים הקטנים של מחשבי ה-Netbook שמסתפקים ברזולוציה של 1,024×600. גם גרסה זו מגיעה עם חבילת היישומים OpenOffice וכן עם הדפדפן פיירפוקס, וניתן להורידה ולהפעילה ישירות מכונן זיכרון מבוסס פלאש עם חיבור USB.

ג'יין סילבר, מנהלת התפעול של קנוניאל, הספונסר המסחרי של אובונטו: "עם כל הפצה אנחנו רואים כיצד המהדורה השולחנית של אובונטו עושה עוד צעדים בכיוון שמושך משתמשי מחשב. עם גישה לחבילת היישומים המשרדיים המעודכנת, תמיכה בסקייפ ובפלאש של אדובי וזמני טעינה מהירים יותר, אנחנו בטוחים שגרסה 9.04 תגרום ליותר אנשים להצטרף למיליונים האחרים שכבר עברו לפלטפורמה הפתוחה הזו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. גילק

    אכן, מזה 3 חודשים שהתפתיתי לנסות את אובונטו 8 כחלופה לווינדוס ואכן, למרות קשיים טבעיים בקליטת הבדלים וניואנסים - אני רואה כאן עתיד! התקנתי על לפטופ מיושן שלא סחב ווינדוס 2000 והינה הוא מתחרה ב- XP שלי שיושב על דרגה מתחת לסוף הדרך... ממליץ לנסות.

אירועים קרובים