מלם-תים לא לוקחת סיכונים בפריימריס בליכוד: 1,000 אנשים, 100 טכנאים בשטח – והרבה מתח

הקלפיות נפתחו בזמן, המערכות עבדו כהלכה – ואנשי המיחשוב יכולים לנשום לרווחה ● רונן בנבנישטי, סמנכ"ל בכיר ומנהל הפרויקט מטעם מלם-תים: "אין ספק שבשימוש בתווך סלולרי יש רמת סיכון מסוימת, אבל בתנאים בהם נערכות הבחירות, זה בלתי אפשרי לעשות את זה עם קווים נייחים"

ב-11 בבוקר כבר אפשר היה לראות בחדר המצב של מלם-תים שבקריית אריה פנים מחייכות. הדיווחים מהשטח זורמים, 152 הקלפיות (למעט שתיים) נפתחו בזמן ותהליך ההצבעה הממוחשב בפריימריס של הליכוד – החל. מלם-תים הצליחה לעשות בהצלחה את מה שטלדור ניסתה בבחירות המקדימות במפלגת העבודה בשבוע שעבר. בעקבות התקלה החמורה, אומר רונן בנבנישטי – סמנכ"ל בכיר ומנהל הפרויקט מטעם מלם-תים, הופקו כל הלקחים, והמערכות עובדות כהלכה. גם מנכ"ל הליכוד – גדי אריאלי, ומנמ"ר המפלגה – אלון רוטשילד, הביעו את שביעות רצונם מתהליך הבחירות שהחל בצורה חלקה.

מה בדיוק פיתחתם?
בנבנישטי: "למערכת כמה מודולים. הראשון הוא ספר בוחרים אלקטרוני. כך, יכול להגיע בוחר לכל אחת מהקלפיות – ללא קשר לאזור מגוריו, ולהצביע. במקום שהבוחר יופנה לפרגוד, הוא ניגש למסך מגע שמציג את רשימת כל המועמדים. כל מצביע יכול לבחור עד 15 איש ברמות השונות. ברגע שהוא מסיים לסמן את המועמדים שלו, מופיעות על המסך התמונות של כל המועמדים שבחר, ואז הוא ניגש לתהליך ההצבעה. ברגע שהוא מצביע, המידע נקלט במערכות השרתים הפזורות בחוות השרתים שלנו. מודול נוסף במערכת שפיתחנו מטפל בנושא השו"ב. המערכת שלנו יודעת למפות את כל מידע על המצביעים – כמה הצביעו בכל קלפי ובאיזה קצב. כמובן שאנו לא יודעים מה הם הצביעו".

 איך המידע זורם לועדת הבחירות המרכזית של הליכוד?
"הקמנו עמדה במרכז הליכוד בגני התערוכה. חברי הוועדה מקבלים דיווחים בזמן אמת על נתוני ההצבעה, ובסוף היום יכולים לראות את תוצאות האמת, כחצי שעה לאחר סגירת כל הקלפיות".

מה כללו רכיבי הפיתוח שלכם?
"התשתית קיימת כבר חמש שנים, ובפרויקט של הליכוד פשוט שדרגנו אותה. בשנה שעברה עשינו עבודה דומה בבחירות לראשות תנועת הליכוד, עם ספר בחירות אלקטרוני. החידוש השנה הוא מיחשוב תהליך ההצבעה כולו".

גם אתם משתמשים בתווך תקשורת סלולרי. לאור לקחי השבוע שעבר של מפלגת העבודה, זה לא מסוכן מדי?
"אין ספק שבשימוש בתווך סלולרי יש רמת סיכון מסוימת, אבל בתנאים בהם נערכות הבחירות, זה בלתי אפשרי לעשות את זה עם קווים נייחים. רק לפני שלושה שבועות הליכוד העביר אלינו את פריסת הקלפיות הסופית. אין סיכוי שבפרק זמן קצר כל כך אפשר להקים תשתית קווית. לכן, אנו נעזרים בתשתית הסלולרית. ברור שהופקו כל הלקחים, וכולם מקווים שנעבור את זה בשלום".
 
בשבוע הבא תבצעו גם את תהליך המיחשוב של קדימה. זה בוודאי יהיה יותר קל ,לא?
"אנחנו מתייחסים לכל מערכת בחירות ברצינות הראויה, ולא סומכים על אף אחד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים