בריטניה: נלכדה כנופיה שגנבה מחשבונות בנק 4.6 מיליון דולרים בעזרת סוס טרויאני

עשרות בני אדם נעצרו לאחר שמשטרת בריטניה עלתה על עקבותיה של כנופיה שנעזרה ביישום של סוס טרויאני כדי לגנוב כספים מחשבונות בנק של מאות בני אדם ● בראש הכנופיה עמדו שני אזרחים אוקראינים שנדונו לארבע שנים ושמונה חודשים בכלא

עוד מתקפה של האקרים פרו פלסטינים. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

משטרת בריטניה הודיעה על מעצרם של 13 חברים בכנופיה שביצעה הונאה מתוחכמת בכך שנעזרה ביישום של סוס טרויאני כדי לגנוב סכום כולל של לפחות 2.9 מיליון ליש"ט (4.6 מיליון דולרים) ממאות בני אדם.

על פי המשטרה, חברי הכנופיה הדביקו את מחשבי הקורבנות בסוסים טרויאניים וגנבו מהם מידע רגיש, ובכלל זה מספרים של חשבונות בנק, שמות משתמש וסיסמאות. לאחר מכן נעזרו העבריינים במידע שגנבו כדי להיכנס לחשבונות הבנק של הקורבנות ולהעביר כספים לחשבונות אחרים שבהם החזיקו.

"הנאשמים לקחו חלק ברשת מאורגנת של עברייני מחשב שביצעה הונאה בינלאומית מתוחכמת בחשבונות בנק וגנבה סכום של מיליוני ליש"ט מאנשים פרטיים וחברות עסקיות בבריטניה ובארצות הברית", אמר המפקח קולין וותריל מהיחידה המרכזית לפשיעה מקוונת של משטרת בריטניה.

עוד נמסר מהמשטרה הבריטית, כי בראש הכנופיה עמדו שני אזרחים אוקראינים – יבגני קוליבבה בן ה-33 ויורי קונו בלנקו, המכונה פאבל קליקוב, בן 29. השניים הודו בעבירה של "קשירת קשר לביצוע הונאה" ונגזרה עליהם תקופת מאסר של ארבע שנים ושמונה חודשים. שניהם החלו לרצות ביום ב' את תקופת המאסר.

קוליבבה, ששימש כמנהיג הכנופיה בפועל, פעל מאוקראינה ועל פי המשטרה "היה אחראי להשגת הפרטים של חשבונות הבנק שנפרצו ולפתיחת החשבונות באוקראינה שאליהם הועברו הכספים שנגנבו". קונובלנקו, שפעל מבריטניה, שימש כעוזרו ויד ימינו של קוליבבה. הוא ניהל את החשבונות שאליהם הועברו הכספים והפעיל את אנשי הקשר שמשכו את הכספים הגנובים.

מלבד משטרת בריטניה והתביעה הבריטית היו מעורבים בחקירה אנשי ה-FBI ומשרד המשפטים האמריקני. "החקירה הצריכה רמות חסרות תקדים של תיאום ושיתוף פעולה בין המשטרה ובנקים בבריטניה, ה-FBI ורשויות אכיפה נוספות, בבריטניה ובמדינות נוספות", מסר המפקח וותריל. "השקענו מאמצים רבים כדי לצמצם את הנזקים שגרמו העבירות, להרתיע עבריינים פוטנציאליים ולהביא את העבריינים לדין".

החקירה עדיין בעיצומה ובסוף השבוע עצרה משטרת בריטניה 20 בני אדם נוספים בלונדון ובדרום מזרח בריטניה בחשד ששיתפו פעולה עם חברי הכנופיה. במקביל למעצרים הוחרמו מחשבים וטלפונים סלולריים, מסמכים שקשורים לחשבונות בנק ודרכונים מזויפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים