עידית משה, המרכז הישראלי לניהול: "מנהל מוצלח הוא זה שמשלב בין מנהיגות לניהול"

"מנהל שמשאיר חותם הוא זה שיודע למקד את הצוות לעבר המטרה הנכונה, להניע את העובדים בכלים המספקים השראה והנאה ובד בבד לספק הכוונה מקצועית, משוב וחניכה", אמרה משה בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● היא פירטה את הערכים החשובים למנהלים בעולם ה-IT וציינה מקצוענות, למידה, שיתוף בידע, אמינות ואחריות אישית

"מנהל מוצלח הוא זה שמשלב בין מנהיגות לניהול", אמרה עידית משה, מרצה בתחום השירות, המכירות והניהול מהמרכז הישראלי לניהול (מי"ל). משה אמרה את הדברים בהרצאה שנשאה בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים. בהרצאתה שטחה משה בפני המשתתפים את ההבדל בין מנהיגות וניהול וכיצד אנו, כמנהלים, אמורים להוביל את העובדים שלנו לעמידה ביעדי החברה.

היא הגדירה את המושג "מנהיגות" כ-"יכולת של אדם להוביל אנשים אחרים לעבר מטרה משותפת. בחלקה היא מורכבת מכריזמה או כשרון מולד, בחלקה ממתן דוגמה אישית והתמקדות בערכים החשובים לנו כמנהלים והנחלתם לצוות בכלים היוצרים השראה".

את המושג "ניהול" הגדירה כ-"תהליך מתמשך של עשיית פעולות יעילות ושימוש נכון במשאבים, על מנת להשיג מטרה משותפת. כפועל יוצא נגזרים ממנו תהליכים של תכנון, פיקוח ובקרה – תהליכים אשר במהותם רחוקים מרחק רב מכלי המנהיג אך חשיבותם מהותית".

לפישוט הנושא, היא דימתה את נגזרות המושג "מנהיגות" כנותנות מענה על שאלות ה-"מה?" – מה מטרת הצוות? מה הם הערכים אותם נרצה ליישם בעבודה? לאן נרצה להתפתח כצוות וכיחידים? מה נרצה לתת ללקוחות שלנו? באותו האופן, אמרה, נגזרות המושג "ניהול" נותנות מענה על שאלות ה-"איך?" – מהם תהליכי העבודה האפקטיביים? איך לתעדף את משימות הצוות? איך לתת מענה על הצרכים המשתנים של הלקוחות שלנו?

משה אתגרה את המשתתפים להיזכר במנהל מעברם שזכור להם לטובה – מישהו שהצליח להטביע את חותמו עליהם. לדבריה, מנהל שמשאיר חותם הוא זה שמצליח לשלב בין מנהיגות לניהול, יודע למקד את הצוות לעבר המטרה הנכונה, להניע את העובדים בכלים המספקים השראה והנאה ובד בבד לספק הכוונה מקצועית, משוב וחניכה.

הדוברת פירטה את הערכים החשובים למנהלים בעולם ה-IT וציינה מקצוענות, למידה, שיתוף בידע, אמינות ואחריות אישית. לסיכום, היא ציטטה את וולט דיסני, שאמר כי "מבין כל הדברים שעשיתי, החיוני ביותר הוא התיאום בין כישרונותיהם של העובדים למעננו והכוונתם לעבר מטרה ברורה".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה ואנשים ומחשבים הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בתחום מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי ענף מערכות המידע. המסלול זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות. המחזור הבא של הקורס ייפתח במהלך חודש דצמבר.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אביבית

    מרצה מדהימה! אין רגע דל. מעבירה את החומר במקצועיות ובצורה מרתקת.

  2. גיא

    מרצה תותחית, ממליץ בחום. תשאלו את כל החניכים שלה בפלאפון.

אירועים קרובים