מיקרוסופט חתמה על הסכם רישוי עם קומפל בתחום האנדרואיד

החברה הטיוואנית, שמתמחה בייצור טאבלטים וטלפונים סלולריים עבור חברות צד שלישי, תשלם למיקרוסופט עמלה עבור כל מכשיר שייצא מקווי הייצור שלה ויהיה מבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל ● הסכם הרישוי מול קומפל הוא ההסכם התשיעי עליו חתמה מיקרוסופט בארבעת החודשים האחרונים בתחום האנדרואיד, כשהבולטות ברשימה ההולכת ומתארכת של החברות שנכנעו לדרישה של מיקרוסופט הן סמסונג, HTC, אונקיו ו-ViewSonic

ענקית התוכנה מיקרוסופט (Microsoft) הודיעה על חתימת הסכם רישוי בתחום האנדרואיד (Android) עם קומפל (Compal), חברה טיוואנית שמתמחה בתחום ה-ODM – ייצור טאבלטים וטלפונים סלולריים עבור חברות צד שלישי. החברה, לה הכנסות של כ-28 מיליארד דולרים בשנה, תשלם למיקרוסופט עמלה עבור כל מכשיר שייצא מקווי הייצור שלה ויהיה מבוסס על מערכת ההפעלה של גוגל (Google).

הסכם הרישוי מול קומפל הוא ההסכם התשיעי עליו חתמה מיקרוסופט בארבעת החודשים האחרונים בנושא האנדרואיד, כשהבולטות ברשימה ההולכת ומתארכת של החברות שנכנעו לדרישה של מיקרוסופט הן HTC, סמסונג (Samsung), אונקיו (Onkyo) ו-ViewSonic. מעבר לכך נמצאת מיקרוסופט בהתדיינות משפטית מול מספר חברות נוספות, כשברשימה הזו ניתן למצוא את פוקסקון (Foxxconn), ברנס אנד נובלס (Barnes & Novels) וגם את מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility) אותה רכשה גוגל תמורת 12.5 מיליארד דולרים.

לפי מיקרוסופט, בעקבות החתימה על ההסכם עם קומפל יותר מ-50% משוק המכשירים וההתקנים המבוססים על אנדרואיד מיוצרים בחברות שחתמו על הסכם רישוי מול החברה. "למרות שייתכן והתביעות המשפטיות שולטות בכותרות, מספרן קטן באופן משמעותי לעומת ההסכמים שכבר נחתמו. בשלב הזה, קצב הרישוי המהיר מעצב מחדש את המפה המשפטית של הפטנטים בתחום הטלפונים החכמים", נכתב בבלוג רשמי של מיקרוסופט באתר טקנט (Technet). "אלה שממשיכים למחות ולטעון שסבך הפטנטים בתחום הטלפונים החכמים קשה לניווט צריכים להתעורר. הגיע הזמן".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים