בנק ישראל פרסם מכרז לשרתי יוניקס מבוססי סאן בהיקף של מאות אלפי שקלים

פרויקט הטמעת השרתים יתבצע לצורך חידוש הדטה סנטר וביצוע קונסולידציה בבנק ● בשלב הראשון ייכללו בפרויקט כמה עשרות שרתים בלבד, אולם, עם זאת, תיתכן התרחבות בהתאם להתפתחויות ● בין החברות שצפויות להתחרות על הפרויקט: א.מ.ת מיחשוב, תים ומטריקס ● המכרז פורסם לפני שנודע, כי אורקל תרכוש את סאן

יממה לפני ההודעה על רכישת סאן בידי אורקל, פרסם בנק ישראל מכרז לרכישה ותחזוקה של שרתי יוניקס לצורך חידוש הדטה סנטר וביצוע פרויקט קונסולידציה. המכרז הוא לשרתי סאן מבוססי מערכת ההפעלה סולריס. על פי הערכות, בשלב הראשון ייכללו בפרויקט כמה עשרות שרתים בלבד. עם זאת, תיתכן התרחבות בהתאם להתפתחויות. היקף המכרז הוא מאות אלפי שקלים, והחברה שתזכה במכרז תצטרך להתחייב לתקופה של עד שלוש שנים ולתת שירותי תמיכה ותחזוקה שוטפים לשרתים.

מאחר שתצורת השרתים ושם היצרן הוגדרו מראש, התחרות תהיה בין המשווקים והשותפים העסקיים, בהן חברות מובילות בתחום, כא.מ.ת מיחשוב, תים מקבוצת מלם-תים ומטריקס. בנוסף, פועלים בשוק שותפים עסקיים, כגון: E&M, טק דטה, גלאסהאוס, One1, כלנית-כרמון, אדוונטק וקסור.

גורם מקצועי בבנק ישראל אמר לאנשים ומחשבים, כי המכרז מיועד גם להתאמה לקראת הכניסה לפרויקט ERP בבנק. לכתבנו נודע, כי הבנק כבר בחר בספק, וכעת מנסחים בו את תנאי המכרז ליישום והטמעה של המערכת.

בנק ישראל נמצא בשנים האחרונות בתהליך קונסולידציה של משאבי המיחשוב שלו, שנועד במיוחד לצורך חיסכון וייעול. חלק ממשאבים אלה מבוססים על מחשבי יוניקס ושרתים של סאן, וזו הסיבה שהוחלט לצאת למכרז זה. את התהליך החלה להוביל אביבה שינצקי, המנמ"רית של הבנק, שפרשה לא מכבר.

גורמים בשוק מעריכים, כי הרכישה של סאן על ידי אורקל לא תשפיע על המכרז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים