בעקבות תוצאות כלכליות קשות: יאהו! תפטר 5% מעובדיה
הרווח הנקי של ענקית האינטרנט צלל ברבעון הראשון של 2009 ב-80% - מ-536.84 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2008 ל-118.7 מיליון ● ההכנסות ירדו ב-13.09% - מ-1.82 מיליארד דולרים ל-1.58 מיליארד ● החברה תשלח בקרוב מכתבי פיטורים ל-700 מעובדיה ברחבי העולם, כדי "לחסוך כפילויות ולייעל את הפעילות"
ענקית האינטרנט יאהו! עומדת לפטר בשבועיים הקרובים כ-700 עובדים, המהווים 5% מכוח האדם שלה ברחבי העולם. זאת בעקבות התוצאות הכספיות הקשות שהשיגה ברבעון הראשון של 2009, ושאותן פרסמה הלילה (ד'), וכדי "לחסוך כפילויות ולייעל את הפעילות". ברבעון הראשון של 2009 רשמה החברה צניחה של 77.99% והכנסותיה ירדו ב-13.09%. הרווח הנקי ירד מ-536.84 מיליון דולרים ברבעון הראשון של 2008 ל-118.7 מיליון ברבעון הראשון של 2009. הרווח הנקי למניה הסתכם בשמונה סנטים, בהשוואה לרווח נקי של 37 סנטים למניה ברבעון המקביל של שנת 2008. ההכנסות ירדו מ-1.82 מיליארד דולרים ל-1.58 מיליארד. תוצאה זו תואמת את ההערכות המוקדמות, שציפו, כי הכנסותיה של החברה יגיעו ברבעון המדווח לבין 1.43 ל-1.83 מיליארד דולרים. ההכנסות נטו הגיעו ל-1.2 מיליארד דולרים – סכום מעט גבוה יותר מהציפיות של החברה, שעמדו על 1.1 מיליארד.
יאהו! ייחסה את הירידה ברווח לשינויים בשערי המטבע, למכירת Kelkoo ולעמלות נמוכות יותר משותפים בתחומים של גישה לאינטרנט, טלפוניית אינטרנט ומנויים לשירותי מוזיקה.
הירידה התלולה ביותר נרשמה בסעיף הוצאות הניהול ירידה של 19.92%, ל- 137 מיליון דולרים ברבעון המדווח לעומת 171.08. יאהו! רשמה ירידה גם בסעיף ההוצאות התפעוליות שלה: אלה ירדו ב-17.34%, ל-778.62 מיליון דולרים, לעומת 941.9 מיליון ברבעון הראשון של 2008. בסעיף פיתוח מוצרים נותרה ההוצאה ללא שינוי, ועמדה על 306 מיליון דולרים. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-16.53%, והסתכם ב-100.69 מיליון דולרים, לעומת 120.62 מיליון.
החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך כ-2.32 מיליארד דולרים – עלייה של 26.21 מיליון דולרים לעומת 2.29 מיליארד בסוף שנת 2008.
קרול ברץ, מנכ"ל יאהו!, אמרה בתגובה לתוצאות, כי "יאהו! אינה חסינה מההאטה הכלכלית שחווה העולם, אולם הצלחנו למתן את הפגיעה באמצעות הקפדה על רמת ההוצאות של החברה. אנחנו אופטימיים לגבי העתיד שכן, להערכתנו, יאהו! היא אחת האופציות הכדאיות ביותר בעולם הפרסום האינטרנטי". לדבריה, "נוכח המצב הכלכלי המאתגר, אני מאמינה שעלינו להתמקד בהיבטים שעליהם יש לנו שליטה. נתמקד בכל המוצרים החשובים".
תגובות
(0)