קומטאץ': רק 17% מהגולשים מודעים לכך שחשבונות האי-מייל או הרשתות החברתיות שלהם נפרצו

מעט מאוד גולשים מודעים לפריצות, שמביאות לשליחת נוזקות ודואר זבל ● כמו כן, 62% אינם מודעים לדרך בה נפגעה רמת אבטחת המידע של חשבונותיהם ● גם כאן פועלת שיטת ה-"סמוך": 60% מהגולשים סומכים על חבריהם שיודיעו להם על הפריצות

רק 17% מהגולשים מודעים לעובדה שחשבון הדואר האלקטרוני שלהם או הפרופילים שלהם ברשתות החברתיות נפרצו – כך עולה ממחקר חדש של חברת אבטחת המידע קומטאץ' (Commtouch). נתון בולט נוסף מעלה ש-60% מהגולשים סומכים על חבריהם שיביאו לידיעתם שחשבונותיהם נפרצו.

המחקר בחן את מצב החשבונות הפרוצים של משתמשים בג'י-מייל (GMail), הוטמייל (Hotmail), יאהו! (!Yahoo) ופייסבוק (Facebook), וכמה מאותם חשבונות נוצלו לרעה. הוא שילב בין סקר שנערך בקרב הגולשים לנתונים שליקט ענן האבטחה של ק'ומטאץ', שעוקב מדי יום אחרי מיליארדי תעבורות אינטרנטיות.

על פי המחקר, 12% מהמשתמשים חשבו שאישורי המשתמש שלהם נגנבו כשהשתמשו במסוף אינטרנט ציבורי או ברשת Wi-Fi ציבורית. כמו כן, אחד מכל שמונה חשבונות דואר אלקטרוני שנפרצו שימש את ההאקרים לשליחת הודעת מצוקה מזויפת, שמבקשת מהחברים של בעל החשבון להעביר כסף למדינה זרה.

עוד עולה מהנתונים, כי חשבונותיהם של רוב המשתמשים נפרצים בשיעור גבוה, גם כאשר הם בטוחים שהם זהירים. כמו כן, 62% אינם מודעים לדרך בה נפגעה רמת אבטחת המידע של חשבונותיהם. שני שליש מהחשבונות שנפגעו שימשו לשליחת דואר זבל ולהונאות.

"פושעי רשת יכולים להגביר את סיכויי העוקץ באמצעות שימוש בשמות דומיין אמינים כמו הוטמייל, יאהו! או ג'י מייל", נכתב בהודעה שפרסמה קומטאץ'. "בדרך זו הם יכולים לשפר את שיעורי הפתיחה וההקלקה שלהם, באמצעות משלוח מייל משולח מוכר".

נתון נוסף מצביע על כך ש-230 מיליארד אי-מיילים שצורפה אליהם נוזקה נשלחו בהתפרצות שאירעה באוגוסט ובספטמבר האחרונים. זו הכילה, בין היתר, גרסאות של Sasfis ,SpyEye ,Zeus ואנטי וירוסים מזויפים.

כמו כן, כמויות דואר הזבל והודעות הפישינג ירדו לממוצע של 93 מיליארד ברבעון השלישי של השנה. הנושא הנפוץ ביותר בהודעות הזבל באותו רבעון היה פרסומות לתרופות – 29% באותו רבעון לעומת 24% ברבעון השני של השנה.

עוד מעלה המחקר, כי הודו ממשיכה להחזיק בתואר "שיאנית מחשבי הזומבי העולמית" – 18% מהמחשבים הזומבים בעולם נמצאים בה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים