סקוט מק'נילי: הייתי מוכן לנהל את HP אם היו מבקשים ממני – אבל ללא התלהבות

היו"ר והמנכ"ל של סאן לשעבר הוא אחד המועמדים שמג וויטמן, שנכנסה לתפקידה כמנכ"ל HP בחודש שעבר, הועדפה על פניהם ● לדבריו, "הייתי מוכן לקבל על עצמי את משרת מנכ"ל HP מתוך תחושת מחויבות לעמק הסיליקון" ● עם זאת ציין מק'נילי, כי "לפני שנה המשימה הייתה יכולה להיות קלה בהרבה".

סקוט מק'נילי, היו"ר והמנכ"ל של סאן (SUN) לשעבר, היה מוכן לכהן כמנכ"ל HP אילו היה מתבקש לעשות זאת, אבל ללא התלהבות יתרה – על פי דברים שאמר בראיון שהעניק בשבוע שעבר מביתו שבעמק הסיליקון.

מק'נילי ציין, כי הוא היה אחד המועמדים שרואיינו למשרה, אך בסופו של דבר נבחרה, כידוע, מג וויטמן, מנכ"ל אי-ביי (eBay) לשעבר. "התבקשתי להגיע לראיון ואמרתי להם שאני מוכן למלא את המשרה אם הם לא ימצאו מועמד מתאים", אמר מק'נילי. "המשרד שלהם הוא במרחק של 5 ק"מ מהבית שלי. אני יודע לנהל והייתי יכול להביא אנשים מסאן שיסייעו לי".

אולם, מק'נילי הבהיר כי הוא לא היה עושה זאת בהתלהבות יתרה. "לפני שש שנים ויתרתי על משרה טובה מאוד", אמר מק'נילי, שפרש מסאן בשנת 2006. "הייתי מוכן לקבל על עצמי את משרת מנכ"ל HP מתוך תחושת מחויבות לעמק הסיליקון". עם זאת ציין מק'נילי, כי "לפני שנה המשימה הייתה יכולה להיות קלה בהרבה".

הבחירה בוויטמן, שאין מאחוריה ניסיון בניהול של חברות ענק, כמחליפה של ליאו אפותקר, גרמה להרמה של לא מעט גבות. אולם, מק'נילי מגבה את הבחירה ומציין כי וויטמן יכולה להביא ל-HP "את היציבות שהחברה כה זקוקה לה".

מק'נילי, בן 56, נמנה בשנת 1984 על מייסדי סאן ועמד בראש החברה במשך 22 שנים – המנכ"ל שנשאר בתפקידו במשך התקופה הארוכה ביותר בתולדות עמק הסיליקון. הוא הוחלף על ידי המנכ"ל ג'ונתן שוורץ והמשיך לכהן כיו"ר החברה עד שזו נמכרה לאורקל (Oracle). "שרדתי בחברה יומיים" לאחר המכירה לאורקל, אמר מק'נילי.

מק'נילי הפך את סאן לחברה של מיליארדי דולרים, בעיקר בזכות מכירה של שרתי Unix בעידן בועת הדוט-קום, אך החברה בניהולו לא הסתגלה מספיק מהר לשינויים בשוק המיחשוב ומוצרים שמבוססים על מעבדי אינטל (Intel) כרסמו במכירותיה.

ביום ד' השיק מק'נילי חברה חדשה בשם Waylin – חברת סטארט-אפ שעוסקת במשחקים לרשתות חברתיות. הוא מכהן גם במועצת המנהלים של ארגון Curriki שמציע בחינם ספרי לימוד באינטרנט ופועל שלא למטרות רווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים