HP ממשיכה להסתער על מרכז הנתונים בארגון: השיקה מערכות חדשות לניהול תשתיות מיחשוב

בכנס שעורכת השבוע החברה בברלין, הא מציעה ללקוחותיה "מרכז נתונים בלחיצת כפתור" - שילוב מלא של מערכות שרתים, רשתות ואיחסון - הן מערכות וירטואליות והן פיזיות ● כך, סבורה HP, היא מסייעת למנמ"רים להמשיך לנהל את מכרזי הנתונים שלהם ביעילות, למרות תקציבם המצטמק

21/04/2009 15:08

ענקית ה-IT העולמית HP סיפקה בפתיחת הכנס השנתי Technology@Work 2009, שנפתח השבוע בברלין, מספר הכרזות מפתח מבחינתה בקרב ההולך וגובר על השליטה במרכזי הנתונים של הארגונים. השורה התחתונה היא ש-HP יוצאת במסע שאפשר לכנותו "וירטואליזציה של להבים עם כל דבר". כלומר, מעבדי להב לשרתים, רשתות ואיחסון – וירטואליים. כך מרכזי נתונים יוכלו לנפק למחלקות משתמשים משאבים לפי דרישה, ביעילות ובזמינות. עוד צעד לקראת התלכדות (Convergence) של תשתיות.

את כל המהלך הזה מלווה HP בהיצע של תוכנות (בעיקר מבית היוצר של רכישתה את חברת OPSware) לניהול אוטומטי של כל התהליכים – מתכנון הקצאת המשאבים, ניפוקם בפועל, איחודם (קונסולידציה) ועד תהליכי הגיבוי וההתאוששות. האוטומטיות והקלות מתבטאות בשימוש במסכים מובנים, מוכנים מראש ומוגדרים בקלות על ידי מנהלי ה-IT לכל מיני תרחישים.

כך, טוענת HP, שהיא מסייעת למנמ"רים שיבחרו בפתרונות שלה, כדי להמשיך לנהל את מכרזי הנתונים שלהם ביעילות, למרות תקציבם המצטמק. מספרים מפורשים הציגה HP ביחס לתשתית הרישות, תוך שהיא מבטיחה לחסוך ביחס של 1 ל-4 את החיבורים הנדרשים של בקרי כרטיסי רשת NIC וגם חיסכון של עד 45% בהוצאות על שרתים.

קרב ענקים
הקרב של HP הוא מול ענקיות השרתים, הרשתות והאיחסון – יבמ, סיסקו, סאן ו-EMC. למעשה, HP מציעה ללקוחותיה את מה שמכונה "תשתית בקופסה" או "מרכז נתונים בלחיצת כפתור". כלומר, שילוב מלא של מערכות שרתים, רשתות ואיחסון – הן מערכות וירטואליות והן פיזיות. המוטו של ההכרזות החדשות אלה של HP הוא הורדת העלויות הכרוכות בתפעול מרכזי נתונים והפחתת הסיבוכיות בתפעולם השוטף. כמובן ש-HP מדגישה שהייעול חיוני עוד יותר בימים אלה של מיתון גלובלי ואי-ודאות כלכלית מתמשכת.

כיצד HP עצמה אינה חוששת ממיתון בהכנסותיה עצמה? כפי שאחדים מראשיה מתבטאים, ברור להם שהוצאות המנמ"רים על IT בארגונים יפתחו, אך לא על חשבון רכישותיהם מ-HP, כי אם להיפך – הפתרונות החדשים שלה יאיצו מעבר מנמ"רים אליה, על חשבון אחרים.

אם כן, הקרב בעיצומו. לפני זמן קצר בלבד הכריזה סיסקו על כניסתה לעולם השרתים וה-"מיחשוב המאוחד" (Unified Computing), כפי שראשיה מכנים את מערכות קליפורניה שלה. מיד אחריה באה הכרזת התגובה האחרונה של סאן, המקדמת שנים את תפיסת ה-Open Network Systems שלה, ושרק עתה הוסיפה את היישום שלה סביב המעבד החדש של אינטל, Nehalem, מסדרת Xeon 5500.

אפרופו סאן, במהלך ההכרזה של HP בכנס, נודע דבר הרכישה של סאן על ידי אורקל – ענקית התוכנה ושותפה ותיקה של HP. רק לפני חצי שנה הכריזו שתי החברות יחדיו EXADATAX – מערכות-על לאיחסון יישומי מחסני נתונים.

התגובה
התגובה של HP לכל מתחרותיה מתחילה בהיצע רחב ביותר של פתרונות מבוססי מעבדי להב, המשלבים שרתים, רשתות ואחסון. HP מציעה שילוב רחב יותר ממתחרותיה, כשכל הרכיבים – כולל התוכנה – הם מתוצרתה. סיסקו, למשל, לשם ההשוואה, שילבה רשתות ושרתים משלה, אך בתוכנה ובאיחסון היא מסתמכת על שילוב מוצרים של EMC ו-VMware.

כך, מציעה HP את המערכת החדשה שלה, הקרויה BladeSystem Matrix, וכוללת במארז אחד שרתים, איחסון, רישות ותוכנת ניהול. חלק לא קטן מרכיבי המערכת מבוסס על רכישות שלה – החל מחברות התוכנה מרקורי ו-OPSware ועד הרכישה באוקטובר האחרון של LeftHand, יצרנית רשתות איחסון פתוחות בתקן iSCSI.

לרכיב התוכנה חשיבות רבה בפישוט הפעלת המערכת. המערכת היא פרי שת"פ בין החטיבות השונות של HP, כשכל חטיבה תרמה מהתמחותה: חטיבת TSG את השרתים והאיחסון, חטיבת התוכנה את מערכת הניפוק והניהול של האיחסון והשרתים הווירטואליים והפיזיים, וחטיבת הרישות HP ProCurve את הייעול ברישות. גם יבמ, מתחרתה העזה והענקית של HP, אינה יכולה להציע מגוון כה רחב של רכיבים במרכז נתונים וירטואלי משולב. אומנם יש לה את חטיבות השרתים והאיחסון וגם התוכנה, אך אין לה לא חטיבה ולא אסטרטגיה ברורה, של רישות.

יחד עם BladeSystem Matrix, הכריזה HP גם על מערכת האיחסון החדשה שלה HP LeftHand P4000 SAN, מבית היוצר של LeftHand, אותה כאמור רכשה באחרונה. המערכת יכולה לפעול כאיחסון iSCSI SAN עצמאי וגם בתוך מארז של תשתית שרת להב וירטואלי, בחבילה המכונה HP StorageWorks SB40c, המנוהלת על ידי התוכנה P4000 Virtual SAN Appliance.

לפשט את מרכזי הנתונים
אחד האתגרים המרכזיים של מנהלי מרכזי הנתונים, הוא לטפל בעומס השרתים הווירטואליים שהם מקצים על שרת פיזי אחד, ובהמשך – בדרישות הגוברות הנובעות מכך לרישות ולאיחסון. וכאשר הם מעבירים את שרתים וירטואליים לשרת פיזי אחר, הסיבוכיות נוסקת. כיום, רוחב פס הרשת והאיחסון מהווים צוואר בקבוק במימוש וירטואליזציה בפועל. הפתרון של HP, המבוסס על תוכנת LeftHand ועל שרתי x86 תקניים, מאפשר הקמת מאגר איחסון אחד והקצאתו הדינמית לכל השרתים לפי דרישה. הפתרון של LeftHand מייצר איחסון וירטואלי כמו ברשתות SAN רגילות, אך מאפשר גם את היתרונות של איחסון בחיבור ישיר –  DAS (ר"ת Direct-Attached Storage). כלומר, פשטות בהפעלת מרכז הנתונים וניהול יעיל של הכוח והקירור – סעיפים שרק עולים בתקציבו של המנמ"ר.

רכיב התוכנה VSA (ר"ת Virtual SAN Appliance) רץ על שרת המפעיל VMware hypervisor, ולדברי HP – הוא ה-SAN הווירטואלי היחיד המאושר על ידי VMware עצמה. HP טוענת שפתרון iSCSI SAN שלה, הפועל על תשתית להבים, הוא היחיד המאפשר לקשר איחסון בכמה מארזים, ולא רק באחד. כך מושגים גיבוי והתאוששות משופרים, לעומת פתרונות של מתחרים, המוגבלים למארז יחיד של שרתי להב.

מוצר נוסף שהוכרז בברלין מיועד לתחום המערכות מסדרת MDS של HP. כך, HP Storage Works 600 Modular Disk System ו-direct-connect SAS מיועדים למערכות HP BladeSystem ומאפשרים למנהלני האיחסון להקצות קיבולות איחסון בקלות לשרתי-להב, כך שיידמו לאיחסון מקומי ולא מרושת. הקיבולת של MDS600 מגיעה לכדי 70 דיסקים בנפח טרה-בייט ואפשר לחבר עד שש מערכות לשרת BladeSystem יחיד. כך הלקוח מגיע לקיבולת גבוהה של עד 420 טרה-בייט המוקצים בין עד 16 שרתי BladeSystem שונים. הכול למען פישוט עבודתו של מנהלן האיחסון והרשת.

ההכרזות כולן הן המשך ישיר ליוזמה של HP לניהול מתקדם של מרכזי נתונים, שהוכרזה לפני שנים אחדות, עוד לפני המיזוג עם קומפאק, תחת הכותרת "Adaptive Infrastructure" . שרשרת הרכישות של HP שירתה יוזמה זו והביאה אותה להכריז שכל המוצרים החדשים זמינים מיום ההכרזה – מעין עקיצה לא סמויה לסיסקו, שרק הכריזה אבל טרם מספקת (וגם לא ידוע מתי תתחיל).

עתה לא נותר, אלא להמתין ולהאזין לתגובות הנגד של מתחריה של HP – החל מיבמ ו-EMC ועד נט-אפ וסאן החדשה (תחת המטריה הנועזת של אורקל, החל מהקיץ הקרוב).

מארק הארד, המנכ"ל המצליח של HP, מכריז בכל עת שהוא מתכוון להביא את חברתו למקום הראשון בכל תחום בו היא פועלת. באיחסון, למשל, HP ויבמ חולקות את המקום השני עם 15% מהשוק, לאחר EMC, לה שמור המקום הראשון היסטורית עם כ-24% מהשוק. יש ל-HP למה לשאוף והיא בונה על לקוחותיה שיקלטו ויפנימו את פתרונותיה וכוונותיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים