אילו עובדים יחפשו המנמ"רים ב-2012?

בסקר שערך העיתון ComputerWorld, בקרב מדגם מייצג של 353 מנהלי מערכות מידע ממגזרים שונים, אמרו 29% מתוך הנשאלים, כי הם מתכוונים להגדיל את צוותי ה-IT שלהם, וזאת, למרות מגמת המיתון המסתמנת ● מהתשובות לסקר אפשר לשרטט את פרופיל האנשים שיהיו דרושים לעבודה בשנה הבאה בארה"ב ומן הסתם, גם במדינות אחרות בעולם

שנת 2012 תהיה, בין היתר, השנה בה ארגונים יצטרכו לתת מענה לאתגרים החדשים שעומדים בפניהם ברמת כוח האדם, ובתוכם – גם הכישורים הנדרשים ממנמ"רים ועובדי ה-IT. המציאות המשתנה מחייבת שינויים בדרישות שיש לארגונים מעובדי ה-IT. המשימה הקשה הזו מוטלת על כתפם של המנמ"רים, בבואם לבחור את הצוות הכי טוב שיש.

בסקר שערך העיתון ComputerWorld, בקרב מדגם מייצג של 353 מנהלי מערכות מידע ממגזרים שונים, אמרו 29% מתוך הנשאלים, כי הם מתכוונים להגדיל את צוותי ה-IT שלהם, וזאת, למרות מגמת המיתון המסתמנת. הסיבה טמונה בחידושים ובשינויים הטכנולוגיים המחייבים את הארגונים להתאים את עצמם למציאות. מהתשובות לסקר אפשר לשרטט את פרופיל האנשים שיהיו דרושים לעבודה בשנה הבאה בארה"ב ומן הסתם, גם במדינות אחרות בעולם.

במקום הראשון בסדרי העדיפויות מופיעים תוכניתנים ומפתחי אפליקציות – 61% מהנשאלים אמרו כי אלו הם בעלי המקצוע שהם יחפשו בשנה הבאה. הסיבות לכך הגיוניות: גידול בקצב השימוש באינטרנט בעסקים, וחיבור נדרש וכמעט חיוני בין האפליקציות הארגוניות לבין המובייל, על כל היבטיו. מעבר לזה, יהיה קשה מאוד לגייס מפתחי אפליקציות מובייל שידעו לתת תשובות לאתגרים החדשים.

סוג אחר של מקצועות שצפוי לביקוש רב הוא מנהלי פרויקטים. אנחנו נמצאים בעידן שבו ארגונים נכנסים לפרויקטים גדולים, ואלו דורשים ניהול מקצועי ברמה גבוהה. אבל לא רק מנהלי פרויקטים, אלא גם מנתחי מערכות וכאלו שיודעים לתכנן את המערכות ברמה של אנליסטים. גם מנהלי הלפדסק יידרשו בשנה הבאה. כל עוד העבודה מתבצעת עדיין במסגרת של תהליכים ארגוניים – בשרשרת מזון כזו או אחרת, יהיה צורך בתמיכה בצוותים ובמשתמשים. נושא זה הופך להיות קריטי יותר ויותר ככל שארגונים נעשים תלויים יותר במערכות מיחשוב ואוטומציה של תהליכים. אנשי תקשורת לעומת זאת, תמיד היו משאב חסר ובשנה הבאה כנראה זה יורגש עוד יותר, כך על פי הסקרים: התגברות הווירטואליזציה ומיחשוב הענן חידדו את הצורך באנשי תקשורת בכל הרמות, ויש המעריכים כי הביקוש למקצוע זה יגיע לשיא בשנה הבאה.

אתמול ציטטנו פה סקר שערך אתר SIM בקרב מנוייו – אלו דרגו את תחום ה-BI במקום הראשון בתחום סדרי העדיפויות התקציביות שלהם, לצד ה-CRM החברתי והמובייל. עובדה זו מובילה לנתון דומה בסקר של ComputerWorld, שקובע כי הביקוש לאנשי BI יגדל ב-13% לעומת 2010.

אם אתם בתחום הדטה-סנטר, כנראה שגם אתם לא תהיו מובטלים בשנה הבאה, התחום רק הולך וצומח, כמו גם נושא הווב 2.0 – כ-18% מהנשאלים בסקר השיבו כי הם יחפשו אנשים בתחום זה.

ואיך אפשר כמובן בלי אנשי אבטחה וטלקום – שני תחומים שרק צומחים כל הזמן וכוח האדם לעולם לא יספק את הביקושים.

השאלה המרכזית הנשאלת היא, האם יש בנמצא אנשים רבים כל כך עם אותם הכישורים שמנינו? הסיבה לחשש ממחסור עולמי באנשים כאלו, וגם בישראל, נובעת מהעובדה שהמוסדות להכשרת כוח אדם בתחום ה-IT נמצאים בתהליכי שינוי ולמידת העולם החדש, והם צריכים לנוע בקצב מהיר יותר כדי להדביק את ביקושי התעשייה. זה לא עניין של מה בכך, נדרשת פה השקעה –  הן כלכלית, והן ביצירת תוכניות לימודים מתאימות שיכשירו את הדור הבא של עובדי ה-IT. ימים מעניינים צפויים לנו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים