יורם מימון, בנק הדואר: "ה-BI מאפשר לנו להעמיק את הקשר עם הלקוחות"

העמקת הקשר מתאפשרת באמצעות החקירות והניתוחים שבנק הדואר עורך על לקוחותיו - בעלי חשבון בבנק ולקוחות מזדמנים כאחד, אמר מימון, מנמ"ר הבנק וסמנכ"ל התפעול והסליקה בו ● לדבריו, הסגמנטציה עוברת לעולם התפעול בזמן אמת ולקבלת החלטות על בסיס BI"

יורם מימון, המנכ"ל בפועל של בנק הדואר. צילום: משה אלון

"בשנתיים האחרונות העמקנו את החקירות והניתוחים שאנחנו עורכים על לקוחותינו, ובעזרת כלי הבינה העסקית אנחנו יכולים להעמיק את הקשר עימם", כך אמר יורם מימון, מנמ"ר בנק הדואר וסמנכ"ל התפעול והסליקה בבנק.

מימון דיבר במסגרת פאנל בנושא BI שנערך בכנס המנמ"רים והמנכ"לים שהתקיים לפני ימים אחדים בכרתים, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה אבי עסיס, מנכ"ל Widelink ויושב ראש ועדת התכנים של פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי מימון, תחום הבינה העסקית מטופל בבנק הדואר מזה עשור ו-"באחרונה ביצענו קפיצת מדרגה בנושא". הוא ציין שבנק הדואר שונה מבנקים אחרים, שכן לצד בעלי חשבון בבנק, יש לו גם לקוחות מזדמנים. מימון הסביר, כי הפרטים אודות הלקוחות מועברים למחסן נתונים עם שירותים מקוונים, שם מבוצע ניתוח מעמיק על אופי הפעולות שאותן הם ביצעו וביצוע הערכות שווי של שני סוגי הלקוחות.

ארז פלג, מנכ"ל אופיסופט. צילום: משה אלוןהוא סיכם באמרו, כי "הסגמנטציה עוברת לעולם התפעול בזמן אמת ולקבלת החלטות על בסיס BI".

"הכלים בעולם ה-BI הגיעו לבשלות"

ארז פלג, מנכ"ל אופיסופט, אמר ש-"כל הכלים בעולם ה-BI הגיעו לכלל בשלות. כיום, הלקוחות הארגוניים לא שואלים על כלי BI, כי אם על פתרונות כוללים בתחום. אנחנו נמצאים במצב שבו איננו נדרשים לשכנע את הלקוחות להטמיע את הפתרונות הללו. הדרישה מגיעה מהם". לדבריו, המטרה היא "לבנות עבור הלקוח סוויטה אחת, שכוללת מחסן אחד מרכזי, עם פתרונות BI לעומק ומקצה לקצה".

פלג ציין, כי פרויקטים רבים בתחום כוללים התייחסות לעולם התפעול. כך, "באחד מבתי החולים, כל הניהול הוא על בסיס מערכות BI. הכול בזמן אמת, עם לוגיקה ותוכניות מגירה".

הוא סיכם בציינו, כי "השוק רותח, ויש הרבה מגה-פרויקטים. במגזר הציבורי קיימת התעוררות לפרויקטים חדשים מקצה לקצה. בנוסף, יש ארגונים שיש להם מערכות BI רבות והם עורכים איגום שלהם". לדבריו, "בשל המצב הכלכלי, ארגונים נכנסים לפרויקטים שכאלה, מאחר שהם מבינים את התועלות הכספיות שנובעות מהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים