נתי אברהמי, יעל: "יש התעוררות בשוק ה-BI"

"לארגונים ייכנסו כלים אנליטיים, שיטפלו בכמויות המידע העצומות המנותחות", אמר אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל ● לדבריו, "מערכות המיחשוב נמצאות כיום על שולחנו של כל מנהל; המנהלים למדו לעבוד עמן, ועושים מאמץ לקבל תובנות והחלטות על בסיסן"

"קיימת התעוררות בשוק ה-BI, ולארגונים ייכנסו כלים אנליטיים, שיטפלו בכמויות המידע העצומות המנותחות", כך אמר נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל.

אברהמי דיבר במסגרת פאנל בנושא BI שנערך בכנס המנמ"רים והמנכ"לים שהתקיים לפני ימים אחדים בכרתים, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה אבי עסיס, מנכ"ל Widelink ויושב ראש ועדת התכנים של פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי אברהמי, "מערכות המיחשוב נמצאות כיום על שולחנו של כל מנהל. המנהלים למדו לעבוד עמן, ועושים מאמץ לקבל תובנות והחלטות על בסיסן".

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית. צילום: משה אלוןהוא דיבר על מוצר ספוטפייר (Spotfire) של טיבקו (TIBCO), שיעל היא נציגת מוצריה בארץ. לדבריו, ספוטפייר מספק פתרון לעולמות מיחשוב הענן והבינה העסקית ו-"מאפשר להפוך את ה-BI ואת המידע המנותח זמינים לכל המשתתפים. המערכת מהווה פלטפורמה לבינה עסקית חברתית ומספקת לצוותים עסקיים יכולת לבנות ולשתף דו"חות, לוחות מחוונים, גרפים ותוצרים חזותיים אחרים בקלות".

הוא סיכם באמרו, כי "ביצענו הרבה פרויקטים בתחום, שהמאפיין אותם הוא בכך שהמידע לא הגיע מבסיס הנתונים אלא ממקורות מידע רבים".

מהפכת ה-BI בשירותי בריאות כללית

יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית, אמר שמערכות ה-BI בקופה הביאו לכך שלקוח שנכנס לאתר האינטרנט של הקופה יכול לקבל המלצה לביצוע מדידת לחץ דם. "זו אינה המלצה גורפת לכל נכנס, היא מותאמת אישית ומגיעה לאדם שמכלול המדדים שלו – מינו, גילו ומדידה אחרונה שביצע – מביאה למסקנה שכדאי לחדש את המדידה", אמר. גפנר הסביר, כי הנתונים הללו "נשאבים ממערכות הבינה העסקית שלנו. יש עוד המלצות המגיעות ללקוחות באופן זה, למשל ביצוע ממוגרפיה. זה המקום הרחוק ביותר שה-BI מגיע".

אפרים אקרלינג, מנמ"ר חברת הביטוח אליהו. צילום: משה אלוןלדבריו, "מערכות הבינה העסקית בכללית עוברות בשנים האחרונות שתי מהפכות גדולות. האחת היא שילובן כחלק ממערך תפעולי. כך, אנחנו יודעים לא רק לחזות סימנים להתדרדרות מצבו הבריאותי של לקוח, אלא גם להעביר למחשב הרופא התרעות על כך". המהפכה השנייה, הסביר, הביאה לכך ש-"לא רק שמנהל מקבל תשובה לשאלה ששאל, תשובה התפורה לצרכיו, אלא שאם נדרשת הנעה לפעולה שלו, היא תידחף אליו". כך, סיכם, "אנחנו מממשים את חזון ה-BI לכל".

"ה-BI בארץ – עוד לא בשיאו"

אפרים אקרלינג, מנמ"ר חברת הביטוח אליהו, אמר ש-"מערכות ה-BI מביאות להחזר השקעה ברור. הפילוח והניתוח נותנים לנו יכולות להבין איך להוציא הרבה הכנסות מהלקוחות. בדרך זו, בהתבסס על מערכות ה-BI, אנחנו יכולים להציע ללקוחות יותר ערך".

לדברי אקרלינג, שוק ה-BI בארץ "עוד לא הגיע לשיאו. הוא טרם מיצה את עצמו. קיימת רגולציה חזקה, שחלק מהתובנות שלה הן יישום מערכות BI המספקות יכולת לקבלת החלטות בזמן אמת". הוא ציין, כי "אליהו מיישמת שתי מערכות BI – של קוגנוס-יבמ (Cognos-IBM) ושל סאס (SAS) – במגוון תחומי פעילות".

אקרלינג סיכם באמרו, כי "הלחץ הוא מהלקוחות, שרוצים עוד נתונים ומידע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים