יורם מימון, בנק הדואר: "הקמת מסלקה מרכזית עבור התחבורה הציבורית תחסוך למדינה מיליוני שקלים"

"מאחר והתחבורה הציבורית בישראל פועלת תחת פיקוח, ויש עשרות סוגים של תעריפים והנחות, לא הצליח משרד התחבורה לכמת במדויק את התקציבים והסובסידיות", אמר מימון - סמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק הדואר, בכנס המנמ"רים והמנכ"לים בכרתים ● "כעת, בזכות מערכת המיחשוב החדשה, יוכל המשרד לתקצב את המענקים לחברות בצורה פרטנית", הסביר

"הקמת מסלקה מרכזית לתפעול הרכבת הקלה – ובהמשך לכלל התחבורה הציבורית בישראל, תחסוך למדינה מיליוני שקלים בסובסידיות שניתנות למפעילים", אמר יורם מימון – סמנכ"ל הטכנולוגיות של בנק הדואר, בכנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בהפקת אנשים ומחשבים בכרתים בסוף השבוע שעבר.

מימון הציג בפני המשתתפים את פרויקט הקמת המסלקה המרכזית שביצע בנק הדואר עבור משרד התחבורה, כחלק מההערכות לרפורמה בתחבורה הציבורית, כפי שנחשף לראשונה באנשים ומחשבים. במסגרת הפרויקט, סיפר מימון, ישמש בנק הדואר כמסלקה המרכזית להתחשבנות בין מפעילי התחבורה הציבורית השונים, במסגרת הפעלת מסלול "רב קו", המאפשר לנוסעים לעבור חברה אחת לשניה ללא הצורך ברכישת כרטיסים כל פעם מחדש. לדברי מימון, בנק הדואר ישמש גם כמרכז שירות עבור כל המפעילים ומדי יום יעביר להם ולמשרד התחבורה דו"ח מדויק על מספר הנסיעות והנוסעים בכל קו של כל מפעיל.

"מאחר והתחבורה הציבורית בישראל פועלת תחת פיקוח, ויש עשרות סוגים של תעריפים והנחות, לא הצליח משרד התחבורה לכמת במדויק את התקציבים והסובסידיות", אמר מימון. "כעת, בזכות מערכת המיחשוב החדשה, יוכל המשרד לתקצב את המענקים לחברות בצורה פרטנית". הוא ציין, כי הפרויקט בוצע בשיתוף עם יבמ (IBM), שמתחזקת את מערך המיחשוב של אגד – המפעילה הגדולה ביותר של תחבורה ציבורית בישראל.

לדבריו, פעילות המסלקה תיושם בשלב ראשון עבור הרכבת הקלה בירושלים, לכשזו תתחיל לפעול בצורה מסחרית ומלאה. השלב השני, אמר, "כולל הטמעת טכנולוגיות חדשות במערכת הליבה, כגון BI, מנוע חוקים, ETL ועוד. כאשר יושלם תהליך זה, יתווספו לשירות יתר המפעילים בישראל. בשלב השלישי יוקם פורטל שיהווה כתובת פניות הציבור, יאפשר אימות מידע להנפקת כרטיסים מול מאגרי המידע וכמובן תוקם מערכת גיבוי".

מימון הסביר, כי המסלקה עבור משרד התחבורה מהווה חלק מהמסלקה הכללית הגדולה של בנק הדואר, היושבת במשרד התקשורת. "זו המסלקה הגדולה ביותר במערכת הבנקאות הישראלית, והיא מטפלת בכל שנה בתשלומים בהיקף של 2 מיליארד שקלים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים