עופר וייסברג, מכבי שירותי בריאות: "על המנמ"רים להיפרד מהדטה סנטר – ולו באופן חלקי"

"יש למנמ"ר הרבה מאוד משימות חשובות ולכן, הוא צריך להפסיק להתעסק עם ספקי חשמל, מיזוג אוויר וכיבוי אש", אמר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות ● לדבריו, "כל השרתים שלנו נמצאים בדטה סנטר חיצוני, ומה שמאוד סייע לנו במעבר הוא תהליך וירטואליזציה מעמיק שביצענו; 80% מהתשתית שלנו היא וירטואלית"

"על המנמ"רים להיפרד מהדטה סנטר – ולו באופן חלקי. מכבי עוברת תהליך שכזה", כך אמר עופר וייסברג, מנמ"ר מכבי שירותי בריאות. לדבריו, "חלק מכוח האדם המטפל בדטה סנטר שלנו עבר לאתר בזק, ואני מאמין שגם הגיבוי יעבור לספק חיצוני".

וייסברג דיבר בפאנל שנושאו דטה סנטרים, במסגרת כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע בכרתים, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה הפאנל היה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

"יש למנמ"ר הרבה מאוד משימות חשובות", אמר וייסברג. "לכן, הוא צריך להפסיק להתעסק עם ספקי חשמל, מיזוג אוויר וכיבוי אש". על מכבי שירותי בריאות הוא אמר, כי "כל השרתים שלנו נמצאים בדטה סנטר חיצוני. מה שמאוד סייע לנו במעבר הוא תהליך וירטואליזציה מעמיק שביצענו. 80% מהתשתית שלנו היא וירטואלית". מבחינה ארגונית, לדברי וייסברג, "זה עובד טוב מאוד יש לנו בקרה מלאה על מה שקורה". "מה שנדרש מהמנמ"ר לעשות זה לא להסיר אחריות", הוסיף. "כך, אנשי ה-IT שלי יודעים בדיוק מה קורה".

איתיאל מעיין, לשעבר סגן מנמ"ר ו-CTO עיריית תל אביב-יפו. צילום: משה אלון"הווירטואליזציה מאפשרת מעבר לענן"

איתיאל מעיין, עד לפני שבוע סגן מנמ"ר ו-CTO עיריית תל אביב-יפו, אמר שהדגש במיחשוב העירוני ימשיך להיות על התייעלות מערכות ה-IT, תוך מימוש של מיכון וניהול, לשם יצירת חיסכון.

הוא ציין, כי במהלך השנה האחרונה בוצעו פרויקטים רבים במערך המיחשוב של העירייה, ביניהם פרויקט וירטואליזציה של יישומים ותחנות הקצה של משתמשי העירייה, בהיקף של מיליוני שקלים. הוא בוצע על בסיס הטכנולוגיה של סיטריקס (Citrix).

לדברי מעין, "אנחנו מצויים בענן פרטי כבר 30 שנים, ומספקים שירותים במתכונת זו עבור 240 אתרים".

הוא המשיך בציינו, כי "הווירטואליזציה היא זו הנותנת את היכולת לבצע מעבר לענן". לדבריו, "הסוגיה הנוספת המשמעותית בדטה סנטר היא גידול מטורף של נתונים, וזהו האתגר בניהול ובתשתית ה-IT".

עמוס כרובי, מנהל פתרונות בדל ישראל. צילום: משה אלוןהשינוי שעוברת דל

עמוס כרובי, מנהל פתרונות בדל (Dell) ישראל, ציין ש-"החברה החדשה כבר לא פועלת רק בעולם המיחשוב הנייד, אלא מספקת מגוון מוצרים למערכי מיחשוב של ארגונים". לדבריו, החברה צמחה בישראל ומכילה כיום יותר ממאה עובדים, שליש מהם אנשי מרכז המו"פ שהוקם על בסיס אקסנט (ExaNet) הישראלית, שנרכשה על ידה.

כרובי ציין, כי דל עוברת שינוי שהחל לפני יותר משנתיים ושטרם הסתיים. במסגרת השינוי הרחיבה החברה את פעילותה מתחום המיחשוב האישי בלבד לשירותים מקצועיים, בעקבות רכישת פרו סיסטמס (Perot Systems), ולאיחסון, עם מוצרי אקסנט, אקווה לוג'יק (EquaLogic), קומפלנט (Compellent Technologies) ואוקרינה (Ocarina), שנרכשו על ידה אף הן. כך, סיכם כרובי, "אנחנו יכולים לספק היצע נרחב עבור מרכזי מיחשוב ארגוניים".

בני פלח, מנהל הנדסת מערכות בפורטינט. צילום: משה אלוןהאתגרים העומדים בפני מנהלי אבטחת המידע

בני פלח, מנהל הנדסת מערכות בפורטינט (Fortinet), אמר שהחברה נמנית על אחת מחמש חברות אבטחת המידע הגדולות בעולם ושקצב הצמיחה הרבעוני שלה עומד על 35%. הוא ציין, כי החברה ביצעה 10,000 הטמעות של מוצריה בישראל.

לדבריו, האתגר הניצב לפתחם של מנהלי אבטחת המידע בארגונים הוא טיפול ואבטחת נפחי המידע הגדולים. לצד זה קיימים אתגרי העבר – מניעת דליפת מידע ארגוני (DLP) ועבודה של עובדים מחוץ לארגון. אתגר נוסף הקיים בשנתיים האחרונות, ציין פלח, הוא אבטחת סביבת ה-IT הווירטואלית, תוך ניטור תעבורת הרשת בסביבה ובמערכות אלה. זאת, לצד הצורך שלא לפגוע בחוויית המשתמש הארגוני בעת עבודתו בסביבה מאובטחת. פורטינט, הדגיש פלח, "שמה דגש על מימוש האתגרים הללו".

הוא סיכם באמרו, כי עולם האבטחה עבר שינוי. "בעיות האבטחה הפכו להיות ממוקדות יותר במצב הרשתות הפנימיות בארגון ולא בניסיונות חדירה חיצוניים". לדבריו, "הדגשים החשובים ביותר הם מימוש אבטחת המידע וניטור הרשת, תוך אי פגיעה ברציפות המידע וגרימה של עיכוב ברשת, כי היישומים כבדים ויש בהם מימדים של חוזי וקול".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים