פורסטר: אמזון עשויה להפוך למתחרה העיקרית של אפל בשוק הטאבלטים

ברבעון הרביעי של השנה עשויה אמזון למכור 3 מיליון עד 5 מיליון יחידות של מחשבי לוח, ובכך להפוך למתחרה העיקרית של אפל - כך מעריכים בחברת המחקר ● "חברות רבות ניסו, אך אף אחת לא הצליחה עד כה לכרסם נתח משמעותי מהשוק של אפל", כתבה האנליסטית שרה רוטמן אפס מפורסטר ● לדבריה, "המקרה של אמזון שונה: מלבד יכולתה של החברה לצבור במהירות נתח שוק, היא מוכנה גם למכור את הטאבלטים במחירי הפסד, כפי שעשתה עם מכשירי קינדל, דבר שהופך אותה למתחרה אכזרית"

מנהלים את הבית. אמזון

ברבעון הרביעי של השנה עשויה חברת אמזון (Amazon) למכור 3 מיליון עד 5 מיליון יחידות של מחשבי לוח, ובכך להפוך למתחרה העיקרית של אפל (Apple) בשוק הטאבלטים הלוהט – מעריכים בחברת המחקר פורסטר (Forrester).

כדי שהתחזית תתממש, וענקית הסחר האלקטרוני תצליח למכור כבר ברבעון הראשון 3 מיליון עד 5 מיליון יחידות של מחשבי לוח, על אמזון להציע מחירים נמוכים משמעותית מאלה של המוצרים הקיימים, ולהכין מראש מלאי מספיק – על פי האנליסטית שרה רוטמן אפס.

מאז שהשיקה את מחשבי iPad, באפריל 2010, מכרה אפל קרוב ל-30 מיליון יחידות של מחשבי הלוח המבוקשים. מוצרים מתחרים של חברות אחרות, ובכלל זה סמסונג (Samsung), מוטורולה (Motorola) ו-Research in Motion, לא הצליחו לערער את מעמדה הדומיננטי של אפל בשוק זה. בשבוע שעבר אף הודיעה HP כי היא נוטשת לחלוטין את השוק, ומפסיקה לייצר את מחשבי TouchPad.

"חברות רבות ניסו, אך אף אחת לא הצליחה עד כה לכרסם נתח משמעותי מהשוק של אפל", כתבה אפס בדוח המחקר. "המקרה של אמזון שונה: מלבד יכולתה של החברה לצבור במהירות נתח שוק, היא מוכנה גם למכור את מחשבי הלוח במחירי הפסד, כפי שעשתה עם מכשירי קינדל, דבר שהופך אותה למתחרה אכזרית".

על פי פורסטר, אחת הסיבות לכישלון של מחשבי הלוח שניסו להתחרות במחשבי iPad של אפל, היא ההשתהות בפיתוח של יישומים מתאימים. אפל מציעה, לטענתה, כ-100 אלף יישומים שפותחו במיוחד עבור מכשירי iPad, בעוד שעבור פלטפורמת Honeycomb של גוגל (Google) – גרסת אנדרואיד שמיועדת לטאבלטים – פותחו פחות מ-300 יישומים, על פי נתוני פורסטר.

"אם אכן תצליח אמזון למכור מיליוני יחידות של מחשבי לוח שמבוססים על אנדרואיד, תהפוך הפלטפורמה של גוגל לאטרקטיבית יותר גם בעיני המפתחים", ציינה אפס בדוח המחקר.

"אם אמזון תציע בקיץ הקרוב מכשיר שישלב בין הממדים הקטנים והמשקל הקל של מכשירי קינדל, לבין היכולות המתקדמות של מחשבי הלוח – ובכלל זה דפדפן אינטרנט, יישומים יעילים ומערכת הפעלה מלאה – הוא עשוי להפוך ללהיט", כתב פרד ווילסון, משקיע הון סיכון ומנהל בחברת Union Square Ventures, בהודעה שפרסם לא מכבר בבלוג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים