מיקרוסופט: חלונות מובייל 6.5 תושק באמצע מאי

בבלוג חטיבת הפיתוח של מערכת ההפעלה נחשף, כי ההשקה מתוכננת להיערך ביומה הראשון של וועידת TechEd 2009, שתיערך בלוס אנג'לס ● ממשק המשתמש של המערכת החדשה עוצב מחדש באופן מלא, והיא תלווה בגישה לחנויות יישומים ובתמיכה בטכנולוגיית מגע ● השקתה של גירסה 7 של חלונות מובייל עשויה להידחות ל-2010

מיקרוסופט מתכוונת להציג את חלונות מובייל החדשה, בגרסה 6.5, בוועידת TechEd 2009 שתיערך בין ה-11 ל-15 במאי בלוס אנג'לס. הדבר נחשף בבלוג הקבוצתי של החטיבה המפתחת את חלונות מובייל במיקרוסופט. את ההשקה בפועל תבצע סטפני פרגסון, המנכ"לית של קבוצת החוויה העסקית בקבוצה. ההכרזה תתבצע כבר ביום הראשון של האירוע, במושב שיעסוק ב-IT.

מערכת ההפעלה החדשה אמורה להיות מהירה, יציבה וידידותית יותר בעיקר מבחינת הניווט – כולל ממשק משתמש שעבר עיצוב מלא וחדש לחלוטין, ותמיכה בטכנולוגיית מגע (אך לא מרובת מגע). היא תלווה בגישה לחנויות יישומים מקוונת כמו זו של ה-iPhone, וכן לישרות בשם My Phone שיאפשר לגבות את נתוני המשתמשים באינטרנט בקלות. המערכת גם תתמוך בתכונות מסרים מיידיים מתקדמות, כולל שימוש בהודעות קוליות.

גרסה 6.5 היא רק תחנת ביניים. במיקרוסופט כבר עובדים מזה זמן רב על גרסה 7, אך השקתה של גרסה זו לא תתרחש לפני סוף השנה הנוכחית, ואולי אף תגלוש ל-2010. גרסה זו אמורה, בין השאר, להיות מסוגלת לזהות מחוות שמבצע המשתמש על המסך בעזרת האצבע כדי להפעיל תכונות מסוימות בטלפון החכם.

מיקרוסופט נלחמת כיום על מעמדה בתחום מערכות ההפעלה לטלפונים חכמים ולמחשבי כף-יד. בעוד שבעבר הייתה הענקית מרדמונד האלטרנטיבה היחידה כמעט בתחום – כשרק סימביאן היוותה אלטרנטיבה מסוימת בתחום הטלפוניה – הרי שכניסתה של גוגל לתחום עם מערכת ההפעלה אנדרואיד טלטלה מאוד את מעמדה של מיקרוסופט, כשלאחרונה גם למפתחי הלינוקס יש מה לומר בשדה תחרותי זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים