עכשיו זה סופי: שירות Street View של גוגל – גם בישראל

בעקבות אישור שקיבלה ענקית האינטרנט מהרשות למשפט וטכנולוגיה, יכלו בקרוב לפעול ברחבי הארץ ניידות הצילום של Street View ● יורם הכהן, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע: "תנאי הרישום שאושרו על ידנו, מאפשרים את הפעלת השירות רב הערך הזה, מבלי לפגוע בזכותו של הציבור הישראלי לפרטיות"

הרשות למשפט וטכנולוגיה במשרד המשפטים התירה היום (א') לגוגל (Google) להפעיל את שירות Street View שלה בישראל. בהתאם לכך, יכלו בקרוב לפעול ברחבי הארץ ניידות הצילום של השירות ובהמשך תועלנה התמונות לשירות המפות, Google Maps.

שירות Street View של גוגל מאפשר למשתמשי שירות המפות של החברה לצפות בצילום פנורמי של רחובות ושטחים ציבוריים אחרים. כך, יכול המשתמש לא רק לאתר כתובת, אלא גם לראות צילום של האזור. השירות פועל מאז 2007 ומכסה כיום אזורים נרחבים בקרוב לשלושים מדינות ברחבי העולם, לרבות ארצות הברית, רבות ממדינות אירופה, אוסטרליה, דרום אפריקה ויפן.

את התמונות מצלמת גוגל באמצעות כלי רכב ייעודי, עליו מותקנות מצלמות המאפשרות צילום היקפי של השטח תוך נסיעה ברחובות הערים ובמרחב הציבורי. את אוסף הצילומים הגולמיים הנקלטים בניידת הצילום, מעבירה גוגל למרכז מידע בארה"ב בו נעשה במידע עיבוד במטרה להביאו לתוצר הסופי המוצג באינטרנט.

מהרשות למשפט וטכנולוגיה נמסר, כי לצד היתרונות הגלומים בשירות Street View, יש להפעלתו השפעה על פרטיות התושבים באזורים המצולמים. כך, מסבירים ברשות, אגב צילום המרחב הציבורי נקלטים במצלמה באקראי גם דמויות אדם ואובייקטים אחרים הניתנים לשיוך לאדם מזוהה כגון לוחיות רישוי של כלי רכב ובתי מגורים. יצויין, כי על דמויות אדם ולוחיות רישוי הנקלטות במצלמה מפעילה גוגל מזה זמן טכנולוגיית טשטוש אוטומטי. כמו כן, אומרים ברשות, אגב צילום במרחב הציבורי עלולה המצלמה לקלוט גם מקומות שהם ברשות היחיד.

יורם הכהן, ראש הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע: "כגוף שאמון על הגנת הפרטיות במאגרי מידע, בתום התהליך יכולה הרשות לקדם בברכה את השקתו של שירות Google Street View בישראל. תנאי הרישום שאושרו על ידנו, מאפשרים את הפעלת השירות רב הערך הזה, מבלי לפגוע בזכותו של הציבור הישראלי לפרטיות. השימוע בנושא, שנערך על ידי השר מיכאל איתן באתר שיתוף הציבור, העיד על תמיכה בציבור בהכנסת השירות לישראל, בצד חששות בו לעניין הפרטיות".

הכהן הוסיף, כי "לנגד עינינו עמד הצורך לספק לציבור מענה משפטי וענייני בישראל לכל בעיה או תלונה שתתעורר ואני שמח לציין, כי גוגל התייחסה בכובד ראש לבקשותינו, ושיתוף הפעולה שלה אפשר את מתן האישור. המחויבויות שניתנו על ידי גוגל תואמות את המקובל במדינות בהן הגנת פרטיות במידע מוגנת ברמה הגבוהה ביותר".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. סטודנט

    ל הכבוד לממשלת ישראל. מישהו לפחות חושב שם.

אירועים קרובים