עסקת ענק בעולם ה-ICT: גוגל רוכשת את מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולרים

מוטורולה מוביליטי, שמהווה את אחד משותפי האנדרואיד הבולטים של גוגל, תמשיך להתנהל כחברה נפרדת ● לארי פייג', מנכ"ל וממייסדי גוגל: "מחויבותה המחולטת של מוטורולה מוביליטי לאנדרואיד יצרה התאמה טבעית לשתי החברות שלנו" ● סנג'אי ג'ה, מנכ"ל מוטורולה מוביליטי: "חלקנו שותפות פורה עם גוגל כדי לקדם את פלטפורמת האנדרואיד, וכעת נוכל להיות אפילו חדשניים יותר" ● יובל פרידן, מוטורולה מוביליטי ישראל: "מוקדם להעריך כיצד תשפיע העסקה על החברה בארץ"

גוגל (Google) רוכשת את מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility), במה שמסתמן כעסקה הגדולה של השנה. שתי החברות הודיעו היום (ב') לפני שעה קלה, כי הגיעו לשלב הסופי בהסכם הרכישה, לפיו תרכוש גוגל את מוטורולה מוביליטי תמורת 12.5 מיליארד דולרים, המשקפים פרמיה של 63% על מחיר המניה של מוטורולה מוביליטי ביום ו' האחרון. העסקה אושרה פה אחד על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות.

באמצעות רכישת אחד משותפי האנדרואיד (Android) הרציניים שלה, תוכל גוגל  להיות חלק במערכת הכוללת של עולם האנדרואיד, ולשפר את התחרות במיחשוב נייד. לפי תנאי ההסכם, מוטורולה מוביליטי תישאר מחזיקת רישיון לאנדרואיד, ומערכת ההפעלה אנדרואיד תישאר פתוחה. מוטורולה מוביליטי תמשיך להתנהל כחברה נפרדת.

לארי פייג', מנכ"ל וממייסדי גוגל, אמר עם היוודע הרכישה, כי "מחויבותה המחולטת של מוטורולה מוביליטי לאנדרואיד יצרה התאמה טבעית לשתי החברות שלנו. ביחד, ניצור חוויית משתמש מדהימה, שתעשיר את המערכת הכוללת של עולם האנדרואיד – לטובת המשתמשים, השותפים והמפתחים. אני כבר מצפה לקבל את פניהם של המוטורולאים ולצרפם למשפחת הגוגלרים".

סנג'אי ג'ה, מנכ"ל מוטורולה מוביליטי, אמר, כי "הרכישה הזאת מאפשרת ערך משמעותי לבעלי המניות של מוטורולה מוביליטי ומספקת הזדמנויות חדשות לעובדינו, ללקוחותינו ולשותפים ברחבי העולם. חלקנו שותפות פורה עם גוגל כדי לקדם את פלטפורמת האנדרואיד, וכעת, בעקבות השילוב הזה, נוכל להיות אפילו חדשניים יותר ולספק פתרונות ניידים מצוינים באמצעות המכשירים הניידים שלנו ועסקי הבית שלנו".

אנדי רובין, סגן נשיא לניידות בגוגל: "אנו מצפים שהשילוב הזה יאפשר לנו לפרוץ אופקים חדשים בעולם האנדרואיד. מכל מקום, החזון שלנו לאנדרואיד לא השתנה, וגוגל נותרת מחויבת בצורה איתנה לאנדרואיד כפלטפורמה פתוחה וכקהילה נמרצת של קוד פתוח. נמשיך לעבוד עם כל שותפי אנדרואיד שלנו כדי לפתח ולהפיץ מכשירים חדשניים מופעלי אנדרואיד".

יובל פרידן, מנהל השיווק של מוטורולה מוביליטי בישראל, מסר עם היוודע דבר העסקה, כי "אנחנו מאוד מתרגשים מהחיבור המעניין של שני ארגונים. אחד מביא מורשת רבת שנים ויכולות תקשורת על כל פניה, והשני הוא הארגון מספר אחת מבחינת חדשנות בפלטפורמה הצומחת ביותר בעולם".

לדבריו, "מוטורולה השכילה לעשות את השינוי ועברה מהפלטפורמה שלה לעבודה בלעדית עם פלטפורמת האנדרואיד – אחרי שניסתה כמה אחרות בדרך – וזה אינו מהלך טריוויאלי בשוק הסלולר העולמי של היום".

הוא אמר, כי מוקדם עוד להעריך כיצד תשפיע העסקה על החברה בישראל, אך העתיד לדעתו אופטימי מאוד, "במיוחד לאור החיבור עם מותג חזק כל כך כמו גוגל".

עסקת הרכישה מותנית עדיין באישור הרגולטור בארה"ב והאיחוד האירופי וסמכויות שיפוטיות נוספות ובאישור בעלי המניות של מוטורולה מוביליטי. העסקה צפויה להיסגר עד סוף 2011 או תחילת 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים