לראשונה: מטריקס ונס טכנולוגיות מתמודדות יחד במכרז

שתי החברות, שמציעות את דוקונמטום, הגיעו לשלב הגמר במכרז סע"ר הממשלתי ומתחרות במלם-תים, שהולכת עם אופן-טקסט ●זו גם הפעם הראשונה שבה מטריקס לא ניגשת למכרז מסוג זה עם מיקרוסופט ● היקפו של מכרז סע"ר, שמטרתו לייצר פלטפורמת ניהול תוכן אחידה לכל משרדי הממשלה, נאמד בכ-12 מיליון שקלים ● המכרז נמצא כעת בשלב בדיקות מעבדה, ותוצאותיו יוודעו לקראת סוף השנה

החברות מטריקס ונס טכנולוגיות, שרגילות להתחרות זו בזו על פרויקטים, ניגשו לראשונה יחד למכרז. השתיים מציעות את מערכות דוקומנטום (Documentum) – המיוצגת בישראל על ידי נס, במכרז סע"ר (ר"ת סביבת עבודה רוחבית) הממשלתי. לאנשים ומחשבים נודע, כי השתיים הגיעו לשלב הגמר ומתמודדות מול מלם-תים, שניגשה למכרז עם אופן-טקסט (OpenText).

יצוין, כי זו גם הפעם הראשונה שבה מתמודדת מטריקס במכרז לניהול מסמכים ללא מיקרוסופט (Microsoft). אם מטריקס ונס אכן יזכו במכרז, יווצר מצב שבו שתי חברות האינטגרציה הגדולות בישראל יתמכו במוצר באותו המוצר – דבר שלא היה כדוגמתו בארץ.

למטריקס ניסיון רב בתחום ניהול התוכן במגוון טכנולוגיות והכרות קרובה עם לקוחות רבים במשרדי הממשלה. לדוקומנטום יש בישראל עשרות פרויקטים ואלפי משתמשים במגזר העסקי. אופן-טקסט מיוצגת על ידי אגף המוצרים של מלם-תים החל מאפריל אשתקד. יש לה כמה עשרות לקוחות בישראל, ונתח השוק שלה בעולם מגיע לכ-18%. יתר השוק מתחלק בין מתחרות כגון יבמ (IBM) עם FileNet (שמיוצגת בארץ על ידי IFN) – המחזיקה ב-22% מהשוק העולמי, ודוקומנטום של EMC, עם 14% מהשוק העולמי. בישראל דוקומנטום דומיננטית מאוד והמתחרה העיקרי שלה היא מיקרוסופט, שנדחפה עד היום על ידי מטריקס. כעת, כך נראה, החליטה מטריקס להמר על נס. זאת, יש שטוענים בשוק, משום שהפלטפורמה של מיקרוסופט, SharePoint, נחותה בהשוואה לשתי הפלטפורמות האחרות.

מכרז סע"ר, שפורסם בתחילת השנה, נחשב למכרז אסטרטגי מאחר והוא מיועד ליצור פלטפורמת ניהול תוכן אחידה לכל משרדי הממשלה. היקפו הכספי נאמד בכ-12 מיליון שקלים. על פי תנאי המכרז, הספק שייבחר יצטרך לספק לממשלה פתרונות שירותי דואר וניהול מסמכים אחוד. המכרז נמצא כעת בשלב בדיקות מעבדה, ותוצאותיו יוודעו לקראת סוף השנה.

יבמ ו-IFN – שמייצגת את FileNet בישראל, פרשו מהמכרז בשלב מוקדם, בטענה כי תנאיו בלתי סבירים, ויש בו סעיפים שמהם לא ניתן להבין שהממשלה מתחייבת לרכוש שירותים או מוצרים מהזוכה במכרז.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים