האקרים פרצו לאתר של בורסת הונג-קונג וגרמו להפסקת המסחר

ההאקרים הצליחו למנוע ממשקיעים להגיע להודעות החברות הנסחרות, דבר שפגם במסחר ● הבורסה הודיעה כי שאר מערכות ה-IT לא נפגעו מהמתקפה, ולכן חלק מפעילויות המסחר נמשכו ● "הייתה זו הפעם הראשונה שהמסחר הופסק בשל סיבה טכנולוגית", אמר אלפרד צ'אן, סוחר ראשי ב-Cheer Pearl Investment

בורסת הונג-קונג הפסיקה את פעילותה היום (ד'), בעקבות מתקפת האקרים שפרצו לאתר הבורסה. ההאקרים הצליחו למנוע ממשקיעים להגיע להודעות החברות הנסחרות, דבר שפגם במסחר.

"ההערכה הנוכחית שלנו היא שההתקפה הייתה של החדרת קוד זדוני", אמר לעיתונות הטכנולוגית באסיה צ'ארלס לי, מנכ"ל הבורסה, לאחר ההודעה על השעיית המסחר. המדובר על הפסקת הפעילות למשך חצי יום מסחר.

הבורסה הודיעה כי שאר מערכות ה-IT לא נפגעו מהמתקפה, ולכן חלק מפעילויות המסחר, של חלק מניירות הערך והמסחר וכן המסחר בנגזרות – נמשך. הבורסה הודיעה כי אף אם האתר יהיה לא יציב מחר (ה') – המסחר בבורסה יימשך. היא ציינה כי המהלכים שלה מתואמים עם הרגולטור באי.

"הייתה זו הפעם הראשונה שהמסחר הופסק בשל סיבה טכנולוגית, שמביאה לעירוב של כה הרבה חברות", אמר אלפרד צ'אן, סוחר ראשי ב-Cheer Pearl Investment.

המתקפה מגיעה ימים אחדים לאחר שמק'אפי (McAfee) הנפיקה דו"ח חדש, בו תיארה שרשרת של 72 מתקפות קיברנטיות שנערכו על ידי "גורם מדינתי" נגד, בין היתר, ארגונים בארצות הברית. ענקית האבטחה רמזה כי סין היא העומדת מאחורי המתקפות.

המתקפה ארכה כחמש שנים וכללה פריצה למערכי IT של 72 ארגונים. ארצות הברית ניצבת בראש הרשימה, עם 49 פריצות שנערכו לארגונים בשטחה. בהפרש ניכר אחריה נמצאת קנדה עם ארבעה ארגונים, ולאחר מכן הגיעו דרום קוריאה, שווייץ, בריטניה וטייוואן, עם שתי פריצות לכל אחת מהן. כן נרשמו על ידי ענקית האבטחה מתקפות על ארגונים באינדונזיה, וייטנאם, דנמרק, סינגפור, הונג קונג, גרמניה והודו – ארגון אחד בכל אחת מהמדינות הללו.

התקיפות בוצעו בעזרת כלי תקיפה מרחוק, וכל אחת מהן נמשכה, על פי החוקרים, בין ימים לחודשים. הם זיהו את תחילת המתקפות ב-2006, אולם ציינו, כי ייתכן שהיו מתקפות כבר קודם, שלא זוהו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים