דל תנפיק שטרות חוב בסך 500 מיליון דולרים

המטרה: מימון ההוצאות השוטפות - וביניהן גם הוצאות הפיטורין, במסגרת הליך ההתייעלות של החברה ● שטרות החוב שיונפקו ייפדו בשנת 2014, אך הריבית טרם נקבעה

דל, יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, הגישה בקשה לרשות ניירות הערך של ארה"ב להנפקת שטרות חוב בסך כולל של 500 מיליון דולרים. ההנפקה תבוצע באמצעות הבנקים סקיורטיס, בנק אוף אמריקה, מורגן סטנלי ו-UBS.

החברה החליטה להנפיק את שטרות החוב במסגרת תוכנית רחבת היקף לצמצום הוצאות, לאחר התוצאות העגומות שהציגה לרבעון האחרון של שנתה הפיסקלית 2009, אשר הסתיים ב-30 בינואר 2009. על פי הדו"ח של החברה, ההכנסות הסתכמו ב-13.43 מיליארד דולרים (ירידה של 16%) והרווח הנקי הסתכם ב-351 מיליון דולרים (ירידה של 48%).

בכוונת החברה לצמצם את הוצאותיה השנתיות בשלושה עד ארבעה מיליארד דולרים, בין היתר באמצעות פיטורי כ-10% מכוח העבודה שלה, העומד על כ-80 אלף איש, והעברת עובדים ממדינות בעלות כוח עבודה גבוה יחסית, למדינות בהן שכר העבודה נמוך יותר. במסגרת זו, למשל, תסגור דל את מפעליה באירלנד ותעבירם לפולין.

שטרות החוב שיונפקו ייפדו בשנת 2014, אך הריבית טרם נקבעה. מאחר והחברה סיימה את השנה הכספית עם מזומנים בסך כ-8.4 מיליארד דולרים, מנהלי החברה הגיעו ככל הנראה למסקנה שבתקופה זו לא כדאי להם לממש את ההשקעות הנזילות, ולכן גייסו 500 מיליון דולרים למימון ההוצאות השוטפות, וביניהן גם הוצאות הפיטורין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים