בריטניה: יצרנית הבלקברי תסייע למשטרה באיתור מפגינים מפירי חוק

על פי המשטרה, שירותי המסרים של בלקברי היוו רכיב תקשורתי מכריע במהלך המהומות בלונדון הבירה ● כמה מהמפגינים הביאו את חששותיהם מפני צעדי החקירה העתידיים של המשטרה, בפני הגרדיאן הבריטי ● RIM סירבה להגיב לידיעה מעבר להודעתה על כוונתה לשתף פעולה עם המשטרה

היה היו. בלקברי.

RIM, יצרנית בלקברי (BlackBerry), הודיעה אתמול (ב') כי תשתף פעולה עם המשטרה באיתור מפגינים שהפרו את החוק במסגרת המהומות הנמשכות במקומות שונים במדינה.

על פי המשטרה, שירותי המסרים של בלקברי היוו רכיב תקשורתי מכריע במהלך המהומות בלונדון הבירה. הסקוטלנד יארד רוצה לעקוב אחר מכשירים של מפגינים ששלחו לדבריו "מסרים משלהבים ביותר, מידע לא מדויק בעל פוטנציאל נפיצות" במערכת של בלקברי, כמו גם באלה של טוויטר (Twitter) ופייסבוק (Facebook). במקומות שונים במדינה, מסרה המשטרה, עלה השימוש במערכת המסרים של בלקברי על זה של טוויטר ופייסבוק.

כמה מהמפגינים הביאו את חששותיהם מפני צעדי החקירה העתידיים של המשטרה, בפני הגרדיאן (Guardian) הבריטי. RIM סירבה להגיב לידיעה מעבר להודעתה על כוונתה לשתף פעולה עם המשטרה.

שירות המסרים של בלקברי, BBM (ר"ת BlackBerry Messenger), היה אמצעי התקשורת האהוד ביותר על המפגינים בתכנון ההפגנות שהחלו בשבת במזרח לונדון. בניגוד לטוויטר ולפייסבוק, BBM הוא חינמי ומשמש כרשת חברתית פרטית למשלוח מסרונים, כאשר כל המסרים כמעט מוצפנים בעזיבתם את מכשיר השולח, וכך לא ניתן לעקוב אחריהם על ידי רשויות.

מבין המסרים שעלו ברשת של בלקברי אתמול, נשמעו ממש הזמנות לביזה. כך, נכתב בין השאר כי "מי שרוצה לעשות כסף, מוזמן למזרח לונדון הערב… לא אכפת לנו מה המניעים שלכם, אנו רק מזמינים אתכם להצטרף (לחגיגה)… המשטרה הגיעה לנו עד לצוואר… דרושים לנו 200 אנשים רעבים… אנו לא רעבים ללחם, אבל מי יגיד 'לא' לכסף קל שבא בחופשיות… יאללה תגיעו ותהיו עשירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים