פורסטר: למחשבי הלוח המתחרים ב-iPad יש סיכוי טוב יותר באירופה

היצרניות שמבקשות להתחרות בטאבלטים של אפל עשויות להצליח בכך טוב יותר באירופה מאשר בארצות הברית - כך עולה מדו"ח שפרסמה חברת המחקר ● עם זאת, על פי פורסטר, כדי לנצל את ההזדמנות עליהן למהר ולהוריד מחירים

הנוכחות המועטה יחסית של אפל (Apple) בזירה הקמעונאית באירופה – יש לה ביבשת 52 חנויות בלבד, בהשוואה ל-238 בארצות הברית – יוצרת הזדמנות עבור חברות דוגמת סמסונג (Samsung), אייסר (Acer) ו-RIM – כך טוענת חברת המחקר פורסטר (Forrester).

עם זאת, החברות הללו יתקשו להתחרות מול אפל מבחינת המחיר, גם באירופה ולא רק בארצות הברית. הסיבה לכך היא שההיקף הגדול של הייצור ושרשרת האספקה היעילה מעניקים לאפל יתרונות חשובים. מה גם שעל פי פורסטר, בקרוב יצטרפו לחגיגה חברות מתחרות מסין ומטייוואן, שיציעו מחירים זולים יותר.

"יש כעת הזדמנות להתחרות במחשבי iPad, אולם התחרות מאוד מקוטעת. כדי להתחרות באפל נחוצה גישה שונה מזו שראינו עד כה", אמרה שרה רוטמן אפס, אנליסטית מפורסטר, שחיברה את דו"ח המחקר.

אפל נהנית עדיין מבלעדיות כמעט מוחלטת בשוק הטאבלטים, מאז שהשיקה את הדור הראשון של מחשבי ה-iPad, לפני כשנה וחצי. עד כה מכרה החברה כ-30 מיליון מחשבי iPad – כ-30% מהם באירופה, 15% באסיה ו-5% – באמריקה הלטינית.

על פי אפס, כדי להצליח בתחרות מול אפל, על החברות להציע תכנים מקומיים, חנויות קמעונאיות טובות ומחירים נמוכים. "חברה שמבקשת להתחרות באפל צריכה להציע תכנים מתאימים, מחיר נכון ואסטרטגיה יעילה של ערוצי שיווק. אף חברה אינה מציעה עדיין את השילוש הזה", אמרה.

מלבד ה-iPad, נמכרים כיום באירופה מחשבי לוח מתוצרת HP ,RIM, אייסר, Archos, אסוס (Asus), מוטורולה (Motorola), סמסונג וטושיבה (Toshiba). דל (Dell) לא השיקה עדיין את מחשבי הלוח Streak, עם צג בקוטר של 10 אינץ', באירופה או בצפון אמריקה, והיא מתמקדת בסין, שבה היא נחשבת למספר 2, אחרי לנובו (Lenovo). החברה מפיצה שם את מוצריה ב-10,000 חנויות קמעונאיות.

בדו"ח של פורסטר צוין, כי "כל היצרניות, הקמעונאיות וחברות הסלולר שעמן שוחחנו מציינות שהניסיון להתחרות באפל באמצעות מחשבי לוח עם צגים בקוטר של 7 אינץ' נכשל". כן נכתב בדו"ח ש-"הדור החדש של מחשבי הלוח, עם צג בקוטר של 10 אינץ', דוגמת Galaxy Tab של סמסונג ו-Iconia tab של אייסר, התקבל בחום רב יותר, אך אסטרטגיית הערוצים שלהם נמצאת עדיין בעמדה נחותה יותר בהשוואה לאפל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים