אצל מי מצלצל הטלפון ב-3 לפנות בוקר?
לא רק אצל ראש הממשלה הטלפון מצלצל בלילות, גם אצל גלעד גנס, מנכ"ל סאפ ישראל ● רשמים מכנס משתמשי סאפ בישראל שהתקיים אתמול ● הכנס היה מרשים בכמות משתתפיו, אלא שלוותה אותו נימה של מאבק בין המשתמשים ובין הנהלת סאפ בשל העלאת התעריפים ● בונוס מצורף: חידוש לשוני לחג
כנס משתמשי סאפ בישראל, הנערך אתמול (ב') במסגרת פעילות ארגון המשתמשים, ISUG, בראשות זאב קליגר, הפך להיות הפגנת כח של המשתמשים. כך היה בשנים קודמות, כאשר אולמות המליאה וחדרי ההרצאות צרו מלהכיל את המשתתפים הרבים.
השנה היו לא מעט חששות לגבי היקף ההשתתפות. זו שנת מיתון, כשהתחזיות מראות ששוק התוכנה יירד ב-12% ואילו שוק ה-ERP יתכווץ ב-20%. בישראל כמו בכל העולם, ה-ERP מיצה את הטמעת שלבי הליבה שלו. ארגונים בוחנים כעת את ההשקעה האדירה שלהם ב-ERP שנעשתה בשנים האחרונות, מתלבטים האם להשקיע עוד – או להתמקד בתחזוקה ובמיצוי הפוטנציאל הקיים במערכות, ולדחות השקעות לימים טובים יותר. גם האופטימיסטים שהאמינו, כי גם הכנס יהיה מכובד, הופתעו לטובה מהיענות הרבה של יותר מאלף משתתפים שהספיקו להירשם מבעוד מועד והגיעו אתמול (ב') למרכז הכנסים אבניו.
השנה היה בכנס מימד חדש, זה הצרכני. שיחת היום במסדרונות האירוע הייתה המחלוקת שפרצה בין המשתמשים להנהלת סאפ בנושא ייקור מחירי הרישיונות ומודל התחזוקה. כזכור, סאפ הודיעה בקיץ שעבר למשתמשיה ברחבי העולם ובישראל, כי היא מייקרת את מחירי הרישוי שלה ב-17%-20%.
משתמשים לא אוהבים לשלם יותר, זה ברור – אולם במרבית המדינות המהלך עבר בשקט יחסי. בישראל לא אהבו, בלשון המעטה את המהלך של הייקור. זה קרה מבחינת לוחות זמנים, בתפר שבין העברת הפיקוד על סאפ מנס ישראל, שייצגה את סאפ ומכרה את רשיונותיה במשך 13 שנה, להקמת הסניף הישראלי, בראשותו של גלעד גנס. וכך, תוך כדי ההכנות לפתיחת הסניף, בראשיתו של המיתון הכבד, מצא גנס את עצמו בעין הסערה, בעימות חריף עם נציגי הארגונים הגדולים במשק המיישמים סאפ.
"המשתמשים יצביעו ברגליים", בישרה אתמול כותרת באחד האתרים, על חרם צפוי של המשתמשים, שלא היו אמורים להגיע לכנס. הכותרת, בדיעבד – הייתה מדויקת: המשתמשים הצביעו ברגליהם וגדשו את אולם המליאה ואולמות המסלולים של ISUG 2009, האזינו ברוב קשב להרצאות שבמסלולים, שאלו שאלות, ויצאו עם תובנות רבות.
למה זה יותר יקר?
עדיין, שאלת מחירי הרישיונות ריחפה באוויר. באולם המליאה, בפתח הכנס, זאב קליגר, יושב ראש ISUG, לא היסס לומר את הדברים במפורש והביע בשמו את זעמם של המשתמשים בשל הייקור האמור. הוא דרש מהנהלת סאפ למצוא פתרון למחלוקת. ענה לו גנס, שהסביר, כי התייקרות התעריפים היא מהלך כלל עולמי, ומהווה תמורה לסל שלם וגדול יותר של שירותים וסיוע שהמשתמשים מקבלים.
בסופו של דבר, מדובר בעלויות לא קטנות לארגונים. אלה, בעת הזו, מודדים ובודקים כל הוצאה. על פי עינת שמעוני, סגנית נשיא ואנליסטית בכירה בחברת המחקר STKI, הרי שעלות ERP לארגון בממוצע (לאו דווקא סאפ – י.ק.) עומדת על כ-12 אלף דולרים לכל משתמש, כולל רישיונות, אינטגרציה תחזוקה וההדרכה.
כדי לשכנע עוד יותר את המאזינים בקהל שאכן מדובר ברמת שירות אחרת, גנס ציין, כי במסגרת השירות המתוגבר שהמשתמשים מקבלים, הוא אישית מקבל שיחות טלפון ממשתמשים גם בשלוש לפנות בוקר. אמירה זו הייתה הד לקמפיין מערכת הבחירות, אז מבקריה של ציפי לבני שאלו האם היא מסוגלת לענות לטלפונים ב-3 לפנות בוקר ולחלק הוראות ביטחוניות בלי להתבלבל. גנס, מבלי שהתכוון לכך, ניסה באמצעות האמירה הזו להרגיע את הקהל שלו ולומר לו שיש על מי לסמוך. התמורה לצלצול לפנות בוקר, היא מעט יקרה יותר. האם המשתמשים השתכנעו? קשה לומר.
לילה ראשון בלי אמא
כנס המשתמשים אתמול היה הראשון שנערך מאז שנס נפרדה מהנציגות בלעדית של סאפ. נפרדה, אבל לא עזבה. הנוכחות הבולטת שלה בכנס, בהרצאות ובתערוכה שנלוותה לאירוע – כמו גם לקוחותיה הרבים שפקדו את הביתן שלה, הוכיחה את חוזקה בשוק. אפי קוטק, נשיא נס ישראל, גיבה מסר זה באומרו, כי הם ממשיכים ללוות ולשרת בצורה המקצועית ביותר את משתמשי סאפ, וכי לא במקרה נס הוכרזה כשותף זהב של סאפ. ונחתום את הטור בחידוש הלשוני החדש שזרק קוטק לחלל המליאה: למילה פסח יש פירוש נוסף, עדכני: פיתוחי סאפ חדשניים.
תגובות
(0)