מספר המשתמשים בגרופון עלה ביותר מפי שניים מאז תחילת השנה

בסך הכול, עומד מספר המשתמשים באתר על 115 מיליון, לעומת קצת מעל 50 מיליון בסוף 2010 ● גרופון דיווחה על הפסד תפעולי בסכום של 117 מיליון דולרים ● בגרופון ממשיכים להיערך לקראת ההנפקה שצפויה השנה, שבה תבקש החברה לגייס סכום של 750 מיליון דולרים

מספר המנויים בשירות גרופון (Groupon) הוכפל מאז תחילת השנה ביותר מפי שניים ועומד כבר על 115 מיליון. זאת, בהשוואה ל- 50.58 מיליון מנויים בסוף 2010 ו-83.1 מיליון בסוף הרבעון הראשון של 2011. במקביל מסרו שני מקורות, כי החברה תפסיק להשתמש במדד פיננסי שנוי במחלוקת, שבעבר טענה, כי מעיד על ביצועיה.

מנהלי אתר הקופונים הגדול בעולם, שמאז תחילת השנה הגדיל עוד יותר את הפער מהאתר LivingSocial, שנמצא במקום השני בתחום זה, נענו לדרישת המשקיעים ויפסיקו להשתמש במדד המכונה "רווח תפעולי מאוחד ומתואם בפלח השוק (ACSOI)". הסיבה לכך, לפי אחד המקורות, היא שבמדד זה לא נלקחות בחשבון הוצאות השיווק.

בגרופון ממשיכים להיערך לקראת אחת מההנפקות המיוחלות ביותר שצפויות השנה, ומתכוונים להגיש השבוע את מסמכים ההנפקה המתוקנים – S-1ו-IPO – שבהם יפורטו נתוני הביצועים העדכניים ויוצג קצב הצמיחה המהיר של האתר.

לו קרנר, סגן נשיא מחקר בחברת Wedbush Securities, אמר, כי "אין הרבה חברות שנהנות מהזדמנויות צמיחה בהיקף של גרופון. זה בדיוק מה שמשקיעים רבים מחפשים כיום".

גרופון הוקמה על ידי אנדרו מייסון, בוגר הפקולטה למוזיקה של אוניברסיטת נורת'-ווסטרן ב-2008. בהנפקה המתוכננת מבקשת החברה לגייס סכום של 750 מיליון דולרים, אך בחודש אפריל העריך מקור בחברה, כי גרופון עשויה לגייס סכום של מיליארד דולרים, לפי שווי של בין 15 מיליארד ל-20 מיליארד.

החברה דיווחה, כי היא רשמה ברבעון הראשון של 2011 הפסד תפעולי בסכום של 117 מיליון דולרים, אולם הרווח התפעולי שלה לפי מדד ACSOI עמד על 82 מיליון דולרים. זאת, משום שהוצאות השיווק של החברה הסתכמו ב-180 מיליון דולרים, וכאמור, לפי נוסחת ACSOI, הוצאות השיווק לא נכללות בחישוב הרווח התפעולי. במדד זה לא נכלל גם התגמול במניות ששולם לעובדי החברה, בסכום כולל של 18 מיליון דולרים, בחישוב הרווח התפעולי.

על פי ידיעה שפורסמה בבלוג All Things Digital, גרופון תחדל לכלול נתונים לפי מדד ACSOI בדוחות שתפרסם מעתה והלאה ביחס להנפקה. זאת, לאחר שפורסמו ידיעות שעל פיהן מתכוונים ברשות האמריקנית לניירות ערך (SEC) לבחון מקרוב את ההנפקה של החברה ואת הפרסום של נתוני ACSOI.

יצוין, כי הכנסות החברה ב-2010 הסתכמו ב-713 מיליון דולרים, בהשוואה ל-30 מיליון דולרים בשנת 2009.

דובר גרופון סירב להגיב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים