גדי גילאון: "מנמ"רים שלא ייכנסו מרצונם לעולם הנייד כיום – ייגררו אליו בכפייה וישלמו מחירים"

"האתגר החדש של המנמ"ר כיום הוא ניהול הניידות העסקית", אמר גילאון, יושב ראש ושותף בחברה ● הוא הוסיף, כי "לצד האתגר, יש לא מעט קשיים, בהם שיפור הביצועים העסקיים של הארגון באמצעות העולם הנייד וכן בעיות אובדן רכיבים, גניבתם וכפועל יוצא - התמודדות בעולם האבטחה" ● גילאון קרא לארגונים לפתח על בסיס אנדרואיד, שלדבריו תהווה "החלופה הנפוצה ל-iPhone"

"אסור למנמ"רים להסס ועליהם להכניס את הארגון שלהם לעולם הנייד. אם הם לא יעשו זאת כיום, מרצונם, הם ימצאו את עצמם נגררים לכך בכפייה, וישלמו על כך מחירים, כספיים וטכנולוגיים", כך אמר גדי גילאון, יושב ראש ושותף בקבוצת אימפרסיס.

גילאון, לשעבר מנמ"ר שירותי בריאות כללית, כתר פלסטיק ופרטנר, דיבר היום (ב') בפורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים. המפגש התקיים במלון ליאונרדו רמת גן.

לדברי גילאון, "האתגר החדש של המנמ"ר הוא ניהול הניידות העסקית, MDM (ר"ת Mobile Device Management – ניהול רכיבים ניידים). לצד האתגר, יש לא מעט קשיים: שיפור הביצועים העסקיים של הארגון באמצעות העולם הנייד וכן בעיות אובדן רכיבים, גניבתם וכפועל יוצא – התמודדות בעולם האבטחה". לדבריו, "העולם הנייד הולך ומתפתח בצורה מטורפת". גילאון חזה, כי "אנדרואיד (Android) יהיה החלופה הנפוצה ל-iPhone, ויש לפתח על בסיס פלטפורמה זו כדי להימצא בתחרות".

קיימים סיכונים רבים בעבודה בעולם הנייד, אמר גילאון, "והסיכונים הללו מחייבים אותנו לפעול בזהירות. יותר ממחצית מהמכשירים אובדים או נגנבים, ולחלקם אין גיבוי". הוא הוסיף, כי במסגרת פעילות ה-MDM יש לפעול בכמה היבטים: "ניהול מצאי, איפה כל המכשירים, מה עובד ומה לא; רציפות מידע; גיבוי ושחזור; תאימות בין הרכיבים; יכולת לעבור בין מכשירים; אבטחת מידע; ניהול תקציבי הסלולר; ואינטגרציה מול מערכות ה-IT".

אבי עסיס, מנכ"ל Widelink. צילום: קובי קנטורגילאון סיכם באמרו, כי "למנמ"רים יש משימה חדשה – ניהול הטלפונים בארגון, כי זה כבר לא טלפון, זה מחשב, ונדרש לנהל אותו באמצעות מערכת שו"ב. תתכננו את התחום, תחשבו ואל תקפצו על כל הצעה. בנו את הפתרון בהדרגה ובשכבות".

המנמ"רים נגד הרכיבים הניידים?

מנחה האירוע, אבי עסיס, מנכ"ל Widelink, אמר שכיום, מנמ"רים חוסמים את כניסת הרכיבים הניידים לארגונים. הוא ציין, כי הדבר דומה לשלוש התנגדויות של המנמ"רים בעבר: התנגדותם לכניסת המחשבים האישיים לארגונים לפני שני עשורים, שהייתה בניגוד לתפיסה הרווחת של המחשב המרכזי, המיינפריים; התנגדותם לפני עשור לכניסת האינטרנט לארגונים, מחשש שהמשתמשים בארגון יגלשו לאתרים שאינם קשורים לעבודה, ובנוסף – שתיווצרנה בעיות אבטחת מידע; וכן ההתנגדות שלהם בשנים האחרונות לעבודה בתצורת תוכנה כשירות (SaaS) ולאירוח. "המנמ"רים רואים גם בכך איום, ובנוסף – יש בעיות בעולם אבטחת המידע", אמר עסיס. "למרות זאת, נראה יותר חדירה של מיחשוב הענן לארגונים". הוא העריך, כי גם ההתנגדות הקיימת בקרב המנמ"רים כיום לרכיבים הניידים תיעלם בחלוף הזמן.

"כשמדברים על המובייל, האסוציאציה של המשתמש הממוצע היא של נערה בת 14 שמורידה סרטים ומשחקת אנגרי בירדס (Angry Birds)", הוסיף עסיס. "אולם, כאשר מסתכלים על ארגונים, רואים שהם יחלו להשתמש בתשתית הניידת לטובת היישומים הארגוניים. המובייל, שהוא כלי של דור ה-Y, יהפוך לתשתית לפיתוח יישומים ארגוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים