iSuppli: ב-2015 כ-23% מהמחשבים הניידים יהיו מבוססים על מעבדי ARM

לשם השוואה, ב-2012 צופה חברת המחקר, כי רק 3% מהניידים יהיו מבוססים על מעבדי ARM ● על פי iSuppli, המניע העיקרי שיוביל לכך שמעבדים בטכנולוגיית ARM ייתנו בשנים הקרובות קרב למעבדי אינטל היא ההחלטה של מיקרוסופט לשחרר ב-2012 את חלונות 8, מערכת ההפעלה הבאה שלה, גם בגרסה שמיועדת למעבדים בטכנולוגיית ARM

האם הגרסה תעבור את הבדיקה? ARM

ב-2015 המחשבים הניידים שיהיו מבוססים על מעבדים בטכנולוגיית ARM יתפסו 22.9% מנתח השוק בהשוואה ל-3% ב-2012, מה שיבוא לידי ביטוי במשלוחים של 74 מיליון מחשבים בהשוואה ל-7.6 מיליון מחשבים ב-2012 – כך מעריכה חברת המחקר iSuppli מבית iHS.

על פי חברת המחקר, המניע העיקרי שיוביל לכך שמעבדים בטכנולוגיית ARM ייתנו בשנים הקרובות קרב למעבדי אינטל (Intel) היא ההחלטה של מיקרוסופט (Microsoft) לשחרר ב-2012 את חלונות 8, מערכת ההפעלה הבאה שלה, גם בגרסה שמיועדת למעבדים בטכנולוגיית ARM.

iSuppli מעריכה שהשימוש במעבדי ה-ARM יעניק מנוף כלכלי לחברות חדשות בתחום ייצור המעבדים לצד חברות קיימות, כשהיא מונה את NVIDIA, קוואלקום (Qualcomm) וטקסס אינסטרומנטס (Texas Instruments) ברשימת החברות שהגידול במכירות מעבדי ה-ARM יועיל להן במיוחד.

ההצלחה של מעבדי ה-ARM תבוא לידי ביטוי בשוק המחשבים הניידים שמוגדרים כמחשבי ערך, מחשבים שמתוכננים לספק לצרכנים תמורה בהיבט של מחירים/לביצועים גבוהה במיוחד, תחום בו כיום נמכרים בעיקר מחשבים המבוססים על מעבדי ה-Celeron M והאטום (Atom) של אינטל ומעבדי סדרת ה-E של AMD. זהו שוק בו מניע המכירה העיקרי הוא לא הביצועים, אלא מחיר לצד זמני עבודה. ב-iSuppli מעריכים שמחשב שיהיה מבוסס על מעבד ARM יימכר ב-2015 במחיר ממוצע של כ-700 דולרים.

"מעבדי ARM מתאימים מאוד למחשבי ערך עבורם הביצועים אינם המפתח לרכישה על ידי הצרכנים", אמר מת'יו ווילקינס, אנליסט בתחום פלטפורמות המיחשוב בחברה. "מעבדי ARM מספקים ביצועים מתקבלים על הדעת בעלות נמוכה מאוד, יחד עם יעילות שימוש בחשמל ללא תחרות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלמה

    אין ספק כי משתמשים רוצים עוד ועוד כח. מחשבים מבוססי ARM לא מספקים את הסחורה. הניידים והמעבדים של אינטל גם יעלו כיתה. בנוסף, למעבדי ARM אין כל יתרון במחיר.

אירועים קרובים