רבעון מעורב לאי-ביי: ההכנסות גדלו ב-25%, אולם הרווח הנקי צנח ב-31%

הכנסות החברה עמדו ברבעון השני של 2011 על 2.75 מיליארד דולרים, והרווח הנקי - על 283 מיליון ● בכל המחצית הראשונה של החברה רשמה אי-ביי עלייה של 20% בהכנסות וירידה של 6% ברווח הנקי

אי-ביי (eBay) פרסמה ברבעון השני של 2011 עלייה בהכנסות מחד, אולם ירידה חדה ברווח הנקי מאידך – כך עולה מהדו"חות שפרסמה החברה.

ההכנסות של אתר הקמעונות גדלו ברבעון ב-24.59% ל-2.76 מיליארד דולרים לעומת 2.22 מיליארד ברבעון השני של 2010. מצד שני, הרווח הנקי של החברה על פי GAAP צנח ברבעון המדווח ב-31.24%, ועמד על 283.41 מיליון דולרים בהשוואה ל-412.19 מיליון. הרווח הנקי למניה על פי חישוב זה ירד ב-29% ל-0.22 דולרים אל מול 0.31 דולרים.

הסיבה העיקרית לירידה ברווח היא הוצאה חד פעמית שרשמה אי-ביי בסך של 256.5 מיליון דולרים. ללא ההוצאה הזו היה הרווח הנקי של החברה עומד על 539.91 מיליון דולרים, שמשקפים עלייה של 33.17% אל מול הרווח הנקי ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-19% ל-631 מיליון דולרים לעומת 530 מיליון. הרווח הנקי למניה לפי חישוב זה גדל ב-20% ל-0.48 דולרים בהשוואה ל-0.4 דולרים.

ההוצאות הגולמיות של אי-ביי עלו ברבעון ב-25.69%, ועמדו על 773.46 מיליון דולרים אל מול 615.37 מיליון. הרווח הגולמי צמח ב-24.18% ל-1.99 מיליארד דולרים לעומת 1.6 מיליארד. הרווח הגולמי השולי עמד בתקופה המדווחת על 71.98 בהשוואה ל-72.22%.

עוד עולה מהדו"חות, כי אתר הקמעונות רשם במהלך הרבעון הוצאות תפעוליות בסך של 1.47 מיליארד דולרים – עלייה של 31.6% אל מול 1.12 מיליארד. הרווח התפעולי גדל ב-7.09% ל-518.9 מיליון דולרים לעומת 484.57 מיליון.

בנוסף לתוצאות הרבעוניות, פרסמה אי-ביי את הדו"חות שלה לכל המחצית הראשונה של 2011. עולה מהם, כי הכנסות החברה גדלו בתקופה זו ב-20.27% ל-5.31 מיליארד דולרים בהשוואה ל-4.41 מיליארד במחצית הראשונה של 2010. כמו כן, הרווח הנקי של החברה על פי GAAP קטן בתקופה זו ב-6.25% ל-759.27 מיליון דולרים אל מול 809.85 מיליון, והרווח התפעולי על פי חישוב זה גדל ב-11.34% ל-1.08 מיליארד דולרים לעומת 973.17 מיליון.

ג'ון דונהיו, נשיא ומנכ"ל אי-ביי, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "רשמנו רבעון חזק עם עליה בהכנסות וברווחיות שלא על פי GAAP. הביצועים של החברה הבת, פיי-פאל (PayPal), היו טובים ותרמו להצלחתנו ברבעון המדווח. ברבעון השני הגענו ל-100 מיליון לקוחות רשומים פעילים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים