ח"כ שטרית לאוצר: "או שתבטלו את מכרז להב"ה, או שתוסיפו כסף לעובדים"

"בגלל המחדל הזה נפסיד עוד כמה שנים של צמצום פער דיגיטלי", אמר שטרית בדיון חירום שיזם בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בעקבות משבר עובדי להב"ה ● ראש עיריית דימונה, מאיר כהן: "ההתנהגות של ג'ון ברייס חזירית" ● ערן לסר, ג'ון ברייס: "זכינו כחוק. אנו לא חלק מהוויכוח הזה" ● טל הרמתי, סגן החשב הכללי: "עשו דה-לגיטימציה לחברות הזכייניות"

"לא יתכן שאקדמאים שבחרו לגור בפריפריה כדי לעבוד בפרויקט לאומי כמו להב"ה, יקבלו איומי פיטורים במידה ולא יוותרו על שכרם. או שתבטלו את מכרז להב"ה, או שתוסיפו כסף לעובדים", אמר יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ מאיר שטרית (קדימה), לנציגי האוצר. שטרית אמר את הדברים בדיון שערכה הבוקר (ג') הוועדה בפרשת מכרז להב"ה והעובדים, שטוענים כי הם עומדים להיות מפוטרים. היה זה אחד הדיונים היותר סוערים שידעה הוועדה, כאשר עובדי להב"ה וחברי הוועדה הטיחו האשמות קשות בנציגי האוצר שאפשרו, לטענתם, להגיע למצב כזה.

"בגלל המחדל הזה נפסיד עוד כמה שנים של צמצום פער דיגיטלי", אמר שטרית. "הייתם צריכים לוודא לפני שהוצאתם מכרזים לחברות קבלן שכל העובדים הקיימים יקבלו את אותם תנאים. לעובדים יש טיעון ואם הם ילכו לבית דין לענייני עבודה הם יזכו בכל שקל. לא מרעים תנאים של עובדים".

ראש עיריית דימונה, מאיר כהן, תקף את ג'ון ברייס הדרכה, שזכתה במכרז להפעלת להב"ה מטעם משרד האוצר, ואמר, כי "זאת חזירות לשמה. בשום מקום לא מצמידים אקדח לראש של עובד ומאיימים עליו לוותר על שכרו. אתם עוד עושים את זה בפריפריה, שם השכר נמוך מלכתחילה. צריך לבטל את המכרז ופעם אחת ולתמיד להעמיד את חברות הקבלן האלה במקום. מבחינתם זה רק עוד ארבעה עובדים מערד. אלה אנשים שלמדו הנדסה במשך ארבע שנים ומקבלים משכורת של 8,000 שקלים ברוטו. לא ייתכן שתגיע חברה נצלנית ותגיד להם להוריד 30%".

ראש עיריית ערד, טלי פלוסקוב, אמרה כי "השקענו 200 אלף שקלים בפרויקט להב"ה כשגם ככה אין לנו כסף. אם אתם מפטרים את העובדים הללו, אני סוגרת את המקום ואומרת לכם תודה רבה. אני אפתח את המקום לבד".

גם עובדי להב"ה שנתבקשו לחתום על מכתב פיטורים השתתפו בדיון. אילן לרמן, מנהל להב"ה בערד, עזב עבודה קודמת כדי לעבוד בפרויקט. "ב-2010 נבחרתי למנהל בעקבות זכייתי במכרז", אמר. "זה חוזה רגיל, לא רשום שום דבר על עבודה זמנית, אם היה זמני לא הייתי עוזב עבודה קודמת. אתמול קיבלתי מייל מג'ון ברייס שבו נכתב, כי אם אני לא חותם על הסכם חדש – אצטרך לעזוב".

ענבל חן, מנהלת להב"ה בבני ברק, סיפרה בדיון, כי עזבה את דירתה ברחובות ורכשה דירה בבני ברק בשביל לעמוד בתנאי ההעסקה שדרשו קרבה למקום העבודה. "אני מנהלת את המרכז כבר חודש וחצי. המרכז שלנו שוקק חיים ואנחנו נותנים את הנשמה. פתאום שמעתי שהמשרה שלי פורסמה באינטרנט. אם היו מודיעים לי מראש שזו משרה זמנית, לא הייתי מוכרת את הבית שלי ולא הייתי עוזבת מקום עבודה קודם".

בתגובה לטענות אמר ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה: "זכינו במכרז כחוק. אנחנו לא צד בדיון הזה. אנחנו חברה מכובדת ונעמוד בכל התנאים שלהם התחייבנו. לצערי, הדרישות לא עומדות בתנאי המכרז שהוצע".

טל הרמתי, סגן החשב הכללי במשרד האוצר, הגיב לטענות ואמר, כי "זה פרויקט חשוב מבחינה לאומית וכל המרכזים נמצאים במקומות החלשים בארץ. אני לא מקבל את הדה-לגיטימציה שעשו לחברות הזכייניות. מדובר בסך הכל בשישה מנהלים שעבדו במודל הקודם. לומר שזה פער של 30% זה פיקציה. במעמד הגיוס נאמר מפורשות, כי מדובר בגיוס שירותים זמניים עד בחירת ספקים למכרז זה. הלכנו מראש למהלך זמני ולא הסתרנו את זה".

בסיום הדיון תקף ח"כ שטרית את נציגי האוצר והטיל עליהם למצוא פתרון לסיטואציה שנוצרה עד יום ב' הקרוב. "זו אחריות של האוצר וההתנהלות הזו עקומה לחלוטין", אמר שטרית. "בתור שר אוצר לשעבר, אני בקיא במכרזים והבעיה הזו לא תעבור לסדר היום".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז

    הצילו את המדינה מטל הרמתי. הרס פרויקט ממשל זמין הרס פרויקט מרכב"ה אי קידום פרויקטים הבטחות שוא חוסר חזון יכולת ביצוע אפסית....

  2. משה אברהם

    יישר כח למאיר שטרית, נעמד איתן ויציב מול לצד עובדי להב"ה הנמצאים בפריפרייה, ומבין את מצוקתם באזורים אלה, היה עיקש ונחרץ בדעתו לשפר את תנאי העובדים בתנאים הכה אבסורדיים שהציעו להם, ולא היה מוכן להתקפל מול האוצר לנוכח הפרשה העגומה שמלווה את עובדי להב"ה בימים אלה.

  3. roni

    צריך להבין שהבעיה היא טל הרמתי ולא החברות שזכו במכרז הוא זה שקבע את התנאים והוא זה שפוגע בעובדים ובפרויקט להב"ה. הצילו את להב"ה מטל הרמתי!!!!

אירועים קרובים