אורקל מבקשת לזמן את לארי פייג' לעדות במשפט על הפרת זכויות במערכות אנדרואיד

על פי אורקל, זימונו של מנכ"ל גוגל נחוץ מאחר שהוא זה שקיבל את ההחלטה לרכוש את חברת אנדרואיד ● "באורקל מאמינים שעדותו של פייג' תהיה רלוונטית גם לסוגיות נוספות שיתבררו במשפט, ובכלל זה לתועלת הנובעת לגוגל מהפרת הזכויות", נכתב בבקשה ● גוגל טענה בתגובה שהזמנתו של פייג' מיותרת משום שעדותו זמינה ממילא

אורקל (Oracle) הגישה בסוף השבוע בקשה לבית המשפט המחוזי של קליפורניה לזמן את מנכ"ל גוגל (Google), לארי פייג', לעדות בתביעה שהגישה נגדה בנוגע להפרת זכויות בפטנטים באנדרואיד (Android). עדותו של פייג' אמורה להתייחס לרכישה של גוגל את חברת אנדרואיד, שבוצעה ב-2005.

"כמנכ"ל גוגל קיבל פייג', על פי הדיווחים, את ההחלטה לרכוש את חברת אנדרואיד – פלטפורמה שכיום היא עושה בה שימוש שיש בו משום הפרת זכויות בפטנטים והפרה של זכויות יוצרים", נכתב בבקשה, שהוגשה לשופטת דונה ריו. לטענת אורקל, "פייג' השתתף גם במשא ומתן שהתנהל בין סאן (Sun) לגוגל ביחס לרכישת רישיונות לשימוש בשפת ג'אווה (Java) במערכות אנדרואיד ובמגעים שהתנהלו בהמשך עם מנכ"ל אורקל, לארי אליסון (שתצהיר שלו הוגש לבית המשפט). באורקל מאמינים שעדותו של פייג' תהיה רלוונטית גם לסוגיות נוספות שיתבררו במשפט, ובכלל זה לתועלת הנובעת לגוגל מהפרת הזכויות".

גוגל טענה בתגובה, כי זימונו של פייג' הוא בגדר הטרדה מיותרת, משום שעדותו כבר זמינה ממילא.

טענת אורקל בתביעתה, שהוגשה באוגוסט האחרון, היא שגוגל מפירה זכויות בשורה של פטנטים, וכן זכויות יוצרים, ביחס לשפת ג'אווה – שהזכויות הקשורות אליה עברו לרשותה של אורקל לאחר שזו רכשה בשנה שעברה את סאן. בכתב התביעה טוענת אורקל ששפת ג'אווה היא, למעשה, מערכת הפעלה ניידת שמתחרה באנדרואיד ושיש בשימוש שעושה גוגל בפלטפורמה שלה בטכנולוגיות שמבוססות על ג'אווה, ובכלל זה virtual machine Dalvik, הפרה של זכויותיה של אורקל בקניין רוחני.

בתשובתה לתביעה, שהוגשה באוקטובר, טענה ענקית החיפוש שאין ברכיב virtual machine Dalvik משום הפרת זכויותיה של אורקל בפטנטים הקשורים ג'אווה, או משום הפרה של זכויות היוצרים שלה. "אף על פי שיישומי תוכנה בפלטפורמת אנדרואיד נכתבו אולי בשפת Java, הרי שהקוד של רכיב Dalvik הוא ייחודי ושונה מזה של ג'אווה. משום כך, Dalvik VM אינו Java VM", כתבה גוגל.

אולם, באורקל לא התרשמו מטיעוניה של גוגל ובחודש שעבר הגישה החברה לבית המשפט מסמכים חדשים ודרישה לקבל מגוגל פיצויים בסכום של 2.6 מיליארד דולרים. ענקית החיפוש הגישה מצדה מסמך שעל פיו אם תפסיד במשפט, היא תהיה חייבת לאורקל סכום שנע בין 1.4 מיליארד ל-6.1 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים