יבמ מציעה מחשבים ללא תוכנות של מיקרוסופט

המחשבים החדשים משלבים בין מערכת ההפעלה לינוקס לבין חבילת היישומים של יבמ, בעלת קוד המקור הפתוח – לוטוס סימפוני ● המחשבים פועלים במתכונת וירטואלית והתוכנות, אשר מבוססות על קוד מקור פתוח, יאוחסנו במחשב המקומי ובשרתים מרוחקים ● ההחלטה של יבמ לקדם חלופות לתוכנות מיקרוסופט מציבה אתגר נוסף בפני מיקרופסופט, בעיקר לאור התחרות הגוברת עם מערכת ההפעלה OS X של אפל

יבמ הציגה מחשבים אישיים חדשים לחברות עסקיות – כאשר את התוכנות המקובלות של מיקרוסופט מחליפה שורה של תוכנות בעלות קוד מקור פתוח. המחשבים החדשים מכונים Open Collaboration Client והם משלבים בין מערכת ההפעלה לינוקס לבין חבילת היישומים של יבמ, בעלת קוד מקור פתוח – לוטוס סימפוני.

חבילת לוטוס סימפוני כוללת מעבד תמלילים, תוכנת מצגות וגיליון אלקטרוני, על בסיס תצורת Open Document Format, ובנוסף מוצעת חבילת לוטוס נוטס של יבמ. המחשבים החדשים פועלים במתכונת וירטואלית והתוכנות יאוחסנו במחשב המקומי ובשרתים מרוחקים. את המחשבים מציעה חטיבת Global Services של יבמ.

כדי להציע את המחשבים החדשים משתפת יבמ פעולה עם החברות Canonical ו- Virtual Bridges. "ההכרזה על המחשבים החדשים נעשית בהמשך לשורה של הודעות שפרסמנו במהלך שנת 2008, על פיהן נשתף פעולה עם חברות נוספות כדי להציע חלופה למוצרי מיקרוסופט", נאמר בהודעה שפרסמה יבמ בסוף השבוע האחרון.

יבמ ציינה, כי באמצעות המחשבים החדשים יכולות חברות עסקיות לחסוך הוצאות על רישיונות לתוכנות מיקרוסופט בסכום של 500 עד 800 דולרים לכל משתמש, וסכום נוסף של 528 דולרים לכל משתמש. "בהיעדר צורך לשדרג את החומרה כדי לתמוך במערכת ההפעלה חלונות ויסטה ובתוכנות אופיס".

חיסכון נוסף של 60 עד 118 דולרים לכל משתמש מוצאת יבמ בצריכת החשמל הנמוכה יותר ובדרישות המיזוג הצנועות יותר אשר נובעות מהתצורה הווירטואלית, וכן בצורך המופחת בתמיכה טכנית. "הניהול של המערכת הווירטואלית נעשה בשרתים מאוחדים במרכזי הנתונים, באמצעות התקנה של העתקים סטנדרטיים (Images)", על פי יבמ.

ההחלטה של יבמ לקדם חלופות לתוכנות מיקרוסופט מציבה אתגר נוסף בפני ענקית התוכנה. גם אפל מתחילה לקנות דריסת רגל בארגונים, עם מערכת ההפעלה OS X, בעוד שמחשבי Netbook, אשר אינם עומדים בדרישות המערכת של ויסטה, זוכים להצלחה בשווקים מתפתחים ובנישות נוספות שצומחות בקצב מהיר.

ברבעון הראשון של שנת הכספים עלו ההכנסות של חטיבת מוצרי לקוח במיקרוסופט, שמרבית הכנסותיה מקורן בוויסטה (לאחר שהמכירות של XP נפסקו, לפחות רשמית), בשיעור של 2% בלבד בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד – למרות שההיקף הכולל של שוק ה-PC עלה בשיעור של 10% עד 12%.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים