יריד התעסוקה 2011: עלייה בביקוש ובהיצע המשרות בהיי-טק

תחושה של התעוררות אפיינה את יריד התעסוקה שערכה הבוקר (ה') קבוצת אנשים ומחשבים במרכז הכנסים אווניו שבקרית שדה התעופה ● על פי הקולות שעלו מן האירוע, במסגרתו הוצעו למעלה מאלף משרות, פרויקטים רבים בתחומי ה-IT מצריכים איוש מיידי ומשוועים לידיים עובדות ולעובדים מנוסים

למעלה מאלף משרות הוצעו ביריד התעסוקה עבור שוק מחפשי העבודה בהיי-טק, שנערך היום (ה') במרכז הכנסים אווניו בקרית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. על פי הקולות שעלו מן האירוע, פרויקטים רבים בתחומי ה-IT מצריכים איוש מיידי ומשוועים לידיים עובדות ולעובדים מנוסים. עם זאת, מחפשי העבודה של ימינו הפכו בררנים יותר – הן בדרישות והן בשכר – מה שמקשה על המעסיקים, ובסופו של דבר עלול להתגלגל לפתחי הלקוח.

ורד ליפשיץ, מנהלת מחלקת גיוס באלעד מערכות, סיפרה כי החברה מחפשת לאייש למעלה מ-100 משרות בתחומי התוכנה, מערכות מידע, חומרה ותשתיות. "אנחנו מחפשים בעיקר תוכניתני דוט.נט, ג'אווה (Java), אנשי Dynamics CRM, מנתחי מערכות, מנהלי פרויקטים ובודקי תוכנה".

לדבריה, העובדים ישובצו בפרויקטים אצל מגוון לקוחות – החל ממשרדי ממשלה, העולם הפיננסי, חברות היי-טק וחברות תעשייה גדולות. עוד הוסיפה ליפשיץ, כי "ליריד הגיעו מועמדים עם ניסיון רלוונטי מתחומים בהם אנו עוסקים".

אורית אלמלך – מנהלת חטיבת היועצים ב-One1, ונטע לוי – מנהלת הגיוס בקבוצה אמרו, כי One1 מחפשת למעלה מ-200 מומחים, להשתלבות בפרויקטי ה-IT המובילים בארץ. "שוק ה-IT במגמת עליה וישנה תחרות על כוח אדם איכותי, מיומן ומקצועי, "אנחנו ב-One1 מאמינים שהעובדים הם לב העשייה והמפתח להצלחתה. על בסיס זה מתבצעים תהליכי גיוס ומיון באופן מוקפד תוך שימת דגש על ההתאמה בין כישוריהם של המועמדים והפוטנציאל שלהם לצרכי החברה".

"קהל היעד שלנו ביריד היום הם מומחי ERP, אורקל, מובייל,CRM , מיקרוסופט, BI, חומרה, סיסטם ותשתיות. בנוסף, אנו מחפשים אקדמאים מנוסים ובלתי מנוסים המחפשים אתגרים מקצועיים ואישיים".

אביגיל בודינגר, מנהלת הגיוס בחברת טלדור: "רוב המשרות שאנחנו מחפשים הם מתחום מערכות המידע, תשתיות, תקשורת, וכל המערכת התומכת – שירות לקוחות וניהול פרויקטים. מגיעים לכאן אנשים איכותיים מאוד ומנוסים, אני מרוצה מאד מהיריד. טווח הגילאים הוא מעל גיל 30, ואנחנו מוצאים פה אנשים מנוסים, רציניים, עניינים. בטלדור יש כיום הרבה מאוד משרות פתוחות, בזכות פרויקטים רבים שחברת טלדור זכתה בהם. יש הרבה עבודה לגיוס, מדובר בשוק גועש ורועש".

נעמה דורון, מנהלת מקורות הגיוס בנס: "אנחנו מרגישים תנופה בגיוסים כשהדגש הוא סביב עולם הסאפ – בעיקר בהדרכה, בדיקות ויישום בשלל המודולים. הפרויקטים של נס חולשים על כלל המגזרים – פיננסי, בטחוני, ציבורי ותעשייה. בכולם מורגש הצורך באנשים מנוסים. אנו מגייסים בכל הדרגים – בדרגים הזוטרים מדובר במדריכים בודקים, תומכים וטכנאים. לדרגים המנוסים יותר אנו מציעים משרות בעולם התשתיות, משרות ניהוליות, תוכניתנים, מיישמים, ראשי צוותים, מנהלי פרויקטים, תפקידי מטה ומנהלי מכירות,  כך שההיצע מאוד מגוון".

לדברי נירית עמר, מנהלת הגיוס במלם-תים, אנחנו מחפשים עובדים בכל תחומי התוכנה: פיתוח, תשתיות, ניהול פרויקטים, ניתוח מערכות, בסביבות דוט.נט, ג'אווה, קובול, אורקל. "אנו מרגישים שיש התעוררות בשוק וישנם הרבה מועמדים. המטרה שלנו לגייס כ-400 עובדים מנוסים וטובים עד סוף השנה ולכן החלטנו להשתתף ביריד הזה, אליו בעיקר מגיעים האנשים המנוסים יותר, זאת לעומת ירידי תעסוקה באוניברסיטאות. יש היענות יפה".

הילה הרקוב ממחלקת משאבי אנוש בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס, הסבירה: "אנחנו מחפשים מרצים בתחום הטכנולוגי למכללה שלנו או אנשים מעולם ההטמעה וההדרכה של מערכות המידע. נראה שמצב המשק היום טוב יותר ממה שהוא היה והדרישה לעובדים עלתה. עם זאת, יש עדיין דרישה לאנשים מקצועיים".

לדברי מירי שטרן, מנהלת סניף מרכז של קורנטק, "אנו מחפשים אנשים בתפקידים שונים, מהנדסי מערכות, מהנדסי חומרה, מהנדסי תוכנה ובודקי תוכנה. הגיעו ליריד אנשים מאוד רלוונטיים ואנו יכולים לדווח על תנועה ערה. המצב בשוק השנה נראה הרבה יותר טוב מאשר בעבר – יש יותר ביקוש לאנשים והרבה פרויקטים חדשים נפתחים". שטרן הסבירה, כי קורנטק הוא בית תוכנה המספק פתרונות טכנולוגיים, מבצע פרויקטים ומעניק שירותי מיקור-חוץ בתחומי הנדסת תוכנה, בדיקות מערכות מידע ואלקטרוניקה.

תומר ויקינסקי, מנהל תחום היועצים בלוג-און: "ביחס לשנה שעברה, נראה שהמצב בשוק חם. הדבר בא לידי ביטוי במיסודם של שיתופי פעולה חדשים של לוג-און עם חברות בגדילה ומרכזי פיתוח חדשים, ובהרחבת פעילות קיימת בקרב לקוחותיה הותיקים של לוג-און. שיתופי פעולה אלו בחלקם בלעדיים, מייצרים פעילות משמעותית ודרישה גבוהה למהנדסים בכל התחומים. אנו מעסיקים כיום כ-350 עובדים ומחפשים עוד עשרות מהנדסי תוכנה בכל קשת הטכנולוגיות. בין המשרות שאנו מציעים: מהנדסי בדיקות, אנשי IT ותשתיות, מנהלי פרויקטים, מנתחי מערכות, אנשי מיינפריים, בוגרי יחידות טכנולוגיות ואנשי פיתוח בסביבות מיחשוב מתקדמות. תנאי ההעסקה וסביבות העבודה שלנו נחשבים כאטרקטיביים, במיוחד היום לאור מצב השוק".

בלה שטרן דונדה, סגנית מנהל מחוז בשירות התעסוקה, אומרת, כי גם בשירות התעסוקה מרגישים שהאבטלה ירדה, והיום היא עומדת על מתחת ל-6%. בשל כך, לשירות אין אפשרות לספק את דורשי העבודה המתאימים – גם אם לא מדובר דווקא במהנדס לפרויקט החץ, אלא גם במתכנתים מתחילים. "היום דורשי העבודה מוצאים מהר מאוד תעסוקה וחלק גדול משירות התיווך, כולל תיווך עבודה, עובר באינטרנט – בכלל מעל הראש שלנו".

לדבריה, "זאת הסיבה שאנחנו עורכים פעם בשנה יריד תעסוקה וירטואלי בשירות התעסוקה. בנוסף, אנו מקיימים יריד תעסוקה לחרדים בירושלים. זאת, כדי להגיע לאותם אנשים שלא מגיעים לשירות התעסוקה ולאפשר לאייש את המשרות הרבות שנשארות פתוחות".

חני טל, הבעלים והמנכ"ל של BIT – חברת השמה לתחום ה-BI: "אנו מציגים משרות בתחום ה-BI וגם ה-IT, לרבות פיתוח, ניתוח, ניהול פרויקטים וכדומה. החברה מתווכת בין המעסיקים למחפשי העבודה. יש הרבה דרישה לאנשי BI, בבנקים, בחברות הביטוח, היי-טק, וחברות אינטרנט. ההתרשמות שלי טובה. אמנם יש פחות אנשי BI, אבל לקחתי זאת בחשבון".

אוהד צרפתי, מנהל הסניף הישראלי של יאהו! (!Yahoo), מספר כי מרכז הפיתוח המבוסס על חברת דאפר – שנרכשה לפני כחצי שנה על ידי ענקית האינטרנט האמריקנית, מחפש חמישה עובדים למרכז חדש ברמת גן, שבו יפתחו תשתית של פרסומות חכמות באינטרנט. "יש לנו צוות קטן, צעיר ודינמי, שמורכב מאנשים מאוד מוכשרים. אנחנו מחפשים מתכנתים ומהנדסי תוכנה מוכשרים בתחומי אינטרנט, ג'אווה ותכנות צד השרת".

אורי גולן – מנהל אגף יועצים בכלנית, וליאור דולזה – מנהל התקשורת השיווקית בחברה: "קיימת היום צמיחה בשוק ה-IT, בעיקר אצל לקוחות ארגוניים גדולים, ובהתאם לכך נערכים גיוסים רבים עבור הלקוחות. אנחנו מחפשים לאייש קרוב ל-100 משרות בתחומי פיתוח תוכנה, סיסטם, תשתיות ותקשורת, הדרכה והטמעה ובדיקות תוכנה, ומציעים להם אפשרויות התפתחות וקידום. בזכות השיפור במצב הכלכלי, גדל מספר הלקוחות של כלנית בצורה משמעותית וכתוצאה מכך נפתחו משרות רבות בתחומים מגוונים במקצועות ה-IT, יש עליה רבה בהתעניינות אנו קולטים הרבה מועמדים".

דובי צ'יזיק, מנכ"ל מאיה מיקור-חוץ, אמר כי "יש לנו כרגע למעלה מ-50 משרות פתוחות מידיות. אנחנו מחפשים אנשי דוט.נט, ניתוח מערכות, BI, ניהול דטה-בייס, תשתיות, אבטחת מידע ותמיכת משתמשים. אני מופתע מכמות המשתתפים, גם מציגים יש הרבה וזה מראה שיש ביקוש גדול למשרות. חלק ממי שהגיע, הם אנשים שעובדים ומחפשים לשדרג את עצמם. יש קבוצת אנשים מבוגרים שקשה להם למצוא משרות ואני רואה אותם חוזרים בכל יריד. ביניהם אנשים מנוסים בתחום הנדסת תוכנה, QA ואלקטרוניקה, וכאלה ללא ניסיון שמחפשים את מזלם".

כמו כן הציגו בכנס נציגים מאתרי עבודה באינטרנט. קרין בקר, מנהלת תיקי לקוחות עסקיים באתר דרושים (drushim.co.il), הציגה את שירותי האתר בפני מחפשי עבודה ומעסיקים פוטנציאליים. "אנחנו מרגישים שהיום חברות מחפשות עובדים בצורה יותר מאסיבית ויש עליה במספר ההצעות. בין החברות המפרסמות אצלנו יש תחרות מאוד חזקה על כל עובד ועובד וחברות משתמשות בכלים נוספים כדי לאתר עובדים איכותיים וטובים".

יואל אוחיון, נציג מכירות באתר AllJobs, הציג את שירותי האתר: "כמעט בכל חודש מוצאים עבודה אצלנו 107 אנשים בממוצע".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים