מנהיגי העולם קוראים לשמור על הפתיחות של האינטרנט

המטרה, לפי המסמך שפורסם ברשת האינטרנט, היא לתת מענה "ליעדים של מדיניות ציבורית, ובכלל זה שמירה על הפרטיות, האבטחה, בטחון הילדים והקניין הרוחני" ● על המסמך חתומים מנהיגי מדינות ומנהלים של חברות היי-טק מ-34 מדינות

מנהיגי מדינות ומנהלים של חברות היי-טק מ-34 מדינות הציגו מדיניות לשמירה על הפתיחות וחופש הביטוי באינטרנט. המדיניות דומה לזו שגיבש ממשל אובמה בחודש מאי במטרה לעודד את הפתיחות באינטרנט, להבטיח תמיכה הדדית, לשמור על האבטחה ולהבטיח תקשורת אמינה.

הקבוצה, הכוללת אנשי הציבור ומנהלים מהמגזר הפרטי כוללת בין היתר גם חלוצים דוגמת וינט סרף וטים ברנרס לי. הקבוצה פיתחה מדיניות בת 14 עקרונות שנועדה להבטיח, כי הפתיחות והחדשנות של רשת האינטרנט יישמרו על מנת לתת מענה "ליעדים של מדיניות ציבורית, ובכלל זה שמירה על הפרטיות, האבטחה, בטחון הילדים והקניין הרוחני", זאת על פי המסמך שפורסם באינטרנט. המסמך גובש במסגרת ועידה של הארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח (OECD) ומתוך שאיפה לקדם את הכלכלה והרווחה של האנשים ברחבי העולם.

בהודעה שפרסמו בבלוג כתבו דני ווייצנר, סגן מנהל הטכנולוגיה הראשי והממונה על מדיניות האינטרנט של הבית הלבן, וקרן קורנבלה, שגרירת ארצות הברית לארגון לשיתוף פעולה כלכלי ופיתוח, כי ממשל אובמה מחויב לשמור על הפתיחות והחופש באינטרנט.

"כפי שאמר הנשיא לקבוצה של תלמידים בסין, 'אני יכול לומר לכם שבארצות הברית, העובדה שהגישה לאינטרנט חופשית ונטולת מגבלות היא מקור לעוצמה, ואני סבור שיש לעודד זאת… כל שהזרימה של המידע חופשית יותר, כך החברה חזקה יותר'", כתבו השניים בהודעה שפרסמו בבלוג.

עוד ציינו השניים, כי המדיניות החדשה נועדה למנוע מצבים דוגמת הניתוק של שירותי האינטרנט באיראן משאר חלקי העולם, כפי שאירע בחודש שעבר. "ישנן קריאות להגברת הפיקוח הממשלתי על האינטרנט", כתבו השניים בהודעה שפרסמו בבלוג. "אם מגמות אלה יימשכו, עלולה להתפתח תופעה שמזכירה את הבלקן – והמחיר יהיה גבוה, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת זכויות האדם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים