מכירת הפטנטים של נורטל זוכה לעניין רב מצד ענקיות ההיי-טק

מספרם של הפטנטים והבקשות לרישום פטנט שיועמדו למכירה מוערך ב-6,000 ● בין התחומים שבהם עוסקים הפטנטים: תקשורת אלחוטית, רשתות נתונים ורשתות אופטיות, קול, אינטרנט ומוליכים למחצה ● ענקיות דוגמת גוגל, אפל ואינטל מביעות בהם עניין

השבוע יועמדו למכירה הפטנטים שפיתחה חברת נורטל (Nortel) מקנדה שפשטה את הרגל, ועל רשימת הקונות הפוטנציאליות נמנות ענקיות היי-טק דוגמת גוגל (Google), אפל (Apple) ואינטל (Intel).

מספרם של הפטנטים והבקשות לרישום פטנט שיועמדו למכירה מוערך ב-6,000 והם נחשבים לאחד הנכסים האחרונים שנותרו למכירה בעקבות פשיטת הרגל של ענקית הטלקום. התחומים שבהם עוסקים הפטנטים מגוונים וכוללים תקשורת אלחוטית, רשתות נתונים ורשתות אופטיות, קול, אינטרנט, מוליכים למחצה וטכנולוגיות נוספות.

בסך הכול אמורה המכירה להניב הכנסות של כ-1.5 מיליארד דולרים, מעריך ג'וש ווקר, מנכ"ל פירמת Lex Machina, שמעניקה שירותי ייעוץ בתחום של חוקי הקניין הרוחני. "זו אחת המכירות הגדולות, האסטרטגיות והמשמעותיות ביותר", אמר. להערכת ווקר, מדובר בסכום סביר ביותר, נוכח העובדה שעסקה לרכישת רישיונות לפטנטים עשויה לעלות לחברה בין 500 מיליון דולרים למיליארד דולרים.

הפטנטים היקרים ביותר נוגעים לטכנולוגיות פס רחב ברשתות דור רביעי, דוגמת LTE (ר"ת Long Term Evolution). מייק לזרידיס, מנכ"ל משותף ב-RIM, תיאר בעבר את הפטנטים הללו כ-"אוצר לאומי". אולם, סביר להניח שחברות בעלות כיסים עמוקים יותר, דוגמת גוגל ואפל, יגברו על RIM ויגישו הצעות גבוהות יותר לרכישת הפטנטים.

מקור באינטל כינה את מערך הפטנטים של נורטל "מכרה זהב", במיוחד מנקודת המבט של החברה, שמבקשת לקנות לעצמה דריסת רגל בשוק הסלולר. כמה מקורות ציינו שעל החברות שיגישו הצעות נמנות גם אריקסון (Ericson) השבדית ו-RPX האמריקנית, שמוכרת רישיונות לשימוש בפטנטים עבור לקוחותיה. גם חברת ZTE מסין, שמייצרת ציוד רשת, הביעה עניין בפטנטים שקשורים לטכנולוגיית LTE.

המכירה הפומבית, שככל הנראה, היא הגדולה מסוגה שנערכה עד כה, מתקיימת על רקע הצמיחה המהירה של שוק הסלולר ועל רקע התביעות המשפטיות רחבות ההיקף על הפרת זכויות בפטנטים. חברות דוגמת אפל וגוגל מבקשות להרחיב את מערך הפטנטים שלהן כדי שתוכלנה להגיש תביעות נגדיות נגד מי שיתבעו אותן – אמצעי הגנה שנחשב לנשק היעיל ביותר בתחום הפטנטים.

עד שתושלם מכירת הפטנטים עשויים לחלוף מספר ימים, ובכל מקרה, יש לאשר את העסקה בבית המשפט לפשיטות רגל בדלאוור, בדיון שנקבע ל-11 ביולי. סביר להניח שבבית המשפט ישמיעו הגורמים שהפסידו במכירה את התנגדויותיהם – דוגמת מיקרוסופט (Mircosoft), שהגיעה להסכם עם נורטל כאשר זו הייתה חדלת פירעון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים