ICANN מתכננת להרחיב באופן ניכר את שמות המתחם

החברה אישרה תהליך שבמסגרתו יוכלו בקרוב יזמים, עסקים, גופי ממשל וקהילות שונות ברחבי העולם להגיש בקשה לניהול שם מתחם ברמה הגבוהה ● ארגונים שירצו לעשות זאת יצטרכו לשלם ל-ICANN סכום של 185 אלף דולרים ולאחר מכן הם יהיו אחראים לדומיין ולניהולו ● נכון לעכשיו תהיה מגבלה של רישום שתעמוד על כאלף שמות מתחם חדשים לשנה

ICANN, החברה הגלובלית שמסדירה את הרישום של שמות המתחמים והכתובות באינטרנט, מתכוונת להרחיב את רשימת שמות המתחם שבהם ניתן יהיה להשתמש ברמה העליונה, דוגמת com ,gov ,Net ו-org, לאור הביקוש הרב.

בשנים האחרונות הוסיפה החברה את הסיומות name ו-biz, ובשנה האחרונה אפילו את הסיומת xxx עבור אתרי פורנו. למרות זאת, עדיין קיימת, כאמור, דרישה להרחיב עוד יותר את הרשימה ברמה העליונה – שמעברה קיימים, כמובן, גם שמות מתחם שמזהים את המדינה שבה יושב האתר, כגון co.il, שמזהה אתר מסחרי בישראל.

החברה אישרה תהליך שבמסגרתו יוכלו בקרוב יזמים, עסקים, גופי ממשל וקהילות שונות ברחבי העולם להגיש בקשה לניהול שם מתחם ברמה הגבוהה, בהתאם לבחירתם. ארגונים שירצו לעשות זאת יצטרכו לשלם לחברת רישום המתחמים תמורת האישור להפעיל את שם המתחם שבו הם מעוניינים 185 אלף דולרים ולאחר מכן הם יהיו אחראים לו ולניהולו.

נכון לעכשיו תהיה מגבלה של רישום שתעמוד על כאלף שמות מתחם חדשים לשנה. ב-ICANN מעריכים שרוב הפונים יהיו חברות שעוסקות כיום ברישום שמות מתחם ללקוחות מקומיים וכלל עולמיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים