ליאו אפותקר, מנכ"ל HP: החזון – חיבור בין העולם המקושר ומיחשוב הענן

"המיזוג בין מיחשוב ענן והקישוריות משנים את האופן בו מערכות ה-IT יספקו את השירותים שלהם ואת האופן בו הלקוחות יצרכו את המידע", אומר אפותקר, שיגיע לישראל בשבוע הבא להשתתף בוועידת הנשיא 2011 ● "על כן נציע מערך של שירותים המאפשרים ללקוח להעביר יישומים לסביבת הענן"

HP פרסמה באחרונה את חזונה לתחום ה-IT לשנים הקרובות, המחבר בין מיחשוב הענן והקישוריות הרבה הצפויה בעולם. לדברי ליאו אפותקר, מנכ"ל ענקית המיחשוב, "יש לנו היכולת להשתלב בעולם החדש עם פתרונות, מוצרים, מערכות משולבות ושירותים, לצד איתנות פיננסית ופריסה גלובלית, לכל רוחב השוק – מהצרכן הפרטי ועד ארגוני ענק".

"המיזוג בין מיחשוב ענן והקישוריות משנים את האופן בו מערכות ה-IT יספקו את השירותים שלהם ואת האופן בו הלקוחות יצרכו את המידע", אמר אפותקר, "ההצטרכנות, מיחשוב ענן והעולם המקושר יגדירו מחדש וישנו את האופן בו אנשים חיים, ארגונים פועלים והעולם עובד". לדבריו, "המודל המסורתי של מיחשוב מבוסס תוכנה קניינית ברישוי יצטמצם ויוחלף בהדרגה על ידי אספקת משאבים במהירות ובזריזות בענן. לאלה תצטרף המגמה של העולם הנייד, לקבלת היישומים בכל מקום ובכל עת".

לדברי אפותקר, סביבת המיחשוב המעורבת תשלב בין שימוש במודל צריכת ה-IT המסורתי, עם זה החדש, של ענני מיחשוב פרטיים וציבוריים. "יש לנו ההיצע המתאים ללקוחות הארגוניים עבור סביבת מיחשוב בת-כלאיים זו", אמר אפותקר בכנס אנליסטים ומשקיעים של החברה בסן פרנסיסקו, "נמשיך להרחיב את ההיצע שלנו, מבוסס חומרה, תוכנה ושירותים, כדי לענות על צורכי הלקוחות בצורה המיטבית. השינוי מהווה עבורנו הזדמנות נהדרת לצמוח עסקית ולספק ללקוחות יותר ערך מה-IT שלהם".

אפותקר תיאר את האסטרטגיה של החברה לנוכח עתיד המיחשוב, מבוססת ארבע רגליים: הרחבת ההיצע בתחום ניהול ה-IT ואופטימיזציה של מערכות; מינוף החוזק של החברה בענן לטובת הבנייה של הדור הבא של ארכיטקטורת IT מבוססת-ענן בקרב הלקוחות; סיוע ללקוחות להעביר באופן חלק את מערך ה-IT הקיים שלהם למודלים שונים של מיחשוב ענן היברידי; הגדרה ואפיון של עולם העתיד המקושר, ומתן היכולת ללקוחות – מהצרכן הפרטי ועד ארגוני הענק – להיות חלק מעולם חדש זה.

בעתיד, אמר אפותקר, HP תתמקד בשלושה תחומים: מיחשוב ענן, קישוריות ותוכנה, "החזון שלנו הוא להציע חוויה מלאה ובטוחה, מתוך מודעות לתוכן, בעולם שהוא מקושר". לדבריו, הוא גילה חברה איתנה, פיננסית וטכנולוגית, אך בחלק מהתחומים "נדרש מיקוד אסטרטגי". את הדגש העיקרי מתכוון אפותקר לשים על צמיחה בשוק הארגוני. מימד נוסף אותו ציין אפותקר הוא מיקוד בשוק של נתונים בהיקפי ענק, פעילות שתיעשה בשל רכישת ורטיקה (Vertica), שתסייע ללקוחות ארגוניים לנתח בזמן אמת תובנה עסקית – לעקוב אחר רכיבים, אספקה, נתוני גלישה באינטרנט ועוד. "נסייע ללקוחות לקבל מידע בקצב מהיר יותר כדי שיוכלו לקבל מיד החלטות אסטרטגיות", אמר.

כדי לסייע ללקוחות להגר לענן, אמר אפותקר, החברה מציעה ותציע מגוון שירותים לעשות זאת בצורה קלה, ביניהם HP Application Portfolio Management, "שירות המסייע לחברות לנהל את מלאי היישומים שלהם ולזהות את אלה המועדפים לעבור לענן, לרבות יישומי מורשת".

"נציע הגירה של שירותים בענן", אמר, "עם מערך של שירותים המאפשרים ללקוח לשקול את הערך של העברת יישומים לסביבת הענן, תוך התלות שלהם בתווכה, מסדי נתונים ויישומים אחרים".

"כדי ש-HP תצליח בעולם המיחשוב החדש, עליה להציע תוכנה טובה יותר ושירותים טובים יותר", סיכם מנכ"ל HP, "החברה איתנה, אך עלינו להכיר בכך שהעולם הסובב אותנו משתנה במהירות. נוביל את שוק הספקיות של פלטפורמות למיחשוב ענן".

אפותקר יגיע לישראל בשבוע הבא להשתתף בוועידת הנשיא 2011.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים