מיקרוסופט: ניתן לגלות את האישיות האמיתית של אנשים על ידי ניתוח פשוט של שולחן העבודה שלהם

ממחקר שערכה מיקרוסופט עולה ששולחן העבודה הוא מרחב אישי לכל דבר, וניתן ללמוד ממנו על תכונות, הרגלים ושאיפות של המשתמש ● צוות החוקרים זיהה שישה סוגים של "אישיות דסקטופית", כאשר הקביעה לאיזו מהן שייך המשתמש תלויה בתמונת המסך שעל שולחן העבודה ובפיזור האייקונים על פניו ● החברה אף השיאה כמה עצות איך לסדר את שולחן העבודה ולהתאים אותו למשתמש

מחקר חדש ב-"פסיכולוגיה של הדסקטופ" שערך לאחרונה צוות חלונות ויסטה של מיקרוסופט העלה שניתן לגלות הרבה על האישיות האמיתית של בני אדם, כמו גם על ההרגלים והשאיפות שלהם, אם מבצעים ניתוח של שולחן העבודה במחשב שבו הם משתמשים.

המחקר, שנערך בשיתוף פסיכולוגית המתמחה בניתוח אישיותי והתנהגותי, כלל בחינת שולחנות עבודה של עובדים במגוון מקצועות, וגילה ששולחן העבודה נחשב בעיני בעליו כמרחב אישי לכל דבר.

הצוות זיהה שישה סוגים שונים של "אישיות דסקטופית": הפרטי, המאוזן, התחרותי, האסקפיסט, האמנותי והחברותי. לדבריהם, כל אחד מהסוגים הללו תלוי בתמונת המסך שעל שולחן העבודה ובפיזור האייקונים על פניו. בין היתר, מצאו החוקרים, כי מצב של גודש באייקונים עשוי להעיד על חוסר ארגון, ואולי אפילו חוסר ביטחון, וכי תמונות ראווה מדגישות אגו מפותח.

עוד גילה המחקר, כי מאפיינים שונים בשולחן העבודה של המשתמש משפיעים על האופן שבו רואים אותו אנשים אחרים. מודעות לסידור הדסקטופ עשויה לשדר לסביבה מסר חיובי על בעליו.

הצוות אף השיא במחקר מספר עצות שנועדות לסייע ביצירת סדר והתאמה אישית בשולחן העבודה. כך, לדוגמא, הם מציעים להוסיף לשולחן העבודה מגע אישי. בחירה בתמונה מגלריית התמונות או טפט מאתר באינטרנט תאפשר למשתמש להתחיל את היום שלו עם תמונה מעוררת השראה, מרגיעה או תזכורת נעימה בדמות תמונות של בני משפחה וחברים; בלגן בשולחן העבודה גורם לבזבוז זמן ועלול להאט את עבודת המשתמש. לכן, ממליצים במיקרוסופט להיפטר מהסמלים שהמשתמש לא זקוק להם באמת, לגבות דברים חשובים ולהיעזר בקיצורי דרך; ארגון  נכון של האייקונים בשולחן העבודה עשויה לתרום לפרודוקטיביות העצמית. אם יש על שולחן העבודה שלך שפע של סמלים, ממליצים במיקרוסופט לארגן אותם בתיקיות ולשוות להם מראה אישי על ידי לחיצה על התיקייה, בחירת הפריט 'מאפיינים' ולחיצה על הכרטיסייה 'התאמה אישית'.

טליה בנימיני, מנהלת שיווק חלונות במיקרוסופט ישראל, אמרה, כי "יותר ויותר אנשים מבלים שעות רבות ביום מול מסך המחשב בבית ובעבודה, לעתים מעל 8-10 שעות. לכן, אין פלא ששולחן העבודה, הנמצא כל היום 'מול העיניים', הופך כלי לביטוי עצמי המלמד על המשתמש, בדומה לצורת הלבוש או הטלפון הנייד שלו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים