פוליקום רכשה את חטיבת Halo לוועידות וידיאו של HP

שתי החברות ישתפו פעולה בנוכחות מרחוק ובמערכות מסוימות לתקשורת אחודה ● כמו כן, במסגרת ההסכם יוצעו יישומי הווידיאו בפלטפורמת webOS של HP

אף על פי שהפופולריות שזוכות לה ועידות הווידיאו בארגונים נמצאת במגמת עלייה, HP הכריזה אתמול (ד') על מכירת נכסי השיתוף החזותי שלה, ובכלל זה מערכת Halo, לפוליקום (Polycom) תמורת 89 מיליון דולרים.

במסגרת העסקה תכונן פוליקום שיתוף פעולה אסטרטגי עם HP, כאשר פוליקום תשמש כשותפה בלעדית של HP לנוכחות מרחוק ובמערכות מסוימות לתקשורת אחודה (UC). שיתוף הפעולה יבוא לידי ביטוי הן בשיווק המערכות של פוליקום על ידי HP והן ביישומן ב-HP עצמה. עוד הוסכם בין החברות, כי יישומי הווידיאו של פוליקום יוצעו בפלטפורמת webOS של HP. מקורה של הפלטפורמה ברכישת פאלם (Palm) ב-2010 על ידי HP, שמתכוונת ליישמה בטלפונים חכמים ובמחשבי לוח.

העסקה אמורה לשלב בין יתרונות הגודל ורשת השיווק הענפה של HP, שהיא חברת ההיי-טק בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר בעולם, לבין המומחיות של פוליקום בוועידות וידיאו. אנדרו מילר, נשיא ומנכ"ל פוליקום, אמר שהעסקה "תיצור מסלול שבו יוכלו להציע פוליקום ו-HP פתרונות כוללים לתקשורת אחודה, שיעניקו חוויית שימוש מעל לכל תחרות, תמיכה נרחבת, שמירה על ההשקעות והתקנה קלה".

הנרי דיואינג, אנליסט מחברת המחקר פורסטר (Forrester), ציין שבתחילה סבר, כי העסקה אינה הגיונית, עקב מגמת העלייה שבה נמצאת הפופולריות של ועידות הווידיאו בפלטפורמות השיתוף של הארגונים הגדולים. עם זאת, לדבריו, במחשבה שנייה יש היגיון בעסקה, משום שבשוק הארגוני מתמקדת HP במרכזי הנתונים, בעוד שפוליקום פונה למשתמשי הקצה.  "התפקיד של HP בענף הוא לספק תשתיות ולא פתרונות קצה", אמר דיואינג.

HP מצטיינת במחשבים שולחניים ובמחשבים נישאים לארגונים, אך בתחומי התקשורת והשיתוף נוהגים ארגונים להשתמש בפתרונות Microsoft Lync על שרתי HP, או במערכות Cisco Unified Communications Manager על שרתי HP. מעתה תוכל החברה להציע את מערכות פוליקום על שרתיה.

החברה הציגה את מוצרי Halo בערך באותה התקופה שבה סיסקו (Cisco) הציגה את מוצרי TelePresence לנוכחות מרחוק, אך היא לא השקיעה משאבים רבים בקידום הפלטפורמה. "השיווק והמכירות היו תמיד החוליה החלשה" של HP בתחום זה, על פי דיואינג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים