מחקר של מק'אפי: מחצית מהארגונים מטמיעים או יטמיעו ענן פרטי

המחקר העלה, כי 62% מהארגונים מתכוונים להמשיך ולשדרג את מרכזי המיחשוב שלהם ולהעמיק את הווירטואליזציה ● אבטחת מידע הוא הנושא המדאיג ביותר את המנמ"רים בעת ביצוע פרויקטי וירטואליזציה או בשל מעבר לענן פרטי ● "וירטואליזציה, במיוחד בהקשר של בניית ענן פרטי, מציבה אתגרי תפעול ואבטחת מידע קשים וייחודיים", ריס ג'והנסון, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת הרישות במק'אפי

מחצית מהארגונים הגדולים מתכוונים להקים ענן פרטי במערך המיחשוב שלהם – כך עולה ממחקר שערך מכון המחקר Network World בשם מק'אפי (McAfee) וברוקייד (Brocade).

המחקר נערך בקרב מאות מנמ"רים, מנהלי IT ומנהלי אבטחת מידע בארגונים המונים יותר מ-500 עובדים והממוקמים בצפון אמריקה. הממצא המרכזי שעולה ממנו הוא שארגונים נמצאים בשלבים שונים של הטמעת פתרונות וירטואליזציה ומתכוונים להמשיך ולהרחיב בהמשך השנה את התחום הזה.

"עדיין, כאשר ארגונים ממשיכים במסע הווירטואליזציה ובדרך למיחשוב הענן, הם ניצבים בפני בעיות אינהרנטיות הכרוכות במימוש מגמות טכנולוגיות אלה", כתבו החוקרים. לדבריהם, "בשל ההפרדה של היישומים מהתשתיות שעליהן הם נשענים, נוצרים מכשולים חדשים, כמו: צווארי בקבוק בתעבורה, מדיניות לא עקבית לגבי רשת התקשורת הארגונית וחורי אבטחת מידע".

על פי המחקר, 62% מהארגונים מתכוונים להמשיך ולשדרג את מרכזי המיחשוב שלהם וכן להעמיק את הווירטואליזציה במערכי ה-IT שלהם. הרחבת הווירטואליזציה של השרתים עומדת בראש הדאגות של 29% מהמשיבים, ואילו 32% ציינו את בעיות התעבורה ורוחב הפס כנושאים הכואבים להם ביותר. רבים מהם הודו, כי אין מתאם בין ארכיטקטורת הרשת שלהם לבין הדרישות של הסביבה הווירטואלית שהוטמעה. מחברי המחקר ציינו, כי אבטחת היישומים יכולה להיכשל בשל כך.

"ארגונים המשקיעים בווירטואליזציה הולכים להתמודד עם בעיות רשת תקשורת ובעיות אבטחה רבות", אמר ריס ג'והנסון, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת הרישות במק'אפי. הוא הוסיף, כי "יש לשדרג את מרכזי המיחשוב הקיימים כך שייתנו מענה לדרישות הווירטואליזציה, כך שיהיו יעילים ושהמענה שהם מספקים יהיה מהיר".

כלל המשיבים ראו באבטחת המידע את האתגר הגדול ביותר שלהם בבניית הדור הבא של מרכזי המיחשוב. 77% השיבו, כי האיום הגדול והמטריד מכולם הוא חדירה למערכי ה-IT והצורך במניעתה, 26% הביעו את חששם מפני מתקפות ממוקדות ו-24% – מפרצות אבטחה.

ג'והנסון אמר, כי "וירטואליזציה, במיוחד בהקשר של בניית ענן פרטי, מציבה אתגרי תפעול ואבטחת מידע קשים וייחודיים". הוא הוסיף, כי "ברור שהאתגר הוא לעבור לעבוד על גבי מכונות וירטואליות כדי ליצור חדרי מיחשוב גמישים ובעלי יכולת גידול. אולם, יחד עם זאת, המעבר הזה מקשה על שמירת חומות ההגנה המסורתיות שהיו קיימות בעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים