אוון פאואל, נקסנטה: "נדרש 'לשנות דיסקט' בדרך שבה יש להטמיע מערכות איחסון בארגונים"

"הארגונים הולכים וטובעים בים של נתונים, ואלה גדלים בכמויות ובנפח האיחסון הנדרש עבורם", אמר פאואל, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "השינוי נדרש כדי להביא לצמצום עלויות האיחסון ולייעול הניהול של המערכות"

"ארגונים מצויים כיום במצב שבו הם טובעים בים של נתונים, ואלה הולכים וגדלים בכמותם ובנפח האיחסון הנדרש עבורם. ארגונים נדרשים 'לשנות דיסקט' באופן שבו הם מטמיעים את מערכות האיחסון שלהם, כדי להביא לצמצום עלויות האיחסון ולייעול הניהול של המערכות", כך אמר אוון פאואל, מנכ"ל נקסנטה (Nexenta).

פאואל השתתף ביום עיון שערכו במשותף החברות אופן סטורג' (openstorage) – המשווקת של נקסנטה בארץ – ו-EIM – המשווקת של SUPERMICRO בישראל. האירוע נערך היום (ג') במשרדי EIM בפתח תקווה.

לדברי פאואל, המגמות העיקריות בעולם האיחסון הן הגידול הבלתי פוסק בכמויות הנתונים המאוחסנים ובעלויות הנלוות בשל כך. "על פי IDC, הגידול של נפח האיחסון הארגוני עשוי להגיע עד לכדי 80% מדי שנה", אמר. "42% מעלויות תחזוקת המיחשוב הארגוני מושקעות בתקציב האיחסון, וזה נתון שנדרש לצמצמו באופן דרמטי".

"אנחנו באים בגישה אחרת", הוסיף פאואל. "ניתן לחסוך חלק ניכר מהתקציב ולהגיע לביצועים טובים יותר. יש לנו פתרון למערכות איחסון בסביבות וירטואליות שמשפר את האיחסון, ניהולו ועלויותיו. מנמ"רים מתחילים להבין את זה, כי האיחסון הופך להיות נטל אסטרטגי ונדרש לצמצמו. הפתרון שלנו מוטמע בקרב כלל המגזרים במשק".

"לקוחות שלנו מקבלים גמישות ויכולת גידול, לצד חסכון של 50% בעלויות האיחסון מול המערכות הקנייניות המסורתיות", אמר פאואל. "המערכות עובדות מהר יותר וביצועיהן טובים יותר פי שניים. בנינו רכיב המתממשק ל-VMWare ומטפל בניהול האיחסון בסביבה וירטואלית. יש לנו יכולת לעבוד גם בסביבות וירטואליות של זן-סיטריקס (Xen-Citrix) ושל מיקרוסופט (Microsoft).


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

"השוק הישראלי הוא שוק מעולה בהיבט האיחסון", סיכם פאואל. "המנמ"רים פה מבינים בטכנולוגיה, הם מודעים לפתרונות שלנו, מאמצים מוקדמים של טכנולוגיה ויודעים להפיק מהם את המרב".

"המצוקה העיקרית של המנמ"רים – העלויות"

שי גלעזר, CTO אופן סטורג', אמר ש-"המצוקה העיקרית הניצבת בפני מנמ"רים ומנהלי תשתיות כיום היא העלויות. יש לקחת את משאבי המיחשוב הארגוני ולספק לו מענה מיטבי לבעיית היתירות".

"אנחנו יכולים לתת פתרון כמו של חברות האיחסון הגדולות, אלא שהוא הרבה יותר זול, עם רכיבים טובים יותר", הוסיף. לדבריו, "הפתרון שלנו הוא פתרון תוכנה, אנחנו מביאים את מהפכת הווירטואליזציה אל עולם האיחסון. עולם האיחסון לא התקדם כמו שאר עולמות ה-IT".

לדברי גלעזר, "במערכות איחסון, אשליית הנפח עדיין שולטת, בוחנים עלויות לפיהם. זאת, בזמן שרכיב הניהול היקר ביותר הוא זמן אדם והרכיב החשוב שיש למדוד אותו הוא I/O". ב-OpenStorage", אמר גלעזר. "החברה נחושה במאמציה לשבור את הקיפאון הטכנולוגי הקיים בתחום האיחסון בארץ, שבו שולטת הגמוניה מוחלטת של כמה שחקנים גדולים הגובים סכומי עתק על פתרונות מיושנים, מוגבלים, קשיחים ובעלי תוחלת חיים מוגבלת", הוסיף.

"נקסנטה הוא פתרון איחסון חדשני, מתקדם, ובעלויות שפויות", סיכם גלעזר. "הגמישות המוחלטת של החברה מספקת חיבוריות וממשק לכל סביבה, ויכולת בלתי מוגבלת לגדילה בנפחים וברף הביצועים. זאת, ללא מעמסה כבדה בסעיף העלויות".

אמיר שוורץ, סמנכ"ל מכירות אופן סטורג', אמר, כי "אנחנו מספקים לארגונים פתרונות מיטביים לבעיות מולן ניצבים המנמ"רים. פתרונות איחסון עם יותר תכונות, יותר נפח, יותר ביצועים מאשר שאר המתחרים. זאת, לצד פתיחות לצמיחה עתידית ומתן מענה לצרכים עתידים". לדבריו, "העדות להצלחתנו היא עשרות רבות של התקנות בשנה האחרונה בקרב ארגונים שויתרו על מערכות איחסון קנייניות ועברו לפתרונות שלנו".

חגי כרמי, מומחה IT, הביא סיפור לקוח בחברת MANGO-DSP. לדבריו, החברה פועלת בעולם אבטחת המידע, זיהוי תווי פנים. היא פיתחה מערכת שניתן להטמיעה בשדות תעופה ויכולה לסייע לאנשי ביטחון בזיהוי דפוסים והתנהגויות של אנשים וחפצים. לחברה, אמר כרמי, הייתה מערכת קניינית של ענקית איחסון, "שהייתה בסוף דרכה, והיו להם בעיות ביצועים. הסביבה הייתה מסובכת בשל ריבוי המערכות ההטרוגניות, הם רצו פתרון אחד שיביא מענה לניהול האיחסון ולצמצום העליות". הוא אמר, כי הפתרון הוטמע במהירות והחברה לא סבלה מההחלפה. "הם קיבלו מערכות איחסון המתממשקות עם VMware".

צלי שגיב, מנהל IT עולמי בזנד (Zend Technologies), ציין שהחברה ניצבת מאחורי שפת תכנות לאתרי אינטרנט PHP. הוא אמר, כי היו לחברה מערכות איחסון קנייניות, אלא שעבור הצרכים של מעבדת ה-QA, מערכות האיחסון לא הצליחו לעמוד בעומס ובהיקף הביצועים הנדרש. לשם כך, אמר, הם הטמיעו שתי מערכות של נקסנטה – לפני שלוש שנים ולפני שנה. בשל הטמעת מערכות אלה, ציין, התקבלו ביצועי איחסון טובים ומהירים יותר לצד צמצום העלות. שגיב סיים בציינו, כי מכיוון ששתי החברות עובדות בעולם הקוד הפתוח, המעבר היה טריוויאלי וחלק עבורם בלא חששות.

הכנס נפתח בדבריו של איציק סמואל, מנכ"ל קבוצת EIM, שציין, כי היא חוגגת בימים אלה 30 שנים להיווסדה. סמואל הציג את מגוון יכולות החברה, ובכלל זה פתרונות אינטגרטיבים לתחום ה-HPC והאיחסון. אלה, אמר, מוטמעים בעשרות חברות וארגונים בישראל.

בהמשך הציג דון קלן, סמנכ"ל SUPERMICRO העולמית, את מגוון פתרונות החברה ואת אבני הבניין המהווים בסיס לכל הטכנולוגיה עליהן מבוססים שרתי האיחסון של חברת נקסנטה בישראל ובעולם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים