בעקבות הקשיים ב-RIM: דרישה לשינויים בצמרת החברה

המנכ"לים המשותפים של RIM, מייק לזרידיס וג'ים בלזילי, סופגים ביקורת על שגיאות אסטרטגיות שעשו, והועלתה אף דרישה להדיח את בלזילי מתפקידו ● המהלך עשוי להיות קשה לביצוע, מאחר שהשניים חולקים גם בתפקיד יושב ראש מועצת המנהלים של החברה ● כדי לאכוף שינויים ב-RIM צריך משקיע פעיל לרכוש מניות שלה במיליארד דולרים

ייתכן ששני האנשים שהפכו את המותג בלקברי (BlackBerry) לשם מוכר בכל בית לא ייהנו מהזדמנות לשקם את מעמדה של ספינת הדגל של חברת RIM.

המשקיעים מצפים מהחברה להציג מענה הולם למכשירי iPhone של אפל (Apple) ולטלפונים החכמים מבוססי אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). בינתיים, צונח שער המניות של RIM ופותח פתח להתערבות של משקיעים פעילים דוגמת קרל אייקן, שרוכש מניות רבות של החברה בזול ומפעיל לחצים לשינויים בצמרת.

המנכ"לים המשותפים של RIM, מייק לזרידיס וג'ים בלזילי, סופגים ביקורת על שגיאות אסטרטגיות שעשו, והתפתחויות אלה הפכו לשיחת היום בוועידת BlackBerry World שערכה החברה לא מכבר באורלנדו שבפלורידה.

במכתב פומבי שנשלח לקראת הוועידה המליץ סמיט קנדי, אנליסט מחברת Northern Securities, על שורה של צעדים, בהם ויתור על בלזילי כמנכ"ל משותף. לזרידיס הקים את RIM ומיד אחריו הצטרף גם בלזילי. השניים הם בעלי המניות הגדולים ביותר של החברה וחולקים גם בתפקיד יושב ראש מועצת המנהלים, מה שמקשה על הדחתם.

במשך תקופה ארוכה נחשבו מכשירי בלקברי לטלפונים החכמים הנחשקים ביותר, עד שבשנים האחרונות הדיחו אותם מכשירי ה-iPhone של אפל ממעמדם. כיום מתקשה RIM למצוא מענה להצלחה של מכשירי ה-iPhone והאנדרואיד.

"ג'ים ומייק הביאו את החברה למעמדה הנוכחי… וזו הבעיה העיקרית שעמה עליהם להתמודד", אמר אד סניידר, אנליסט מחברת Charter Equity שעוקב אחרי RIM מאז שהנפיקה מניות ראשונות לציבור, בשנת 1997 – שנתיים לפני ההשקה של מכשירי בלקברי הראשונים. "הם תקועים בעבר. הם יודעים מה עבד בעבר וממשיכים לשחק בקלף זה, אך מה שהצליח בעבר לא מצליח כיום – ולא נראה שיש להם רעיונות חדשים", הוסיף.

שער המניות של RIM ישוב לעלות רק אם החברה תציג טלפון חכם שיהיה מסוגל להתחרות ב-iPhone ובאנדרואיד, אך זו משימה לא פשוטה כלל. "קבוצת Maple Leafs (קבוצת הוקי קנדית שלא זכתה באליפות הארצית מזה יותר מ-40 שנים) תזכה בגביע לפני ש- RIM תציג מכשיר מנצח", אמר בינג גורדון מחברת הון-הסיכון קליינר פרקינס, שבין השאר סייעה בהקמת גוגל.

שווי השוק של RIM עומד כיום על 23 מיליארד דולרים וכדי לאכוף שינויים צריך משקיע פעיל לרכוש מניות בסכום של מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים