לוקהיד-מרטין סגרה זמנית את הרשת שלה לאחר מתקפה קיברנטית חמורה

המתקפה כונתה על ידי החברה "ממוקדת ומשמעותית", ופקידי ממשל אמריקנים בכירים אמרו שהיא מהווה "בעיה רצינית ברשת המחשבים" ● ההערכות הן שהפריצה לרשת של לוקהיד-מרטין קשורה לזו שבוצעה בחודש מרץ לשרתי RSA - חטיבת האבטחה של EMC ● באופן אירוני, לוקהיד-מרטין חתמה החודש על חוזה להקמת מעבדה למניעת טרור קיברנטי

לוקהיד-מרטין (Lockheed Martin), יצרנית הענק של מטוסים וציוד צבאי, הודיעה שחסמה באופן זמני את הגישה לרשת התקשורת והמחשבים שלה, לאחר שזו נפרצה על ידי האקרים. החברה, שמייצרת, בין היתר, את מטוסי הקרב F-22 ו-F-35, מסרה בנוסף שהיא איפסה את סיסמאות הגישה של העובדים.

המתקפה על הרשת של לוקהיד-מרטין כונתה על ידי פקידי ממשל אמריקנים בכירים שזהותם לא נמסרה כ-"בעיה רצינית ברשת המחשבים". אנשי ה-IT של החברה זיהו את הפריצה ביום ב' האחרון, אולם הודעה רשמית על כך פורסמה רק בסוף השבוע.

מלוקהיד-מרטין נמסר, כי מדובר במתקפה "ממוקדת ומשמעותית" וכי היא פועלת על מנת לתקן את נזקיה. עוד ציינה החברה שלמרות הפריצה, המערכת שלה נותרה בטוחה ושההתקפה נהדפה. ממשרד ההגנה האמריקני נמסר, כי אנשי ה-IT שלהם הציעו לחברה סיוע בטיפול בנזקי המתקפה.

לעומת התגובה הרשמית, מקור בממשל אמר ש-"מדובר בבעיית אבטחה חריפה שעלולה להשפיע על אנשים רבים". גורם המקורב לממשל ציין, כי לא ידוע על נזקי אבטחת מידע חמורים בעקבות המתקפה וכי בשלב זה לא ידוע האם הפורצים הצליחו להגיע לנתונים מסווגים או לקחו חומרים שכאלה. בדיווחים באתרים טכנולוגיים נכתב, כי יהיה צורך לטפל בכ-100 אלף הרשאות גישה לפני שהרשת של לוקהיד-מרטין תחובר שוב לאינטרנט – תהליך שאמור לארוך כמה ימים.

בעיתונות הטכנולוגית האמריקנית רווחה ההשערה, כי הסיבה לחסימה הזמנית של הרשת היא רצונה של ענקית הציוד הצבאי למנוע גישה למאגרי המידע שלה, לבחון האם הפריצה קשורה למנגנוני האימות וההרשאה שלה, והאם יש קשר בין הפריצה אליה והפריצה לשרתי RSA, חטיבת האבטחה של EMC, שאירעה במרץ. השרתים שנפרצו אז מחזיקים מאגרים הקשורים למנגנון האימות הכפול שלה – SecurID. דובר מטעם RSA סירב להתייחס לקשר האפשרי שבין שתי הפריצות.

מומחה אבטחה שלא זוהה העריך בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, כי חומרת הפריצה ללוקהיד-מרטין מעידה שהיא נעשתה על ידי האקרים שמגובים על ידי מדינה. לכן, הוסיף, יש להניח שהמדובר בהתקפה שבאה מרוסיה או סין. הוא הסביר, כי עצם הצלחת המתקפה היא מעניינת, כיוון שללוקהיד-מרטין יש כלי ניטור על הרשת שלה "שעולים באיכותם על אלה של הממשל האמריקני ושלוחותיו".

לוקהיד-מרטין מעסיקה 126 אלף עובדים והמחזור השנתי שלה עומד על 45.8 מיליארד דולרים. היא ספקית הציוד הצבאי הגדולה ביותר של ארצות הברית. באופן אירוני, על פי הדיווחים, החברה חתמה החודש עם אוניברסיטת קרנגי מלון (Carnegie Mellon) על חוזה להקמת מעבדה למניעת טרור קיברנטי בפיטסבורג. ריק אמברוז, נשיא חטיבת מערכות המידע של לוקהיד-מרטין, אמר אז, כי "התוקפים הקיברנטיים הופכים מדי יום להיות חכמים יותר, מהירים יותר ומתוחכמים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים