IDC: שוק השרתים העולמי צמח ב-12.1% ברבעון הראשון השנה; HP בראש, יבמ שניה

היקף המכירות של השוק ברבעון עמד על כ-12 מיליארד דולרים ● דל דורגה במקום השלישי במכירות שרתים ואורקל במקום הרביעי ● אחריהן דורגה פוג'יטסו, שהיא היחידה בחמישיה הראשונה שמכירותיה ירדו ● מאט איסטווד, סגן נשיא למחקר ב-IDC: "זהו הרבעון הרביעי ברציפות ששוק השרתים חווה גידול דו-ספרתי באחוזים, מה שמחזק את עובדת ההתאוששות של השוק"

מכירות השרתים בעולם ברבעון הראשון של 2011 צמחו בשיעור של 12.1%, ועמדו על 11.929 מיליארד דולרים – כך לפי דו"ח של חברת המחקר IDC. לשם השוואה, ברבעון המקביל ב-2010, עמד היקף המכירות העולמי של השרתים על 10.639 מיליארד דולרים.

ב-IDC מציינים, כי זהו הרבעון החמישי ברציפות שבו נמשכת הצמיחה במכירות השרתים בעולם. כך, כמות משלוחי השרתים גדלה ברבעון האמור ב-2.5% לעומת המקביל לו אשתקד ועמדה על 1.9 מיליון יחידות. על פי הדו"ח של חברת המחקר, הצמיחה במכירות השרתים נרשמה בכל הסוגים.

HP מדורגת במקום הראשון במכירות שרתים ברבעון האמור, עם 3.754 מיליארד דולרים – נתון המשקף נתח שוק של 31.5% וגידול של 10.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יבמ (IBM) ניצבת במקום השני, עם מכירות שרתים בסך 3.489 מיליארד דולרים, ונתח שוק של 29.2%. הנתונים משקפים גידול של 22.1% לעומת הרבעון הראשון של 2010.

במקום השלישי מדורגת דל (Dell), עם מכירות של 1.862 מיליארד דולרים, המשקפות נתח שוק של 15.6%, וגידול של 9.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2010. אורקל (Oracle), שציינה בינואר שנה לרכישתה את סאן (Sun), נותרה במקום הרביעי, עם מכירות של 773 מיליון דולרים ונתח שוק של 6.5%. הנתון משקף גידול של 13.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2010.

במקום החמישי ניצבת פוג'יטסו (Fujitsu), עם מכירות ברבעון האמור של 578 מיליון דולרים, המשקפות נתח שוק של 4.8%. מכירותיה של פוג'יטסו ירדו ב-15.6% לעומת הרבעון המקביל ב-2010. פוג'יטסו היא החברה היחידה בחמישייה הראשונה שמכירותיה ירדו.

"שוק המיחשוב העולמי מתאושש, וההתאוששות הזו מקבלת ביטוי בין השאר, בהטמעת שרתים במרכזי המיחשוב", אמר מאט איסטווד, סגן נשיא למחקר ב-IDC. "הדבר מקבל ביטוי במכירות ובמשלוחי שרתים בכל מדינות העולם".

הוא הוסיף, כי "למרות היחלשותו של המגזר הציבורי, הגידול במכירות השרתים נרשם בכל המגזרים – בקרב ספקיות האירוח, ארגוני SMB, וארגוני אנטרפרייז. זהו הרבעון הרביעי ברציפות ששוק השרתים חווה גידול דו-ספרתי באחוזים, מה שמחזק את עובדת ההתאוששות של השוק".

לדברי איסטווד, "ככל שאנו ממשיכים בשנת 2011, אנו צופים שההתחדשות הטכנולוגית תימשך, עם תכנונים ארוכי טווח להחלפת רכיבי מיחשוב בדטה-סנטר במהלך השנה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ארכיב

    האם הצמיחה קשורה גם למיחשוב ענן ?

אירועים קרובים