אבי שלום, גרטנר: "תקציבי ה-IT בבנקים נותרים שטוחים על אף שהמשימות שלהם רק גדלות"

"תכולת העבודה של ארגוני ה-IT גדלה בשל רגולציות והתייקרות הטיפול בתשתיות, וכך הולך ונוצר פער שגדל בין התקציב ובין המשימות המוטלות על ה-IT", אמר שלום, מנהל תוכנית EXP בגרטנר המזרח התיכון ● הוא ציין, כי "הפתרון שהמנמ"רים נאלצים לעשות הוא תעדוף" ואמר ש-"עד 2014 יהיו 75% מהבנקים חייבים לשנות את מודל מערכות הליבה והתשתיות הבנקאיות"

"תקציבי המיחשוב במגזר הפיננסי נותרים שטוחים כבר שנים, ונעים בין 5.7% ל-7%. אלא שהמשימות של מערכי ה-IT בבנקים גדלות ללא הרף, אם בשל הצורך לספק יותר שירותים ויישומים, אם בשל הצורך לתת מענה לרגולציות ואם בשל התחרות בתחום. הדבר מחייב את ה-IT להתייעלות בלתי פוסקת", כך אמר אבי שלום, מנהל תוכנית EXP בגרטנר (Gartner) המזרח התיכון.

שלום פתח את כנס Smart Finance 2011, בהפקת אנשים ומחשבים, שנערך היום (ב') במרכז הכנסים אבניו שבקריית שדה התעופה, בהשתתפות מאות אנשי IT מהעולם הפיננסי. הוא הנחה את האירוע יחד עם יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים.

לדברי שלום, "השינויים שראינו בשנים האחרונות משמעותיים הרבה יותר ממה שהיה בעבר ויש להם השפעה ניכרת על העולם הפיננסי, בין השאר בגלל הרגולציות והתחרות בעולם הבנקאי". אלא, אמר שלום, "תקציבי המיחשוב במגזר זה נותרו כשהיו: 7% בשנים 2006 ו-2007, 6.7% ב-2008, 5.7% ב-2009, ו-6% ב-2010 וב-2011. לעומת זאת, תכולת העבודה של ארגוני ה-IT גדלה, בגלל הרגולציות והתייקרות הטיפול בתשתיות. כך הולך ונוצר פער שגדל בין התקציב ובין המשימות שמוטלות על ה-IT. הפתרון לכך הוא שהמנמ"רים נאלצים לעשות תעדוף".

הוא אמר, כי הפנייה ללקוחות במגוון ערוצים, מעבר לקשר הישיר עם הלקוחות בסניפים, החלה ב-1994. בשל ההתפתחויות הטכנולוגיות, נוספו מאז ערוצי תקשורת רבים מול ועם הלקוחות, הדורשים מענה טכנולוגי. לדברי שלום, הערוצים החדשים הביאו ליותר מורכבות של סביבת המיחשוב, הקשה לניהול. הוא הוסיף, כי גרטנר קבעה שמוסדות בנקאיים שלא ייכנסו לקשר עם הלקוחות באמצעות הערוצים יתקשו לטפל בחוויית לקוח משופרת. מורכבות נוספת ששלום ציין נובעת מכניסת העולם הפיננסי לעולם הרשתות החברתיות, לצד הצורך התמידי בשיפור חוויית הלקוח. זאת, כיוון שנדרש לקשר את כל היישומים והשירותים למערכות הליבה הבנקאיות, שממילא תחזוקתן יקרה.


צילום ועריכת וידיאו: עדי רמלר

תחום נוסף המהווה אתגר עבור מערכי ה-IT הפיננסיים הוא, על פי שלום, העולם הנייד, והקישור שלו לאותם ערוצים. "אין ספק שכמות המכשירים הניידים גדלה באופן כמעט גיאומטרי", אמר. "הרכיבים הניידים יהפכו להיות שחקן משמעותי במגזר הפיננסי, והאתגר הוא להתחבר למערכות הליבה, לטובת היכולת לספק שירות מיטבי ללקוחות".

"האתגר: איך לנהל נכון את העלויות"

עם זאת, שלום ציין, כי אתגרים אלה אינם העיקריים בסדר הדאגות של המנמ"רים. "יותר חשוב להם לנהל את המורכבות של ה-IT ולתת מענה נכון לאסטרטגיה של העסק". לצד אלה, ציין, "כמות הכשלים בעולם ה-IT הפיננסי הולכת וגדלה, ולא על כולם אנחנו שומעים".

בהמשך ציטט שלום מחקר של גרטנר, שלפיו עד 2014 יהיו 75% מהבנקים חייבים לשנות את מודל מערכות הליבה והתשתיות הבנקאיות שלהם. "מערכות הליבה נשחקות לאורך זמן. ההחלפה שלהן צריכה להיות הדרגתית ונדרש ניהול לשינוי המערכות", הוסיף.

שלום סיכם באמרו, כי "הגישה משתנה מפני שאין ברירה. אם הבנקים לא יתחדשו, לא תהיה להם אפשרות לשחק בעולם הפיננסי. השאלה היא איך עושים זאת במגבלות תקציביות וטכנולוגיות – גם להתייעל וגם להיות חדשני. הוצאות התפעול מתייקרות, והאתגר של ארגוני ה-IT הפיננסיים הוא לחשוב איך לנהל אחרת את העלויות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים