סימנטק רכשה חברה לניהול וגילוי מסמכים אלקטרוניים תמורת 390 מיליון דולרים

החברה הנרכשת, קלירוול, מסייעת לארגונים למלא אחר כללים, חוקים ורגולציות שהונהגו במחצית העשור הקודם בארצות הברית, בעקבות פרשיות הונאה שונות ● לפי החוקים והתקנות הללו, על ארגונים לאסוף, לארכב ולשלוף מסמכים ונתונים אודות עסקיהם, קשריהם העסקיים עם שותפים ולקוחות וכן פרטים אודות העובדים שלהם, כדי שניתן יהיה להשתמש בהם בהליכים משפטיים

יומיים לאחר שאנריקה סאלם, מנכ"ל סימנטק (Symantec), הודיע, כי "נרכוש עוד חברות במהלך השנה", ויומיים לפני כנס המשקיעים שלה, שבו אלה אמורים היו לדון בשאלות כיצד וכמה חברות לרכוש ובאילו סכומים, הודיעה ענקית האבטחה, כי רכשה את קלירוול (Clearwell Systems) תמורת 390 מיליון דולרים. על פי ההודעה, שפורסמה בסוף השבוע, צפויה העסקה להסתיים בספטמבר השנה, בכפוף לאישורים רגולטוריים בארצות הברית.

קלירוול עוסקת בפתרונות ניהול וחשיפת מסמכים אלקטרוניים, e-Discovery. מדובר באוסף כללים, חוקים ורגולציות שהונהגו במחצית העשור הקודם בארצות הברית, בעקבות פרשיות הונאה שונות. לפי החוקים והתקנות הללו, על ארגונים לאסוף, לארכב ולשלוף מגוון מסמכים ונתונים אודות עסקיהם, קשריהם העסקיים עם שותפים ולקוחות וכן פרטים אודות העובדים שלהם. זאת, על מנת שניתן יהיה להציגם ולהשתמש בהם במסגרת הליכים משפטיים שונים – פליליים ואזרחיים.

יצוין, כי קלירוול היא חברה פרטית שנוסדה ב-2004, תוך שקיבלה מימון מקרנות הון-סיכון בסך של 33 מיליון דולרים. מנהליה תכננו להוציא אותה להנפקה ב-2007, אולם המהלך לא יצא לפועל. לקלירוול יש יותר מ-400 לקוחות ו-75 שותפים עסקיים ב-14 מדינות. בין לקוחותיה נמנים ג'ונסון אנד ג'ונסון (Johnson & Johnson), מיקרוסופט (Microsoft), טיים וורנר (Time Warner), טויוטה (Toyota) ו-NBC Universal. לפי חברות המחקר, פלטפורמת הגילוי האלקטרוני שלה היא הצומחת ביותר בתחום.

סימנטק מסרה, כי הרכישה נועדה להרחיב את נתח השוק שלה בעולמות אבטחת המידע והגיבוי. העסקה כוללת גם כיסוי חובות של הנרכשת, בסך 20 מיליון דולרים. ענקית האבטחה הודיעה, כי היא מצפה לרווחים בשל הרכישה כבר בשנתה הכספית 2013.

"הרכישה תגדיל את היכולת שלנו להביא את המידע הנכון לאנשים הנכונים בזמן הנכון, תוך הפחתת ההוצאות התפעוליות הכרוכות במתן מענה של ארגונים להנחיות החוקיות השונות", אמר דיפאק מוהאן, סגן נשיא בכיר בסימנטק. "ככל שהמידע ממשיך לגדול בקצבים בלתי צפויים, האתגר הגדול ביותר עבור ארגונים הוא להגן, לנהל ולגבות אותו ביעילות, תוך שמירה על מגוון התקנות שכופות עליהם לעשות זאת", הוסיף.

ענקית האבטחה ציטטה מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו שוק התוכנות לגילוי האלקטרוני צומח מדי שנה ב-14%, והוא צפוי להגיע ל-1.7 מיליארד דולרים ב-2014. לדברי ג'ון בייס, סגן נשיא למחקר בגרטנר, תחום ה- e-Discovery ממשיך לגדול משתי סיבות: "האחת, הברורה מאליה, היא הגידול הבלתי פוסק בכמות המסמכים והמידע המיוצרים. השנייה היא שהתחום עונה לא רק על הצורך בניהול משפטים, אלא גם מספק מענה והולם את הרגולציות למיניהן שעוסקות בקשרים של הארגון עם לקוחות, שותפים ותהליכי שרשרת האספקה".

בעקבות הרכישה, תוסיף סימנטק את מוצרי קלירוול למשפחת מוצרי Enterprise Vault שלה, העוסקת בארכוב נתונים ובניהול אלקטרוני של מסמכים. כבר כיום יכולים המוצרים של שתי החברות לעבוד במשותף. המוצרים החדשים צפויים להוסיף לסימנטק יכולות רבות בתחום, שהנוכחות שלה בו היא חלקית בלבד. כך, ענקית האבטחה תוכל לספק פתרון מקצה לקצה, עם יכולות גילוי אלקטרוני של מסמכים, לרבות שימור, זיהוי ואיסוף שלהם, ניהול וניתוח תהליכים וכן עיון מחדש בהם. זאת, לצד ניהול, דיווח ובקרה על כל הפעולות הללו.

"הרכישה תספק לנו יכולות מלאות של מודל סימוכין, שיוך והפניה של גילוי אלקטרוני למסמכים, EDRM (ר"ת electronic discovery reference model)", אמר בריאן דיי, סגן נשיא קבוצת ניהול המידע בסימנטק, ל-InformationWeek. "עד לרכישה, היה לנו רק חלק מהיכולת הנדרשות בתחום, של ממשל מידע", הוסיף. "יש לנו היצע נרחב בעולמות האחזור, השמירה ושליפת הנתונים, ומוצרי קלירוול משלימים את היכולות הללו, תוך מענה לצד המשפטי".

האנליסטים בעד העסקה

האנליסטים שיבחו את הרכישה. לדברי בייס, "היא מהווה צעד חיובי עבור סימנטק ומאפשרת לה להציע מגוון רחב יותר של תוכנות בתחום הגילוי האלקטרוני של מסמכים. קלירוול ממוקמת ברביע הקסם שלנו לתחום, וגרטנר כתבה בדו"ח שלה שהיא נמנית על 'החברות שיש להתייחס לאליהן', עם בסיס לקוחות צומח ושבע רצון ממוצריה".

ויויאן טרו, מנהלת תחום ממשל IT, ניהול סיכונים ורגולציות ב-IDC, אמרה, כי "קלירוול תאפשר לסימנטק להציע ללקוחות פתרון מקצה לקצה בעולם הארכוב והאחזור של מסמכים, לצד פתרונות e-Discovery, המשיקים לתחומים אלה, לטובת כל רכיבי המיחשוב בארגון, כולל הניידים". לדבריה, "כל תחנות הקצה בארגונים מייצרות כיום מסמכים שיש לנהל ולשמור. הדבר נכון עוד יותר כשהעולם הולך לכיוון של אירוח מסמכים בתצורות שונות, לרבות מיחשוב ענן".

אארף חילאלי, מנכ"ל ונשיא קלירוול, ציין ש-"ארכוב ו-e-Discovery הם שני רכיבים קריטיים בממשל מידע. בשילוב הכוחות שייעשה בשל הרכישה, נספק פלטפורמה שמשלבת בין שני רכיבים אלה. נספק לשוק הארגוני פתרון משולב כולל לניהול ולבקרה על המידע, עם מסגרת אחודה של תהליכי עבודה, לטובת לקוחות שתי החברות".

סימנטק אף ציטטה מחקר של גרטנר שלפיו 2012 היא שנה קריטית עבור ארגונים בתחום ה- e-Discovery, ו-"ארגונים שלא יטמיעו כלים שכאלה יבזבזו בממוצע שליש זמן יותר לטובת מציאת מסמכים וניהול תוכן".

הרכישה האחרונה מגיעה לאחר שבשנה שעברה השקיעה ענקית האבטחה ברכישות סכום של שני מיליארד דולרים. הרכישה הגדולה הייתה זו של חטיבת האבטחה של וריסיין (VeriSign) תמורת 1.3 מיליארד דולרים. רכישה זו סיפקה לסימנטק טכנולוגיית הצפנה, שמנוצלת בצורה נרחבת על ידי אתרי מסחר אלקטרוני ולקוחותיהם לצורך אימות ו-וידוא תשלומים. בנוסף, רכשה ענקית האבטחה אשתקד, בין השאר, שתי חברות מעולם הצפנת הנתוניםPGP וגארדיאנאדג' (GuardianEdge Technologies) – בסכום כולל של 370 מיליון דולרים במזומן. לאחר הרכישה האחרונה, זו של קלירוול, ייוותרו בקופתה מזומנים בסך יותר מ-2.5 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים