גוגל רכשה את הקניין הרוחני של מודו תמורת 17 מיליון שקלים

העסקה נסגרה בתום מכרז מקוון שנערך אמש (ד') במשרדיה של כונסת הנכסים של מודו ● המכרז בוצע באמצעות מערכת של החברה הישראלית eVision ● הוא הסתיים לאחר שעתיים ושש דקות, וגוגל ושתי מתחרותיה על הרכישה - Wi-Lan ו-Silent-River - הגישו במהלכו 123 הצעות ● סכום הרכישה יכסה את חובותיה של מודו לנושים

גוגל (Google) רכשה אמש (ד') את הזכויות על הקניין הרוחני של החברה הישראלית מודו תמורת 16.8 מיליון שקלים. העסקה נסגרה בתום מכרז מקוון שנערך במשרדיה של כונסת הנכסים של מודו, עו"ד חנית נוב. זו הודיעה לבית המשפט, כי סכום הרכישה יכזסה את חובותיה של מודו לנושים. המכרז התבצע על מערכת NOA של החברה הישראלית eVision, בראשותו של בועז דולב, לשעבר מנהל מימשל זמין במשרד האוצר.

פרט לגוגל, התמודדו על הקניין הרוחני של מודו החברות Wi-Lan ו-Silent-River. שלוש החברות הגישו את הצעותיהן ישירות מהמטות שלהן בחוץ לארץ – כשנציגיהן הישראליים עקבו בזמן אמת אחר מהלך המכרז. גוגל, שהודיעה בעבר שהיא מעוניינת בקניין הרוחני של מודו אולם הציעה סכום נמוך יותר, שיפרה את הצעתה פי שניים – וזכתה במכרז.

המכרז הסתיים לאחר שעתיים ושש דקות, והוגשו במהלכו 123 הצעות. מחיר הפתיחה של המכרז המקוון הוגדר כסכום הגבוה ביותר שהוצע באופן ידני על ידי המתחרים – שמונה מיליון שקלים. בסופו של דבר התקבלה הצעתה האחרונה של גוגל, שעמדה על 16,837,100 שקלים – פי שניים ממחיר הפתיחה.

יצוין, כי ביצוע מכרז מקביל באמצעים אחרים היה דורש לפחות 20 סבבי הצעות, והיה כרוך בזמן רב ומורכבות ביצועית, בייחוד עקב היותו מכרז בינלאומי.

דולב מסר, כי eVision העמידה לרשות עו"ד חנית נוב את מערכת NOA "על מנת ליעל ככל שניתן את תהליך התמחור תוך הבטחת שקיפות המכרז, לסיימו בזמן הקצר ביותר (בתמחור טרנס-אטלנטי), וכל זאת תוך השגת המחיר המיטבי למוכרים". לדבריו, "eVision מצויה כיום בתחילת דרכה, וראינו לנכון לסייע ככל הניתן לעידוד היוזמה וחברות הסטארט-אפ בארץ. עבדנו קשה מאוד בשנה האחרונה להכין מערכת שאנחנו חושבים שהיא בין הטובות בעולם לביצוע מכרזים אלקטרוניים. שילבנו בה סימולטור חדשני שאפשר דימוי מלא של המכרז לפני ביצועו, תאימות מלאה לרגולציה וחקיקה בארץ ומחוצה לה ושימוש בכל הכלים הקיימים בתורת המשחקים להשגת ROI אופטימלי ושקיפות מלאה במכרזים".

עו"ד נוב אמרה, כי היא בטוחה שמערכת NOA תוכל לשמש את משרדה ואת הבנקים השונים בישראל להצגת תוצאות אופטימליות עבור לקוחותיהם.

דב מורן, לשעבר מנכ"ל מודו, שנכח בזמן התמחור של המרכז, הביע שביעות רצון מתוצאותיו. "בסבב קודם, שבו נעשה ניסיון למכור את הקניין הרוחני של מודו במכרז רגיל, היו ההצעות נמוכות מאוד", אמר.

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בועז דולב

    למגיב 1 - לצערי גם המדינה חשבה כך. היא וידאה עד שורת הקוד האחרונה, בבדיקה שנערכה לנו, שאין שום קשר בין התוכנה שאנו כותבים לבין המעכת שנכתבה באוצר. אני מקווה שתוכל להתגבר על העצב. המטרה שלי היא לקדם את המדינה ואת יצוא התוכנה. בינתיים המדינה הרווחיה מהמכרז האחרון כמעט מליון שקלים אבודים שיחזרו עכשיו למדען הראשי.

  2. אחד שמכיר

    אין קשר בין הקוד והיכולות של המערכת הזו לבין כרוז והנושא אושר בכתובים כרוז לא המציאה מכרזים דינאמיים - לפי אותה הלוגיקה אולי העתיקה אותם מחו"ל ?!

  3. הטוב הרע והמכוער

    עצוב שנכסיה של המדינה נמכרים לכל הממעיט במחיר. מערכת המכרזים (כרוז) פותחה בתהילה, עבור משרדי הממשלה. בועז דולב לקח עמו את הקוד ועכשיו מציע אותו למי שרוצה? בועז דולב, המערכת שייכת למדינת ישראל, ואינה רכושך הפרטי. תתבייש!!!!

אירועים קרובים