"הרקע הביטחוני של ההיי-טק הישראלי מעניק לנו יתרון מהותי בתחום המערכות המשובצות"

זו המסקנה העיקרית מרב-שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת ועידת Embedded Software 2011 ● לדברי חיים גירון מ-Pacific Software, "התעשייה הביטחונית היא מולטי-דיסציפלינרית במהותה ודורשת שילוב הדוק בין חומרה לתוכנה" ● לדבריו, בעקבות כך, יש לישראל יתרון על פני שווקים אחרים, כמו הודו וסין

על אף שהכלכלות החדשות, כמו אלה של הודו וסין, מייצרות עשרות אלפי מהנדסי אלקטרוניקה ומתכנתים מדי שנה, לישראלי יש יתרון יחסי מהותי בתחום המערכות המשובצות, שבהן משולבים מחשבים ומעבדים בתוך מוצרים שאינם מחשב – זו הייתה המסקנה העיקרית מרב-שיח שנערך בבית אנשים ומחשבים לקראת ועידת Embedded Software 2011. הוועידה תתקיים ב-22 ביוני באולם אבניו שבקריית שדה התעופה. הסיבה העיקרית לכך היא הרקע הביטחוני של העובדים הישראליים.

עומר לוי, אינטלברב-שיח, בהנחיית רפאל פוגל, השתתפו שמואל פניג'ל מחברת Wind River, אסף גליל מ-Tenasys, חיים גירון ורז בן יהודה מ-Pacific Software, עומר לוי מאינטל (Intel) ודני מורין מ-Arrow.

עומר לוי ממרכז הפיתוח של אינטל בירושלים אמר שהחברה מרחיבה את פעילותה בתחום המערכות המשובצות במספר כיוונים: פיתוח טכנולוגיות אבטחה למערכות משובצות כמו vPro, קו מוצרי מעבדי אטום (Atom) ופיתוח גישה של מעבדי-עזר, המעניקה אבטחה לפלטפורמה כולה.

"באביזרים משובצים מותקנות מערכות הפעלה קטנות מאוד, ולכן – מעבד-עזר יכול להגן עליהן מפני וירוסים ולאפשר לבצי קנייה מאובטחת", אמר לוי. לדבריו, "צריך לזכור שבעולם ה-Embedded יש הרבה מערכות הפעלה שבהן אתה משלם על ביצועים, אבל מרוויח מערכת יציבה יותר".

רז בן יהודה, יועץ בכיר ב-Pacific Software"התעשייה הביטחונית – שילוב בין חומרה לתוכנה"

חיים גירון סיפר כיצד Pacific Software פיתחה שיטת הכשרה ייחודית עבור מתכנתי Embedded למערכות זמן אמת והוסיף שהחברה מעסיקה כיום יותר מ-120 מומחים ויועצים.

לדבריו, המעבדים מרובי-הליבות מהווים את אחד מהאתגרים המעניינים ביותר בעולם ה-Embedded כיום. "מולטי-קור דורש מאיתנו לשנות את הראש. המתכנתים צריכים לחשוב בטאסקים ולא בפסיקות – שינוי שהוא חשוב במיוחד במערכות זמן-אמת".

הוא הוסיף, כי על אף שסין והודו מכשירות עשרות אלפי מהנדסים ומתכנתים בשנה, לישראל יש יתרון מהותי בזכות הרקע הביטחוני של המפתחים הישראלים. "התעשייה הביטחונית היא מולטי-דיסציפלינרית במהותה ודורשת שילוב הדוק בין חומרה לתוכנה".

שמואל פניג'ל, Wind Riverרז בן יהודה, יועץ בכיר ב-Pacific Software, הסביר שבתחום המערכות המשובצות יש לחומרה השפעה חזקה מאוד על התוכנה, ולכן – לקוחות רבים חשים שהם כבולים לספקים ומעוניינים להשתחרר מתלות זו. לדבריו, היתרון הישראלי בתחום אינו מובן מאליו: "יש הרבה מאוד מתכנתים בהודו ואסור לנו לזלזל בהם".

"ריבוי ליבות – גל הלם בתעשייה"

שמואל פניג'ל מ-Wind River אמר ש-"ריבוי ליבות הוא גל הלם בתעשייה שלנו. כל הסינכרון משתבש וצריך לעשות תכנות מחדש". הוא גילה שמזה כשנתיים פועלת בישראל קבוצת פיתוח המפתחת את מערכת Wind River Test Management, שמבצעת בדיקות אוטומטיות של תוכנה עבור מערכות משובצות.

"הלקוח הישראלי ייחודי בכך שהוא תמיד רוצה את המערכת המתקדמת ביותר", אמר פניג'ל. "כיום, יש לנו לקוח שרוצה מעבד של פריסקייל שאפילו לא ברור מתי הוא ייצא לשוק".

דני מורין, Arrow"רוב השוק הישראלי מיועד לשרתים"

דני מורין מ-Arrow, המשווקת את מוצרי מיקרוסופט (Microsoft), הסביר ששוק ה-Embedded מבחינת מיקרוסופט הינו ייחודי בכך שפועלות בו הרבה מערכות הפעלה שכבר לא קיימות בשוק ה-IT.

"בעקרון, מערכות Windows Embedded דומות למערכות הפעלה למחשבים אישיים ויושבות על תשתית דוט.נט", אמר. "להערכתי, רוב השוק הישראלי – כ-60%-70% – מיועד לשרתים".

אסף גליל סיפר ש-Tenasys רכשה את כל הקניין הרוחני של אינטל בתחום מערכות הפעלה זמן אמת ועוסקת במתן יכולות זמן אמת למערכת ההפעלה חלונות (Windows). "השוק דורש מאיתנו לשמור על תאימות לאחור, כולל מעבדים ותיקים מאוד, כמו 8086, שיצאו לשוק לפני 30 שנים", אמר.

אסף גליל, Tenasysהוא הוסיף, כי "שוק המערכות המשובצות בנוי משלוש חטיבות עיקריות: הראשונה היא רכיבים מיתכנתים הכוללים מיקרו-קוד למשימות ייעודיות – בכל מפעל ביטחוני יש כאלה. השנייה – מכשירים למשתמשי קצה כמו, למשל, טלפונים. הם לא נראים כמו מחשב והממשק שלהם ממוקד במשתמש. עיקר התרומה של ישראל הוא בקבוצה השלישית: מכשירים מתוכנתים מולטי-דיסציפלינריים הכוללים מיקרו-פרוססור למגוון משימות. זה השוק הקלאסי של ישראל".

מתעניינים בתחום המערכות המשובצות? הירשמו לכנס Embedded Software 2011

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים